فولکس واگن با مدل R 2022 شاخص‌ترین خودروی گلف را به نمایش گذاشت

۱۵ آبان ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
نمای جلوی فولکس‌واگن گلف 2022

فولکس واگن نسخه‌ی جدید خودروی عمومی و مشتری‌پسند گلف را در مدل ۲۰۲۲ معرفی کرده است که هم از نظر ظاهری و هم از نظر ویژگی‌های فنی حرف‌های تازه‌ای برای گفتن دارد.

احتمالا مردم آمریکا از اینکه فولکس واگن تصمیم به توقف تولید گلف استاندارد در این کشور گرفته است، کمی ناامید هستند و البته حق هم دارند چون این هاچ‌بک (Hatchback) کوچک از زمان ورود به ایالات متحده‌ی آمریکا در سال ۱۹۸۳ یک عنصر اصلی برای فولکس واگن محسوب می‌شود. اما یک استثنا هم وجود دارد؛ آمریکایی‌ها همچنان می‌توانند نسخه‌های بعدی GTI و Golf R را خریداری کنند. دو مدلی که حالا می‌خواهند از همیشه هم بهتر باشند و فولکس واگن این موضوع را در گلف تازه‌وارد R 2022 ارائه کرده است.

این قدرتمندترین گلف R فولکس واگن است . با داشتن یک موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری توربو، این خودرو ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که زمان ۰ تا ۶۰ کیلومتر آن را به ۴٫۷ و حداکثر سرعت آن را به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. بنابراین قدرت این خودرو ۲۷ اسب بخار و گشتاور آن ۲۰ نیوتن‌متر از مدل‌های قبلی بیشتر است و خریداران می‌توانند از جعبه‌دنده‌ی دستی ۶ سرعته یا یک جعبه‌دنده‌ی تعویص مستقیم (DGS) هفت سرعته استفاده کنند.

نمای عقب فولکس‌واگن گلف 2022
نمای بیرونی فولکس‌واگن گلف 2022

همان‌طور که انتظار می‌رفت گلف R 2022 به صورت استاندارد با چهارچرخ متحرک (۴WD) عرضه می‌شود اما تنظیمات آن کمی با نسل‌های قبل متفاوت است. فولکس واگن یک دیفرانسیل عقب تازه را معرفی کرده است که قدرت را به صورت متغیر بین محورها توزیع می‌کند و می‌تواند با استفاده از ویژگی اختصاصی «حالت دریفت» (Drift Mode) تمام گشتاور را به چرخ‌های بیرونی منتقل کند.

حالت جدید دریفت یکی از دو حالت ویژه‌ی رانندگی است که در حالت مسابقه (Race) قابل تنظیم است و دارای گزینه‌های استاندارد مانند ورزشی (Sport)، راحت (Comfort) و انفرادی (Individual) است.

فولکس واگن همچنین سیستم تعلیق نوع Strut جلو و چندپیوندی (Multi-Link) عقب گلف R را کاملا دگرگون کرده و دامنه‌ی جابه‌جایی آن نسبت به مدل‌های قبلی ۲۰ میلی‌متر کمتر شده است. فنرهای سفت و سخت و هندسه‌ی جدید گلف باعث شده که عملکرد آن در محورهای جلو و عقب ۱۰ درصد نسبت به مدل قبلی خود سرسخت‌تر باشد و ۱ درصد کاهش در انحنای منفی و کاهش وزن ۳ کیلوگرمی به لطف قاب کوچک آلومینیومی سبک خود داشته باشد.

صندلی‌های فولکس‌واگن گلف 2022

از نظر ظاهری هم جدیدترین مدل گلف R همان‌طور که عملکرد آن نشان می‌دهد، خوب به نظر می‌رسد. این خودروی هاچ‌بک دارای یک سپر جلوی تازه با یک تقسیم‌کننده‌ی الهام گرفته از موتور اسپرت، یک شبکه‌ی ورودی هوا مخصوص مدل R و عناصر سیاه براق است. مجموعه‌ای از چرخ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی هم به صورت استاندارد همراه با لاستیک‌هایی با عملکرد تابستانی (مناسب برای هوای خشک و گرم) قرار دارند.

فضای درونی این خودرو دارای یک طراحی پیشرفته مشابه چیزی است که قبلا در مدل GTI این خودرو دیده‌ایم. با صفحه‌ی لمسی ۱۰٫۰ اینچی، کابین دیجیتال فولکس واگن با خوشه‌ی ابزارهای مجازی و حتی کنترل‌گرهای لمسی روی فرمان خودنمایی می‌کند و دکمه‌ها جایگزین سیستم سنتی آنالوگ شده‌اند.

حتی برای دسترسی آسان به حالت Race Driver یک دکمه‌ی R ویژه روی فرمان تعبیه شده است. بخش‌های تزئینی این خودرو و آرم‌های R صندلی‌ها، داشبورد، و فرمان با رنگ و نور آبی جلوه می‌کنند و برای نخستین بار است که گلف R به صورت انتخابی از صندلی‌هایی با روکش چرمی ناپا (Nappa) استفاده خواهد کرد.

کابین داخلی فولکس‌واگن گلف 2022
کابین داخلی فولکس‌واگن گلف 2022

فروش فولکس واگن گلف R 2022 از اواخر سال آینده در آمریکا آغاز می‌شود و با اینکه هیچ صحبتی درباره‌ی قیمت این خودرو نشده است اما با توجه به اینکه مدل‌های ۲۰۱۹ از ۴۰ هزار و ۳۹۵ دلار آغاز شده، نباید انتظار قیمتی پایین‌تر از این میزان را داشته باشیم.

عکس‌ها: فولکس واگن گلف R 2022

Credit: Volkswagen

منبع: Motor1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه