پیکاپ جی ام سی سیرا برقی ۲۰۲۴ با برد ۴۰۰ مایلی معرفی شد

۵ آبان ۱۴۰۱ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
پیکاپ جی ام سی سیرا برقی

شرکت جنرال‌ موتورز از جدیدترین محصول اضافه شده به سری پیکاپ‌های برقی غول‌پیکر خود یعنی جی ام سی سیرا برقی رونمایی کرد. با رونمایی از این پیکاپ جدید، شرکت جی ­ام­ سی اکنون دو پیکاپ برقی در اکوسیستم محصولات خود دارد. طبق آخرین خبرهای منتشر شده، این خودرو از اوایل سال ۲۰۲۴ در نمایندگی‌های این گروه خودروساز در کنار هامر برقی برای فروش در دسترس قرار خواهد گرفت.

خودروی جدید شرکت جی ­ام­ سی علاوه بر ظاهری بسیار شکیل و جذاب، از پیشرانه‌ی بسیار قدرتمندی بهره می‌برد و قرار است با انواع پیکاپ‌های برقی فول سایز سال آینده در آمریکای شمالی به رقابت بپردازد. قیمت اولیه پیکاپ جی ام سی سیرا برقی حدود ۱۰۹ دلار است، اما در آینده ظاهراً مدل‌های ارزان قیمت‌‌تر این خودرو نیز روانه‌ی بازار خواهند شد. سیرا EV فعلاً در مدل دنالی ادیشن وان معرفی شده که با قیمت بالای صد هزار دلار در دسترس مشتریان علاقه مند قرار می‌گیرد.

پیکاپ جی ام سی سیرا برقی

این خودرو همانند سیلورادو EV، بر اساس ساختار مستقل از شاسی طراحی شده و از بسته باتری Ultium با ساختاری یکپارچه بهره می‌برد. جی ام سی سیرا EV تنها با یک بار شارژ کامل قادر به پیمایش مسافتی در حدود ۶۵۰ کیلومتر بوده و قابلیت شارژ سریع با توان ۳۵۰ کیلووات را به لطف ساختار الکتریکی فوق پیشرفته ۸۰۰ ولتی DC به مشتریانش ارائه می‌دهد. همچنین باید اشاره کنیم که این خودرو با شارژ ۱۰ دقیقه‌ای قادر است انرژی لازم برای پیمودن مسافت ۱۶۴ کیلومتری را به دست آورد.

اگر برای مواقع ضروری نیاز به برق داشته باشید، طبق ادعای جی سی ام باتری این خودرو می‌تواند انرژی لازم برای فعالیت وسایل الکترونیکی مهم منزل شما را تا ۲۱ روز تأمین کند؛ البته به شرطی که تجهیزات لازم برای اتصال آن‌ها را داشته باشید. بدین منظور، اگر سیستم پاور استیشن را برای سیرا EV سفارش دهید، مولد برق ۱۰.۲ کیلووات با ۱۰ خروجی برق به شما ارائه می‌شود که می‌تواند انرژی یک کارگاه را فراهم آورد. همچنین با بهره‌گیری از این سیستم می‌توان یک خودروی الکتریکی دیگر را نیز شارژ کرد.

پیکاپ جی ام سی سیرا برقی

جی ­ام ­سی سیرا EV تنها به صورت دو کابین با محفظه بار به طول ۱.۸ متر تولید می‌­شود  و یا به عبارتی دیگر از استایل طراحی  Crew Cab بهره می‌برد. این خودرو همانند سیلورادو EV به محفظه‌‌‌ی بازشو بین کابین و اتاق بار مجهز است که در صورت باز شدن طول فضای بار را به ۲۷۵ سانتی‌متر افزایش می‌دهد. درب محفظه‌ی بار پیکاپ جی ام سی سیرا برقی نیز از نوع مولتی پرو بوده که به شکل‌های مختلفی باز می‌شود و در صورت باز کردن و کشیدن آن طول فضای بار و مساحت آن افزایش بسیار قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

از لحاظ مشخصات فنی نیز باید اشاره کنیم که پیکاپ جی ام سیرا EV برقی در مدل دنالی ادیشن وان به دو موتور الکتریکی مجهز شده که ۷۵۴ اسب بخار قدرت و ۱۰۶۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. به لطف بهره‌گیری از دو پیشرانه‌ی برقی، سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک دائمی برای سیرا برقی در دسترس قرار دارد. در صورت فعال کردن حالت رانندگی Max Power این خودرو طبق ادعای جی سی ام، می‌­تواند ظرف ۴.۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.

مشتریان سیرا EV همانند هامر EV می‌توانند سیستم فرمان‌گیری چرخ‌های عقب با حالت خرچنگی یا کراب‌واک را هم سفارش دهند. پیکاپ جی ام سی سیرا برقی همچنین مجهز به سیستم تعلیق بدنه بوده و رانندگان قادرند ارتفاع این خودرو را به اندازه ۵ سانتی متر کم و زیاد کنند تا هنگام بارگیری با مشکلی مواجه نشوند. این پیکاپ برقی همچنین می‌تواند تا ۵۹۰ کیلوگرم بار را حمل و تا ۴۳۰۰ کیلوگرم را یدک بکشد.

اگرچه این خودرو از لحاظ مشخصات فنی و طراحی شباهت‌های بسیاری با سیلورادو برقی دارد، اما درون کابین آن‌ها این موضوع اصلاً صدق نمی‌کند. درون کابین این خودرو یک نمایشگر بسیار بزرگ ۱۶.۸ اینچی روی داشبورد آن خودنمایی می‌کند و یک صفحه پشت آمپر ۱۱.۸ اینچی دیجیتالی هم پشت غربیلک فرمان تعبیه شده است. علاوه بر این، یک هدآپ دیسپلی رنگی هم اطلاعات مهم را از طریق نمایش روی شیشه جلو به راننده ارائه می‌دهد.

پیکاپ جی ام سی سیرا برقی

برای پوشش کابین دنالی سیرا برقی از متریال باکیفیت مثل چوب و آلومینیوم استفاده شده و از دیگر امکانات آن می‌توان به سیستم خودران سوپرکروز، سانروف پانورامیک، ۱۴ دوربین دید محیط اطراف، سیستم صوتی Bose و قابلیت رانندگی بدون گرفتن فرمان اشاره کرد. همچنین با بهره‌گیری از سامانه استارت هندزفری، رانندگان تنها با همراه داشتن کلید خودرو، بدون فشردن دکمه استارت می‌توانند خودرو را حرکت دهند. مشتریان برای خرید تریم‌های AT4 و Elevation این خودرو باید حدود ۵۰ هزار دلار هزینه بپردازند و این تریم‌ها در سال ۲۰۲۵ عرضه خواهند شد.

منبع: Motor 1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه