کیا قرار است یک شاسی‌بلند کامپکت جدید معرفی کند

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

چند سالی می‌شود که در دنیای خودرو بحث کلاس‌بندی دیگر مثل قبل حد و مرز مشخصی ندارد. طراحان با قلم‌های خودشان، محصولی را به تصویر می‌کشند که ویژگی چند کلاس خودرویی مثل هاچ‌بک و کراس‌اور کوچک شهری را در دل طراحی محصول جای می‌دهند. به همین دلیل است در نام‌گذاری بعضی از خودروها مثل کراس‌اور بزرگ و شاسی‌بلند کوچک اختلاف نظرهایی وجود دارد.

پیش از این اخباری به گوش رسید مبنی بر اینکه شرکت کیاموتورز قصد دارد خودروی جدیدی که از تلفیق دو کلاس خودرویی هاچ‌بک شهری (B Segment) و کراس‌اور است را معرفی کند. سپس تصاویر جاسوسی از محصول جدید کیا به دست رسید که حدس و گمان‌های بیشتری را به این سمت متمرکز کرد. حال این شرکت به تازگی خبر از ساخت محصول جدیدی به اسم استونیک (Stonic) را داده است. در ادامه می‌توانید تصاویر جاسوسی و رندری از این خودرو را ببینید.

این خودرو حدفاصل دو محصول شاسی‌بلند Soul و اسپورتیج شرکت کیاموتورز است که به رقابت خودروهایی مثل شورولت تراکس (Trax)، فورد اکواسپرت، هوندا HR-V، مزدا CX-3، نیسان جوک و تویوتا C-HR می‌رود. از طرفی شرکت هیوندای هم قرار است محصول جدیدی به اسم کُنا (Kona) را به زودی معرفی و عرضه کند. بنابراین تا سال اواخر امسال شاهد حضور دو خودرو هم‌کلاس تازه‌متولد کره‌ای در بازار جهانی هستیم. در ادامه با تصاویری از رقیب استونیک یعنی هیوندای کنا همراه باشید.

احتمال می‌رود کیاموتورز، استونیک را در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۷ معرفی و تا اواخر سال جاری برای فروش در بازار اروپا آماده کند. شرکت کیا هنوز اعلام نکرده که آیا این خودرو برای بازار آمریکا هم عرضه می‌شود یا نه؟ بنابراین تا برگزاری نمایشگاه خودرو فرانکفورت و نهایی شدن اطلاعات مربوط به این خودرو، باید کمی منتظر بمانیم. نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۷ از ۲۳ شهریور تا ۲ مهرماه برگزار می‌شود.

منبع: MotorAuthority
E3-2017-Ad

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه