روزی ۴۴۰۰ نفر در چین به دلیل آلودگی هوا می‌میرند

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تحقیقات جدیدی منتشر شده است که از مرگ سالانه ۱.۶ میلیون نفر، یا ۴۴۰۰ نفر در روز، به دلیل آلودگی هوای چین خبر می‌دهند.

آمارهای جدید، از مرگ سالانه ۱.۶ میلیون نفر در چین به دلیل آلودگی هوای بالای این کشور خبر می‌دهند.

آمار منتشر شده، نقشه‌ای از مناطق مختلف چین که با مشکل آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کنند را ارایه داده است. طبق این نقشه، بیشتر آلودگی هوای شهر پکن (Beijing) توسط مناطق صنعتی که در خارج شهرها وجود دارند تولید می‌شود. دولت هم ممکن است با این موضوع میانه‌ی خوبی نداشته باشد، چون مجبور است تمام این مناطق صنعتی را برای المپیک زمستانی سال ۲۰۲۲ پاکسازی کند.

بر اساس این تحقیقات که توسط موسسه‌ی Berekely Earth در کالیفرنیا ارایه شده است، حدود سه-هشتم مردم چین، هوایی را تنفس می‌کنند که توسط استانداردهای ایالات متحده “ناسالم” درجه-بندی می‌شود. خطرناک‌ترین انواع آلودگی‌ها که مطالعه شده بودند، اجزایی با قطر ۲.۵ میکرونی بودند که می‌توانند وارد ریه‌های انسان شوند و مشکلات فراوانی برای افراد بسازند؛ مشکلاتی مثل آسم، سکته‌ی مغزی، سرطان ریه یا حملات قلبی.

China_1

محققان برای انجام آزمایش‌های خود، در مدت چهار ماه ۱۵۰۰ منطقه‌ی مختلف را در چین، تایوان و مناطق دیگر این کشور بررسی کردند. نتایج ارایه شده هم صحبت‌های گذشته‌ی تحلیل‌گران را از ناتوانی چین برای حل مشکل آلودگی هوا تایید می‌کنند. موسسه‌ی Greenpeace در ماه آوریل گفت که از ۳۶۰ شهر چین، بیش از ۹۰ درصد آن‌ها استاندارد لازم هوا را در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۵ نداشتند.

آمارهای منتشر شده، ۱۷ درصد مرگ‌های سالانه‌ی چین را به آلودگی هوا ربط می‌دهند.

دولت چین به شدت نسبت به آمارهایی که درباره‌ی آلودگی هوای این کشور و مرگ افراد به دلیل این پدیده ارایه می‌شود حساسیت نشان می‌دهد.

منبع: India Times

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه