توسعه‌دهنده‌ها به کمک گوپرو می‌آیند

۲۸ فروردین ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

احتمالا نام گوپرو را اولین‌بار با اکشن‌کمرا شناخته‌اید و اگر پیگیر اخبار دنیای تکنولوژی باشید، اخیرا چیزهایی درباره‌ی تغییرات در سیاست‌های این شرکت هم به گوش‌تان خورده. اولین خبر شاید شروع همکاری گوپرو با پریسکوپ بود. بعد از آن هم باخبر شدیم که گوپرو یکی از قدیمی‌ترین طراحان صنعتی اپل را استخدام کرده تا به پیش‌برد سیاست‌های (به‌خصوص سخت‌افزاری) این شرکت کمک کند.

در ادامه‌ی همین سیاست‌ها، گوپرو هفته‌ی پیش در یک کنفرانس خبری در سان‌فرانسیسکو اعلام کرده برنامه‌های جدیدی برای همکاری با توسعه‌دهنده‌‌ها دارد. این برنامه که درواقع حدود یک‌سال در پرده باقی مانده بود، به این منظور طراحی شده که توسعه‌دهنده‌ها با گوپرو وارد همکاری شده و از سخت‌افزارهای تجهیزات این شرکت برای ساخت محصولات و نرم‌افزارهای خود استفاده کنند.

گوپرو برای رونق دوربین‌های‌اش با ۱۰۰ شرکت متنوع از BMW تا فیشرپرایس وارد همکاری شده.

این برنامه روی سه محور تمرکز دارد: اپلیکیشن‌های موبایلی، نصب سخت‌افزارها و همکاری‌های دیگر در حوزه‌ی تولید محصولات فیزیکی.

در زمینه‌ی اپلیکیشن‌های موبایلی، این شرکت در نظر دارد شیوه‌هایی برای کنترل دوربین‌های گوپرو، خواه مستقیم و خواه غیرمستقیم پیدا کند. در زمینه‌ی نصب سخت‌افزار هم این شرکت می‌خواهد مسیرهای جدید و متنوعی را برای تجهیز انواع وسایل به دوربین‌های گوپرو بیابد.

گوپرو

و بالاخره در حوزه‌ی تولید محصولات فیزیکی، ‌گوپرو تا امروز با ۱۰۰ شرکت از جمله فیشرپرایس (که تولیدکننده‌ی اسباب‌بازی و تجهیزات کودک است) برای تهیه‌ی قاب‌های جدید دوربین‌های‌اش و BMW برای ساخت اپلیکیشن مسافت‌سنج و تطبیق داده‌های آن با آن‌چه توسط دوربین فیلم‌برداری می‌شود، وارد همکاری شده است. به‌این‌ترتیب یکی از خروجی‌های برنامه‌ی جدید گوپرو برای رانندگانی مناسب است که علاقه‌مندند بدانند هنگام رانندگی زیر کاپوت ماشین چه می‌گذرد!

به نظر می‌رسد گوپرو به‌دنبال راه چاره‌ای است که دوباره خود را به نقطه‌ی اوجی برساند که دو سال پیش روی آن ایستاده بود.

محبوبیت چشم‌گیر دوربین‌های موسوم به اکشن‌کمرای گوپرو در یکی دو سال اخیر، در ابتدا تعجب کارشناسان را برانگیخت که چطور یک دوربین بسیار مقاوم در برابر آسیب، که قادر به ثبت حرکات بسیار سریع است و به نظر می‌رسد بیش‌تر برای ورزشکاران مناسب باشد، توجه همگان را جلب کرده است.

اما بعد از مدتی این موج تعجب دقیقا در جهت عکس ایجاد شد؛ زمانی که فروش دوربین‌های گوپرو ناگهان سقوط کرد و تا آن‌جا پیش رفت که این شرکت مجبور به اخراج بخشی از کارمندانش شد.

حالا نوبت به موج سوم رسیده که البته کم‌تر ما را شگفت‌زده می‌کند. این موج سوم به سیاست‌های جدید گوپرو برمی‌گردد که در همین مطلب هم به آن اشاره کردیم. به نظر می‌رسد گوپرو به‌دنبال راه چاره‌ای است که دوباره خود را به نقطه‌ی اوجی برساند که دو سال پیش روی آن ایستاده بود.

آیا مجهز شدن گوشی‌های هوشمند به دوربین‌های بسیار پیش‌رفته و بدنه‌ی مقاوم و ضدآب باعث کم‌تر شدن استقبال از دوربین‌های اکشن‌کمرا شده؟ یا این دوربین‌ها صرفا از آن دست پدیده‌هایی بودند که برای مدتی ترند شده و بعد به همان سرعت از رونق می‌افتند؟

منابع: Engadget , Ubergizmo , The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه