با رک‌ و راست‌ترین مدیرعامل صنعت خودرو آشنا شوید

۲۱ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سرجو مارکیونه، یکی از معروف‌ترین و عملگراترین مدیران صنعت خودروسازی در جهان، دیروز مدیر عامل جدید شرکت خودروسازی فراری شد.

مدیران عامل شرکت‌های بزرگ معمولا مثل یک دستگاه بدون انعطاف و مبادی آداب عمل می‌کنند. خیلی از آنها واقعا خسته کننده‌ و کسالت آورند. اما دسته‌ دیگری از مدیران شرکت‌های بزرگ هم هستند که به طرز خارق العاده‌ای صادق‌اند و به جای بیان مرخرفات مرسوم ایده‌های واقعی‌شان را بیان می‌کنند.

سرجو مارکیونه، مردی که مدیرعامل فیات کرایسلر هم هست، از دسته دوم مدیران عامل است. او از اینکه بگوید واقعا چه فکر می‌کند هراسی ندارد و وقتی فکری به ذهنش می‌رسد آن را با صراحت هر چه تمام‌تر اعلام می‌کند. برای مثال مارکیونه سال گذشته یک ایمیل عجیب و غیرمعمول برای مری بارا مدیر عامل جنرال موتورز فرستاد. او در این نامه از چشم‌انداز خود برای ادغام دو غول صنعت خودرو حرف زده بود و توضیح داده بود چطور شرکت‌ها می‌توانند از طریق ادغام، میلیون‌ها دلار پول ذخیره کنند.

بارا و هیات مدیره جنرال موتورز به این پیشنهاد علاقه‌ای نشان ندادند اما مارکیونه به این سادگی‌ها فکرش را کنار نگذاشت. او جلسه بعدی گزارش‌های مالی شرکت خود را صرف بحث درباره تثبیت جایگاه شرکتش در صنعت کرد و گفت مشتاق است یک شریک برای ادغام با فیات کرایسلر پیدا کند.

این مدیر ماه گذشته گفت که تنها کاندیدهای ادغام با فیات کرایسلر شرکت‌های خودروسازی فورد، تویوتا و فولکس‌واگن هستند.

کل بحث ادغام که هنوز هم در جریان است می‌تواند نشانه‌ای باشد برای درک جهان بینی مارکیونه. عملگرایی بی‌رحمانه همراه با نوعی نمایشگری و رفتاری خاص برای تاثیرگذاری بر مطبوعات و رساندن پیام خود به مخاطبان.

مارکیونه برای شرکت خودروسازی فراری هم برنامه‌های مختلفی دارد از جمله اینکه در تلاش است با استفاده از برند فراری برای این شرکت درآمدزایی بیشتری ایجاد کند. پارک‌های تفریحی فراری در جهان، لباس، چمدان، ساعت و بسیاری چیزهای دیگر می‌توانند برای این شرکت ایجاد درآمد کنند.

با این حال ظاهرا فراری هرگز به سمت ساخت ماشین شاسی‌بلند برای درآمدزایی بیشتر نخواهد رفت. مارکیونه در جواب این سوال که آیا فراری شاسی‌بلند خواهد ساخت یا نه گفته است: اول باید از روی جسد من رد شوید.

‌‌

منبع: The Verge
‌‌کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه