با سرویس جدید ادبلاک به سایت‌های محبوب‌تان کمک کنید

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سرویس ادبلاک پلاس (Adblock Plus) امسال قابلیت جدیدی به امکاناتش اضافه می‌کند که به‌وسیله‌ی آن می‌توانید‌ به وب‌سایت‌ها مبلغی را برای حمایت بپردازید. این مبلغ با ورود شما به سایت، به‌صورت خودکار پرداخت می‌شود. به‌عبارت دیگر درحالی‌که تقریبا تمام تبلیغ‌ها از چشم شما پنهان می‌مانند، مبلغی را به‌صورت مستقیم به سایتی که از آن بازدید می‌کنید، پرداخت خواهید کرد. البته مقداری از این پول به ادبلاک تعلق می‌گیرد.

هدف از ایجاد چنین قابلیتی حرکت به سمت تحول در شیوه‌ی کسب درآمد سایت‌هاست. ادبلاک این قابلیت جدید را با متصل شدن به سرویس فلتر پلاس (Flatter Plus) به‌وجود آورده؛ سرویسی که کاربران به‌وسیله‌ی آن سپرده‌ای در سایت‌ها قرار می‌دادند تا مبلغ آن برای سایت هزینه شود. آن‌طور که وال استریت ژورنال می‌گوید ده درصد از این درآمد صرف سیستم‌های ادبلاک و فلتر می‌شود.

ادبلاک پلاس: تبلیغات بد است و مردم ترجیح می‌دهند بابت محتوا پول دهند. مرگ تبلیغات می‌تواند همه را خوشحال کند.

ادبلاک پلاس این قابلیت را به‌عنوان راه‌حلی در مقابل تبلیغات معرفی کرده و تئوری خود را در این زمینه به این‌صورت بازگو می‌کند: ‌تبلیغات بد است و مردم ترجیح می‌دهند بابت محتوا پول دهند. بنابراین توزیع پول مستقیما از سوی خوانندگان به تولیدکنندگان محتوا می‌تواند باعث مرگ تبلیغات شود و همه را خوشحال کند.

البته باید گفت این حرف از لحاظ منطقی چندان قابل‌اثبات نیست. درست است که گاهی‌اوقات تبلیغات آزاردهنده هستند اما تبلیغ‌کنندگان حاضر به پرداخت مبالغی هستند که نمی‌توان آن را از طریق کمک‌های مردم تامین کرد. ادبلاک ادعا کرده در سال ۲۰۱۷ می‌تواند مبلغی بالغ بر نیم‌میلیارد دلار را برای تولیدکنندگان محتوا جمع‌آوری کند. این البته خبر خوبی است اما در گزارش‌های دیگری دیده‌ایم که استفاده از ادبلاک در هفت‌ماه اول سال ۲۰۱۵ موجب زیان‌هایی نزدیک به ۲۲ میلیارد دلار شده‌ است.

به‌هرحال باید تا اواخر پاییز امسال که سرویس جدید ادبلاک پلاس، با نام فلتر پلاس (Flattr Plus) راه‌اندازی می‌شود، صبر کنیم و ببینیم آیا ادعای ادبلاک پلاس محقق می‌شود یا خیر.

منابع: Ubergizmo , Engadget , The Verge

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. حامد

    به نظرم یکی از روشهای پربازده اینه که سایت ها رو تخصصی و جامع طراحی کنند و کاربر با مراجعه به یک سایت بتونه اغلب نیاز های خودش در زمینه های تخصصی دریافت کنه و در قبالش حق عضویتی پرداخت کنه و با توجه که بازخوردی که از کاربرا داشتم این راهکار واقعا موثره

  2. اسپارتا وب

    تبلیغات لازمه رشد و درامد زایی هر سایتی هست ولی نه تبلیغاتی که وقتی یک سایت رو باز می کنی با ۱۰۰ تا پاپ اپ و ۵۰ تا بنر تبلیغاتی مواجه میشی

  3. مردم

    من هم ترجیح میدم بجای تبلغات هزینه ای رو بابت استفاده از محتوا پرداخت کنم چون تبلیغات گاهی واقعاً ازار دهنده است.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه