سرمایه‌گذاری ۳.۵ میلیاردی عربستان در «Uber»

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اوبر (Uber) یک سرویس در حوزه حمل و نقل آنلاین و ارزشمندترین استارت‌آپ در حوزه تکنولوژی از طرف عربستان سعودی سرمایه بسیار بزرگی دریافت کرده است. این سرمایه‌گذاری ۳.۵ میلیارد دلاری از طرف صندوق اصلی سرمایه‌گذاری دولت عربستان انجام شده است.

مدیر عامل این صندوق سرمایه‌گذاری – یاسر ال رومایان – به عنوان یکی از شرایط این معامله به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره شرکت اوبر منصوب می‌شود. این سرمایه‌گذاری گردش مالی اوبر و توانایی این شرکت برای گسترش هر چه بیشتر کسب و کارش در جهان را افزایش می‌دهد. بویژه اینکه این شرکت در چین در برابر رقبا ضرر و زیانی ۱ میلیارد دلاری متحمل شده است.

اما از سوی دیگر نمی‌توان از این نکته غفلت کرد که عربستان سعودی برای شرکت تکنولوژیکی مثل اوبر جای چندان مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست. کشوری که در آن زنان از حقوق بدیهی‌ای چون حق رانندگی برخوردار نیستند و اعتراض‌های مسالمت‌آمیز هم با موانع متعددی مواجه اند. با این حال اوبر معتقد است حضورش در عربستان به این کشور کمک می‌کند وابستگی‌اش به نفت را کاهش دهد. از نظر اوبر این سرمایه‌گذاری‌ها امکان استفاده بهتر زنان از وسایل نقلیه را فراهم می‌کند و حتی منجر به توسعه اقتصادی و اجتماعی عربستان می‌شود.

‌‌‌

منبع: The Verge

‌‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. امیر

    احسنت به مسئولین عربستان و امارات و قطر
    بدون اینکه این تکنولوژی رو توسعه بدن روش سرمایه گذاری میکنن (و لااقل همین به ذهنشون میرسه) و فقط سودش رو برمیدارن که برای خودشون و آینده کشورشون کافیه
    خودشون هم گفتن که میخوان نفت رو از اقتصادشون حذف کنن
    درسته سخته ، ولی حداقل قدم های محکمی رو در اینباره برداشتن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه