سونی: پلی‌استیشن آزاد شده؛ بازی‌سازها: دروغ است!

احسان ناخدا ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
فورت‌نایت

اخیرا تعدادی از استودیوهای بازی‌سازی مثل Gaijin Entertainment و Hi-Rez Studios ادعا کرده‌اند که سونی مانع از استفاده سیستم کراس‌پلی پلی‌استیشن ۴ توسط آن‌ها شده است. سیستم کراس پلی که چند ماه پیش روی پلی‌استیشن ۴ اجرا شد، آن هم مدت‌ها بعد از دیگر پلتفرم‌ها، به بازی‌کننده‌های پلتفرم‌های مختلف اجازه می‌دهد تا با یکدیگر آنلاین بازی کنند.

هفته‌ی گذشته «شاون لیدن»، مدیر استودیوهای بازی‌سازی سونی، در مصاحبه‌ای با خبرگزاری گیم‌اینفورمر اعلام کرد که سونی آماده‌ی خدمت رسانی در این زمینه است و تیم‌های بازی‌سازی برای پیشبرد کارها تنها لازم با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

لیدن گفت که آن‌ها از تجربه همکاری با اپیک گیمز در راهنمایی به سایر‌ تیم‌ها استفاده می‌کنند و در این بین هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد.

با این همه، بعضی سازندگان می‌گویند با سونی صحبت کرده‌اند و به نتیجه‌ای نرسیده‌اند. آخرین تیمی که این مشکل را گزارش کرده، استودیو Chucklefish است که به تازگی بازی Wargroove را روانه بازار کرده‌اند. بازی‌کنندگان قادر هستند اثر فوق را به صورت کراس‌پلی در پلتفرم‌های ایکس‌باکس، نینتندو سوییچ و کامپیوتر تجربه کنند و در کنار یکدیگر به رقابت بپردازند.

بازی Wargroove

پس از انتشار مصاحبه یاد شده، «فین برایس» (مدیرعامل استودیو چاکل‌فیش) در پستی نوشت که آن‌ها تا مدتی پیش از انتشار بازی درخواست‌های زیادی را برای سونی ارسال کردند اما جوابی نگرفتند. برایس ادعا می‌کند آن‌ها برای راه‌اندازی کراس‌پلی تنها لازم است یک کلید را فشار دهند و آن را راه‌اندازی کنند. با این حساب، مشکل گزارش شده نه از سوی سازندگان، بلکه به خاطر قوانین و سخت‌گیری‌های سونی بوده است.

شاید راحت‌ترین کار این باشد که صحبت‌های شان لیدن را دروغ بدانیم و او را سرزنش کنیم، اما حقیقت است که سونی یک شرکت غول‌آسا است و مشکلات ارتباطی هم بخشی از آن به حساب می‌آیند.

منبع: Push Square

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar shahabmp

    چطور برای دریافت مجوز عرضه مشکل ارتباطی وجود نداره؟!!! نه خیر مشکل اینجاست که عملکرد این روزهای سونی شبیه عملکرد مایکروسافت قبل و هنگام عرضه ایکس باکس وان شده، و این باعث میشه که من احتمال بدم اون بلایی که توی این نسل سر مایکروسافت اومد، توی نسل بعدی سر سونی بیاد، با این تفاوت که سونی منابع مالی و فنی مایکروسافت نداره تا بتونه توی همچین شرایطی خودشو حفظ کنه!