پیش‌نمایش بازی الدن رینگ؛ پیکاری نفس‌گیر برای بازیابی حلقه

۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۲۸ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۴ دقیقه

سالی که گذشت، سالی بس دشوار و دراز بود. سالی که بی الدن رینگ گذشت. پس از رونمایی از بازی در مراسم E3 2019، دیگر خبری از آن ندیدیم و نشنیدیم و فرام سافتور مسیر سکوت رسانه‌ای کامل را پیش گرفت. البته برای مدتی مدید، می‌دانستیم که الدن رینگ درراه است اما آن را در عمل ندیده بودیم. در عمل ندیدن که بماند، طرفداران حتی یک کانسپت آرت جدید از بازی جدید میازاکی دریافت نکردند. اما اکنون انتظارها به‌پایان رسیده است. شک دارم بتوانید این حقیقت را باور کنید چراکه برای خود من هم باورش دشوار است.

الدن رینگ باری دیگر از زیر پرده خفا خارج شد و این بار نه از طریق اطلاعات درز شده یا اشاره‌های مرموز. در واقع ماه گذشته نه تنها تاریخ انتشار این اثر جدید مشخص شد، بلکه به نظر می‌آید ارزش همه انتظارات را داشته است. دومین تریلر رسمی بازی هم پر از نکاتی بود که می‌تواند برای طرفداران بازی‌های سولز جذاب باشد. در این مقاله با توجه به آنچه تاکنون می‌دانیم و مشاهده کرده‌ایم به Elden Ring می‌پردازیم،

تریلر را آنالیز کرده و تمامی مصاحبه‌های انجام‌شده را اختیار شما خوانندگان عزیز می‌گذاریم. با ما همراه باشید. در ابتدا، شما را به مشاهده اولین تریلر گیم پلی بازی الدن رینگ دعوت می‌کنیم.

در این تریلر شاهد رویدادهای قابل‌توجهی هستیم پس بیایید دقیقه‌ای را صرف هضم کردن آن کنیم.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، الدن رینگ در جشنواره بازی‌های تابستانی (بخش آغازین مراسم E3) به میزبانی جف کیلی خودی از خود نشان داد. در این تریلر سه‌دقیقه‌ای، فرام سافتور بخش‌هایی از گیم پلی را که ترسیم‌گر سبک آشنای بازی‌های سولز بودند به نمایش گذاشت. طراحی هنری این پروژه جدید کاملاً از سولز الهام گرفته و بسیاری از المان‌های فرنچایز را می‌توان در تریلر رؤیت کرد و استراحت در کنار آتش، از پشت خنجر خوردن، باس‌های عظیم‌الجثه و… همگی در تریلر دیده می‌شوند.

تریلر رونمایی از بازی و توضیحات اولیه که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد

مدیرعامل فرام سافتور و کارگردان بازی، هیدتاکا میازاکی، می‌گوید الدن رینگ جهان بازی مستعد کاوشگری است، اما دیان ای سری سولز در آن دست‌نخورده باقی خواهد ماند. جهان بازی و داستان آن، این بار کاملا ساخته دست فرام سافتور نیست زیرا خالق مجموعه کتاب‌های نغمه یخ و آتش یعنی جورج آر. آر مارتین هم در خلق آن همکاری کرده است.

تریلر رونمایی الدن رینگ با اینکه سؤال‌های بسیاری را پیش می‌آورد اما قطعا حال‌و‌هوای خاص خود را دارد. سخنان گوینده تریلر به‌خوبی آنچه باید از یک بازی فرام سافتور انتظار داشته باشید به اطلاعتان می‌رساند که معماها و عذاب‌های بی‌پایان در انتظارتان است: «شک دارم حتی بتوانید تصور کنید. آنچه فرمانروایی آسمان‌ها را در دست داشت و به زندگی شکوهی تام اعطا کرد. الدن رینگ، در هم پاشید، به‌دست کسی یا چیزی. به من نگو که آن را نمی‌بینی. به آسمان نگاه کن و ببین که می‌سوزد.»

نکات اصلی و مختصر درباره بازی الدن رینگ

  • جهان باز: الدن رینگ تجربه‌ای جهان باز خواهد بود که شش منطقه اصلی برای گشت‌وگذار در اختیار بازیکنان می‌گذارد.
  • بخش چند نفره: بخش چندنفره تا چهار نفر را پشتیبانی می‌کند.
  • پی وی پی (بازیکن در برابر بازیکن): تا زمان نوشتن این مقاله هنوز مشخص نیست که آیا مکانیک تهاجم (Invasion) در بازی اضافه‌شده است یا خیر.
  • چه چیز جدید دیگری دستگیرمان شد: در بازی می‌توانید روی اسب بپرید و بجنگید.

مبارزات بازی الدن رینگ

نبرد در الدن رینگ چگونه است؟

با توجه‌ به اطلاعات منتشر شده و تریلر گیم پلی که از بازی در اختیار داریم، به نظر می‌رسد سیستم مبارزه شبیه بازی‌های فرنچایز سولز باشد که اتفاق چندان بدی نیست چرا که این یک فرمول اثبات‌شده است. مبارزه در الدن رینگ همچنان رنگ و بو و سبک خاص فرام سافتور را دارد که هواداران این استودیو با آن به خوبی آشنا هستند. از این‌ رو هرآنچه را که از یک بازی سولز انتظار دارید در این بازی می‌توانید بیابید؛ مانند باس‌های غول‌آسا که شما را با یک ضربه از میدان به درمی‌کنند، جاخالی‌دادن‌هایی که رقم زننده مرگ و زندگی‌Hتان هستند، از پشت خنجر زدن، بلاک کردن حملات سهمگین دشمنان و ادای وردهای جادویی و… حتی انیمیشن‌های استفاده‌شده‌ی مشابه بازی‌های سولز هستند.

فرام سافتور درباره سیستم سلامت (جان) گفته که نوار سلامت در الدن رینگ تعبیه‌شده است اما از نظر ما تأثیر به نسبت کمتری بر روی بازیکن دارد و هدف اصلی آن است که به بازیکن احساس خفگی و محدودیت ندهد.

آنچه در بالا آمد جنبه‌های مشابه بازی‌های سولز و الدن رینگ هستند اما تفاوت‌های بارزی هم میان این دو عنوان وجود دارد.

  • نبرد مخفی و سواره

در الدن رینگ قابلیت اسب‌سواری وجود دارد. ما چیز زیادی از این بخش ندیدیم اما به‌طورقطع می‌توانید به دشمنانی که به شما نزدیک می‌شوند در حالت سواره حمله کنید. سیستم مخفی‌کاری هم به بازی اضافه‌شده اما طبق اعلام فرام سافتور بخش قابل‌توجهی از آن را به خود اختصاص نداده است.

  • بازگشت احضارها اما این بار در ابعادی بزرگ‌تر

یکی از تمرکزهای اصلی بازی بر روی سیستم احضار (summon) است. اگر با بازی‌های سولز آشنایی ندارید، در بخش‌های خاص به شما اجازه داده می‌شود که روح شخصیت‌های دوست را احضار کنید تا شما را در نبرد یاری کنند. آن‌ها همیشه در مکان‌های به‌خصوص قرار دارند، مثلا به هنگام نبرد با باس‌ها، اما سیستم احضار الدن رینگ به نظر بسیار وسیع‌تر از فرنچایز سولز باشد تا آزادی عمل بیشتری در اختیار بازیکن قرار دهد. میازاکی در مصاحبه با IGN توضیح داد بازیکنان می‌توانند موجوداتی را به‌عنوان متحدان خود احضار کنند که در حالت عادی دشمنانشان محسوب می‌شوند.

وی دراین‌باره گفت: «احضار ارواح که طیف وسیعی دارد یک المان جذاب مخفی در دنیای بازی است که بازیکنان می‌توانند آن را کشف و برای پیشروی بهتر در جهان بازی به‌کار بگیرند. احضارها گزینه‌های راهبُردی فراوانی را ارائه می‌دهند اما بازیکن شاید حس کند که احضار تنها یک نوع دشمن برای همراهی در نبردها برای او کافی و رضایت‌بخش است یا از ظاهر و طراحی یکی از این موجودات خوشش بیاید. پس به‌صورت خلاصه در این احضارها هم ارزش استراتژیک و هم ارزش شخصی برای بازیکنان وجود دارد.»

  • آزادی بیشتر در مهارت سلاح‌ها

شما همچنین آزادی بیشتری در ساخت شخصیت خود خواهید داشت و در انتخاب سلاح‌های موردنیازتان با محدودیت‌های کمتری روبه‌رو خواهید شد. میازاکی دراین‌باره گفت: «قبلا، یک مهارت خاص تنها در یک سلاح دیده می‌شد اما در الدن رینگ بازیکنان این فرصت را دارند که آزادانه این مهارت‌ها را بین طیف گسترده‌ای از سلاح‌ها انتخاب و تعویض کنند. فکر کنم در کل حدود صد مهارت در بازی وجود دارد.»

سیستم مبارزه بازی الدن رینگ

آیا الدن رینگ یک بازی چند نفره است؟

بله. تأیید شده که بازی بخش چند نفره با قابلیت پشتیبانی از چهار بازیکن دارد. طبق دیده‌ها و شنیده‌ها، به نظر می‌رسد که شما دوستانتان را برای بخش چندنفره احضار می‌کنید و آن‌ها به‌صورت اشباح مشابه سری سولز در بازی ظاهر می‌شوند.

هنوز خبر قطعی از بازگشت تهاجم‌ها منتشر نشده است اما با توجه‌ به شباهت‌های فراوان بازی الدن رینگ به سولز در سایر زمینه‌ها احتمال آنکه تهاجم‌ها را در فرمتی مشابه یا جدید در این بازی ببینیم بالاست.

جهان الدن رینگ چه ابعادی دارد و چطور می‌توان در آن مسافرت کرد؟

در رونمایی اولیه از بازی، میازاکی جهان الدن رینگ را «مستعد گشت‌وگذار» خواند. او تأیید کرد بازی فرمت جهان باز دارد. با اینکه سری دارک سولز محدودیت چندانی بر روی تفحص بازیکن در جهان خود نمی‌گذارد، جهان الدن رینگ به‌طورکلی خیلی آزادی‌های بیشتری در اختیار طرف‌داران قرار می‌دهد.

با وجود جهان باز بودن، الدن رینگ یک اثر ساخته‌ شده توسط فرام سافتور است. از این‌ رو، نباید انتظار جهانی سرزنده، پرتکاپو و در جنب‌وجوش مانند ویچر ۳ را داشت. در الدن رینگ رویکردی انزواگرایانه‌تر پیش گرفته‌شده است.

میازاکی در مصاحبه با IGN گفت: «خلق سبک جدیدی در صنعت بازی‌ها برای ما چالش بسیار بزرگی است. اگر بخواهیم شهر و روستاهای سرزنده را هم به آن اضافه کنیم کمی فراتر از توانمان می‌رود. ما تصمیم گرفتیم یک نوع بازی جهان بازی بسازیم که بنیان آن را تمام چیزهایی که در آن تبحر داریم شکل می‌دهد.»

در ادامه اطلاعات مهمی را که از پخش تریلر گیم پلی بازی در مراسم E3 2021 به‌دست آوردیم می‌توانید به‌طور مختصر مطالعه فرمایید.

  • شش منطقه اصلی تشکیل‌دهنده هسته جهان بازی هستند که هریک باس‌ها و سیاهچال‌های مختص به خود را دارند.
  • سیستم آب‌وهوا و زمان در جهان بازی وجود دارد.
  • بازی قابلیت سفر سریع (Fast Travel) دارد.
  • اسب شما از غیب ظاهر می‌شود و می‌تواند از صخره‌های با شیب تند بالا برود.
  • ناحیه استراحتی در بازی وجود دارد که با پیشروی در بازی قابل‌دسترسی است.

استراحت در کنار آتش در الدن رینگ

جهان الدن رینگ چه حال و هوایی دارد؟

جهان بازی سرزمین‌های مابینی نام دارد که توسط جورج آر. آر مارتین خلق‌شده است. میازاکی دنیای الدن رینگ را چنین توصیف کرده است: «سرزمین‌های مابینی، توسط الدن رینگ (حلقه کهن) و اِردتری (درخت آرد) قرین رحمت قرارگرفته که سمبل وجودیت آن است. ازاین‌رو، برای مردم، بزرگ و کوچک، در سرتاسر این سرزمین فرخندگی و برکت با خود به ارمغان آورده است. این سمبل در مردم در قالب نوری طلایی یا هاله‌ای طلایی خودنمایی می‌کند که به‌خصوص در چشم‌هایشان قابل‌رؤیت است. این روشنایی یا درخشش سمبل تقدیس درخت آرد است. هرچند، باگذشت زمان، افرادی از راه رسیدند که این آمرزش را از دست دادند و نور از چشم‌هایشان رخت بر بست. این افراد به مکدر شدگان شناخته می‌شوند.»

«مکدر شدگان که می‌توان آنان را افرادی خدشه‌دار شده نامید، این برکت را از دست داده‌اند. این واقعه به مدت‌ها پیش از داستان بازی درگذشته‌ای دور بازمی‌گردد. اجداد شخصیت‌هایی که در دنیای بازی حاضرند؛ همان‌هایی که به مکدر شدگان شناخته می‌شوند، از سرزمین‌های مابینی تبعید و به بیرون‌رانده‌شده‌اند. مدتی پس از تبعید آن‌ها، الدن رینگ در رویدادی تاریخی از هم فرومی‌پاشد. فروپاشی حلقه، بازگشت این رستگاری ازدست‌رفته را در پی دارد زیرا قطعات شکسته شده حلقه، مکدرشدگان را به‌سوی خود فرامی‌خواند؛ تبعیدشدگانی که زمانی از سرزمین‌های مابینی به بیرون رانده‌شده بودند. این نقطه عطف، آغاز کننده داستان و گشتاور اصلی بازی است … این مکدرشدگانی که به‌سوی حلقه خوانده می‌شوند و به سرزمین‌های مابینی بازمی‌گردند.»

آیا مرداب سمی در بازی وجود خواهد داشت؟

بله قطعا. ما انتظارش را داشتیم زیرا مناطق دهشتناک سمی را می‌توان یکی از برجسته‌ترین شاخصه‌های بازی‌های سولز فرام سافتور قلمداد کرد.

از همین سو، وب‌سایت رسمی الدن رینگ تأیید کرد که ما به گشت‌وگذار در «چمنزارها، مرداب‌های حناق آور، کوهستان‌های پر و پیچ خم و قلعه‌های شوم» خواهیم پرداخت. تنها حرفی که باقی می‌ماند این است که بی‌صبرانه منتظر خوردن داروهای سم‌زدای سرزمین‌های مابینی و گم‌شدن در مارپیچ‌های کوهستانی هستیم.

دشمنان بازی الدن رینگ

چهار نقل‌قول مهم از هیدتاکا میازاکی پیرامون بازی

این نقل‌قول‌ها که از مصاحبه IGN میازاکی گردآوری‌شده به شما کمک می‌کند به درکی بهتر و جامع‌تر از بازی الدن رینگ دست پیدا کنید.

گزینه‌های نبرد و مکانیک‌های نقش‌آفرینی:

  • «یکی از نقاط قوت این بازی، گزینه‌هایی است که در نبرد در اختیار شما قرار می‌گیرد. مثل می‌توانید به‌تنهایی به دشمن حمله کنید اما همچنین می‌توانید از سایر المان‌های در دسترس بهره‌برداری کنید. یکی از این قابلیت‌ها، احضار اشباح دشمنان از بین رفته و استفاده از آن‌ها در قالب متحدانتان در مبارزات است که آزادی عمل بیشتری در اختیارتان قرار خواهد داد.»
  • «راه‌های متعدد و مهارت‌های قابل‌دستیابی فراوانی در بازی در اختیار بازیکن قرار گرفته‌اند. بازیکنان می‌توانند این عناصر مختلف را با هم ترکیب کنند و به استراتژی منحصربه‌فرد خودشان دست یابند یا حتی اگر تمایل دارند از شیوه‌های نبرد غیرمستقیم در مبارزات خود استفاده کنند.»
  • «نوار سلامت در الدن رینگ وجود دارد اما تأثیر کمتری روی بازیکن دارد. ما می‌خواستیم محدودیت زیادی روی بازیکن نگذاریم.»
  • «درگذشته، یک مهارت خاص تنها متعلق به یک سلاح بود. اکنون شما می‌توانید مهارت‌ها را آزادانه بین طیف وسیعی از سلاح‌ها استفاده کنید. فکر کنم حدود صد مهارت در کل در بازی وجود دارند. واضحا شما می‌توانید مهارت‌های مختلف خود را با سلاح‌های گوناگون ترکیب کنید. شما توانایی آن را دارید که شخصیت خود را با سلاح‌ها و تجهیزاتی که دوست دارید مجهز کنید. یادگیری جادو هم یکی دیگر از راه‌های شخصی‌سازی شخصیتتان است. درنتیجه اگر تمامی این قابلیت‌ها را به کار ببرید بخش شخصی‌سازی غنا و تنوع خیلی بیشتری پیدا می‌کند.»

پیشرفت در بازی

  • «با وسعت ابعاد بازی و نقشه گسترده آن ما شرایطی را برای بازیکنان فراهم کرده‌ایم که در آن می‌توانند در بازی پیشرفت کنند و جوایز متعددی به‌دست بیاورند بدون آنکه نیازمند پیروی مسیر خاصی باشند. در الدن رینگ هم عناصری مختص به اکشن و مبارزات و هم عناصری مختص به گشت‌وگذار در دنیا پیدا می‌کنید که به شما اجازه می‌دهد سریع‌تر در بازی پیشرفت کنید. شما همچنین می‌توانید آیتم‌های مختلف را با استفاده از مواد اولیه لازم آن‌ها بسازید.»
  • «یکی از دلایل خلق این دنیای جدید با ابعاد گسترده القای حس خشنودی و لذت از گشت‌وگذار برای بازیکنان است … این لذت را می‌توان از طریق به‌دست آوردن سلاح‌ها و وردهای جادویی جدید و توانایی‌هایی چون احضار انواع مختلف اشباح تجربه کرد. ما این المان‌ها را به بازی اضافه کرده‌ایم تا بازیکنان از کندوکاو در نقشه لذت ببرند و خودشان اسرار موجود این جهان جدید را کشف کنند. بعضی از آیتم‌ها و مهارت‌ها در فروشگاه قابل خریداری است یا یادگیری آنها از شخصیت‌های غیر قابل بازی امکان‌پذیر خواهد بود اما بخش اعظم آنها در سرتاسر دنیای جهان باز منتظر کشف شدن هستند.»

جهان بازی الدن رینگ

طراحی جهان

  • «بازی شش منطقه بزرگ اصلی دارد که این مناطق، قلمروهای تحت سیطره شخصیت‌های نیمه خدای داستان هستند. مناطق الدن رینگ به‌گونه‌ای قرار طراحی‌شده‌اند که می‌توان با ترتیب مشخصی به سراغ آنها رفت اما اجباری در پیروی از این ترتیب وجود ندارد. البته باید خاطرنشان کرد که دسترسی به‌تمامی بخش‌های بازی از ابتدای آن میسر نیست اما از آنجایی‌ که می‌خواهیم سطح آزادی خوبی برای پیشروی و گشت‌وگذار در سرزمین‌های مابینی به بازیکنان ارائه دهیم تا جای ممکن سعی کرده‌ایم انتخاب و چگونگی پیشروی در این نواحی را بر عهده خود آنها بگذاریم.»
  • «هر یک از این شش منطقه اصلی سیاهچال‌های منحصربه‌فردی دارد که به‌صورت یکپارچه به سرزمین‌های مابینی متصل شده است. این سیاهچال‌ها قلمروهای باس‌های اصلی بازی هستند. از اینجا، بازیکنان می‌توانند نه‌تنها سیاهچال‌های اصلی بلکه در طیف وسیعی از مقبره‌ها، قلعه‌ها و دژها به کاوش بپردازند.»
  • «منطقه استراحتی هم در بازی تعبیه‌شده که با پیشروی می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید.»

طراحی دشمنان اصلی

  • «یکی از مضامین اصلی باس‌های بازی، نیمه خدا بودن آن‌هاست. این خدایان قدرت خدشه‌دار شده قطعات الدن رینگ را پس از فروپاشی آن به ارث برده‌اند. ما می‌خواستیم این مخلوقات تنها موجودات و هیولاهایی دهشتناک به نظر نرسند بلکه عناصر قهرمانی و اساطیری هم در آن‌ها وجود داشته باشد. اساسا آن‌ها خدایان باستانی این جهانند … آن‌ها هر کدام به واهی جنون سقوط کرده و به نوبه خود به تباهی کشیده شده‌اند. پس با اینکه در ماهیتشان ردپای اساطیر وجود دارد، جنونی سرسام‌آور و فلاکتی عمیقا ریشه دوانده در شخصیت خود نشان می‌دهند.»

تصویری از تریلر رونمایی بازی الدن رینگ

جورج آر. آر مارتین وارد پروژه شد زیرا میازاکی از هواداران پروپاقرص اوست

با اینکه ما هنوز از میزان تأثیر جورج آر. آر مارتین بر روی این جهان جدید اطلاع دقیقی نداریم اما این را می‌دانیم که میازاکی از هرآنچه که مارتین انجام داده خشنود است. او خود را یکی از هواداران آثار مارتین خطاب می‌کند و شنیده‌شده که تعدادی از کتاب‌های مارتین را به کارکنان جدید استودیو پیشنهاد کرده است.

میازاکی گفت: «این همکاری در حقیقت وقتی به طور رسمی شکل گرفت که آقای مارتین مؤدبانه تأیید کرد چه مضامین، ایده‌ها و زوایای مرتبط به بازی مورد تأیید اوست. گاهی اوقات حتی برای خود من هم سخت است که هیجانم را کنترل کنم. از همین رو امیدواریم که هواداران هم مشتاقانه چشم‌به‌راه دنیایی که خلق کرده‌ایم باشند.»

جورج آر. آر مارتین افسانه جامع داستان را به رشته تحریر درآورده است

پس از اعلام خبر ساخت بازی الدن رینگ، میازاکی درباره ارتباط مارتین با پروژه سخن گفت. وقتی آن‌ها کار خود را شروع کردند، میازاکی ایده کلی را برای مارتین شرح داد و مضامین و سایر جوانب داستان را با این نویسنده بنام به اشتراک گذاشت.

میازاکی گفت: «این موضوع به ما اجازه داد گفت‌وگوهای متعدد خلاقانه و آزاد بسیاری درباره بازی داشته باشیم. گفتگوهایی که مارتین بعدا از آن‌ها برای نوشتن افسانه جامع بازی استفاده کرد.»

وی در ادامه گفت: «این جهان نوپا، دربرگیرنده شخصیت‌هایی جالب و داستانی جذاب به همراه عناصر چشمگیر جادویی و مرموز بود. نوشته‌های او، منبع شگفت‌انگیز محرکی برای من و عوامل سازنده بازی شد و این‌گونه شد که جهان الدن رینگ با استفاده از این افسانه محرک به دنیا آمد. گاهی اوقات حتی برای خود من هم درپوش گذاشت روی هیجانم دشوار است. از همین رو امیدواریم که هواداران هم مشتاقانه چشم‌به‌راه دنیایی که خلق کرده‌ایم باشند.»

پس از اعلام تاریخ عرضه بازی، مارتین اعلام کرد کار او روی الدن رینگ سال‌ها پیش در مراحل اولیه ساخت به اتمام رسیده است. مارتین در این باره گفت: «ساده بخواهم بگویم سازندگان به دنبال دنیایی جدید بودند که در آن داستان بازی را جای دهند، آن‌ها می‌خواستند جهان پیرامون داستان نقش مهمی در ترسیم عناصر فانتزی و علمی تخیلی داشته باشد. شما چندان توجهی به شخصیت‌ها ندارید و بیشتر پیگیر داستان هستید اما بستر داستان به‌اندازه سایر بخش‌ها از اهمیت برخوردار است. من برای سازندگان پیش‌زمینه‌ای با جزئیات ساختم و آن‌ها باقی کارها را از آنجا به بعد بر عهده گرفتند برای همین سال‌هاست که از آن‌ها بی‌خبرم. البته آنها به طور مرتب سراغم را می‌گرفتند و هیولاهایی که خلق کرده بودند یا آخرین جلوه‌های ویژه‌ای را که ساخته بودند به من نشان می‌دادند. اما پروسه ساخت بازی چندان سرعت بالایی نداشت و باتوجه‌به اینکه بالاخره در ماه ژانویه قرار است منتشر شود من هم مانند بقیه مشتاقم محصول نهایی را ببینم.»

تصویری از تریلر بازی الدن رینگ

بازی الدن رینگ در چه تاریخی و روی چه پلتفرم‌هایی عرضه می‌شود؟

الدن رینگ در تاریخ جمعه یک بهمن هزار و چهارصد (بیست و یک ژانویه ۲۰۲۲) روی پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و کامپیوتر عرضه می‌شود. بازی نسخه‌ای هم برای کنسول‌های نسل جدید خواهد داشت. مدت‌ها بود که منتظر اعلام تاریخ رسمی عرضه بازی بودیم اما نمی‌دانستیم چه زمانی بالاخره این خبر را دریافت می‌کنیم. البته جای شکر دارد که هر نفرینی که جورج آر.آر مارتین را از به اتمام رساندن «بادهای زمستانی» (کتاب ششم بازی تاج‌وتخت) واداشته به الدن رینگ منتقل نشده است.

منبع: PC Gamer

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar مهران افخمی

    چقدر خوب ترجمه شده بود این متن /

    سال ۲۰۲۲ بنظرم شروع طوفانی نسل نهم خواهد بود .

    1. Avatar مصطفی

      حاجی الدن رینگ از بیخ و بن واسه ps4 و xbox one ساخته شده.
      شروع طوفانی نسل نهم چه ربطی به الدن رینگ داره؟

      1. Avatar مهران افخمی

        برادر مگه ۲۰۲۲ فقط منتظر الدن رینگ هستیم ؟؟؟ گاد اف وار و …. هم هستن

  2. Avatar برسام

    وقتی اسم فرام سافت ویر میاد یعنی یک بازی سخت که قراره اشک گیمر رو دربیاره !
    تریلر نشون میده که بازی ترکیبی از سکیرو و دارک سول و یک داستان خیلی عمیق ساخته شده !

  3. Avatar سروش

    خسته نباشید.
    آقایی میرزایی رفتن از دیجیمگ؟خیلی وقته خبری نذاشتن