گفت‌وگو با برنامه‌نویس ایرانی گوگل؛ در دنیای گوگل چه خبر است؟

۲۲ خرداد ۱۴۰۲
نویسنده میثم نوایی، نسترن نیک‌پرتو
گوینده میثم نوایی، نسترن نیک‌پرتو
زمان 29:13
حجم فایل 27 مگابایت

بیشتر کاربران اینترنت در دنیای امnastaran2روز حداقل روزی یک‌بار هم که شده به سایت گوگل سر می‌زنند؛ وب برای خیلی از ما بدون گوگل بی‌معنا و بدون کاربرد است.

شاید برای بسیاری از مردم و برنامه‌نویسان فضای کار در این شرکت جالب و جذاب باشد. شایعات و تعریف‌های عجیب و غریبی از امکانات رفاهی و نحوه کار کردن در این غول اینترنتی به گوش می‌رسد.
ما در این قسمت از پادکست برنامه‌نویسی دیجی‌کلاکست به سراغ «نسترن نیک‌پرتو» از برنامه‌نویسان سابق گوگل رفته‌ایم و گفت‌وگوی مفصلی درمورد شرایط کار در گوگل با او داشته‌ایم.

از نسترن در مورد شرایط و نحوه استخدام در گوگل پرسیدیم، بعد درباره‌ی شایعات امکانات رفاهی در این شرکت با او گپ زدیم. او از ساختار تیم‌ها و پراکندگی جغرافیایی و  عملکردی این شرکت برای‌مان می‌گوید. همچنین حرف‌ها و خاطرات جالبی درمورد نحوه ارزیابی افراد و کار سخت برنامه‌نویسان در این شرکت میزند.

نسترن توصیه‌های مفیدی هم برای خانم‌های برنامه‌نویس ایرانی دارد که می‌تواند به افزایش اعتماد به نفس آن‌ها کمک شایانی کند و البته شنیدن حرف‌ها و نکته‌های او از فضای تولید نرم‌افزار در گوگل برای برنامه‌نویسان و مدیران پروژهای نرم‌افزاری نیز خالی از لطف نیست.

در ضمن اگر علاقه دارید مثل او به گوگل بپیوندید، حتما بشنوید که در مصاحبه  استخدامی، ملاک و نحوه  سنجش و انتخاب افراد چگونه است.

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷۶ دیدگاه
  1. Ali

    بسیار جالب بود. ممنون

  2. کسری

    خیلی عالی و شنیدنی بود.
    واقعا ممنون بابت این پادکست.

  3. حسین

    عالی بود
    ممنون از مقاله مفیدتان…

    1. جملات تاکیدی مثبت

      عالی بود. ممنون

  4. امین

    سلام
    جالب بود و شنیدنی
    سپاس از شما

  5. حمید

    سلام ممنون از پادکست خوبتون. خیلی از جوونهای با استعداد در ایران هستند که بعضا دز برخی زمینه ها صلاحیت کار کردن در بزرگترین و نامدارترین شرکت ها رو دارن. مثل همین نسترن خانم. اما همانطور که در این پادکست اشاره شد، عدم وجوو اعتماد به نفس سبب میشه دست رو دست بذارن. پارسال از دانشگاه زوریخ پذیرش با فاند گرفتم. چیزی که برای من و همکلاسیهام در دوره ارشد مثل سفر به مریخ سخت یا شاید بعید بود. باور کنید میشه. حتی سفر به مریخ.
    لطفا جوونهای موفق بیشتری رو برای ضبط پادکستهاتون دعوت کنید.
    موفق باشید.

  6. سایه پایدار

    سلام میشه اگر امکانش هست متنی از پادکست اصلی ک با ایشون تهیه شد رو بگذارید به صورت متنی در سایت. چون ک علت بیرون اوومدن از شرکت از زبان خودشون رو دوست داریم بشنویم.
    تشکر از پادکست صمیمی تون

  7. شريف لطفي

    آرزوی ترقی برای همه ی ایرانیا . و بخصوص سرکار خانم نیک پرتو . پادکست شنیدنی و جالبی بود.
    اگر ممکنه یک کانال ارتباطی (ایمیلو …) با ایشون عنوان بشه . ممنون

  8. مینا

    چرا از گوگل اومدن بیرون ؟ از اول مصاحبه منتظر بودم اینو بپرسی اما؟؟؟؟

    1. ما پرسیدیم و ایشان هم جواب دادن!
      اما متاسفانه بخاطر محدودیت زمانی این بخش صحبت های ایشون در نسخه نهایی پادکست حذف شده است.
      خروجش از گوگل کاملا بدلایل شخصی و خانوادگی بوده.

  9. سالار

    چرا نپرسیدی از گوگل چرا اومده بیرون؟ در ضمن مصاحبه عالی بود، بینهایت خودمونی و صمیمی بود

  10. ابراهیم

    بسیار عالی بود میثم جان
    به نظرم این روند رو ادامه بده و با افرادی که در خارج کشور هستند در خصوص تجربیاتشان صحبت کن

  11. محمد

    بسیار ممنونم.
    پادکست خوبی بود اما ای کاش یه جاهایی هم از دید برنامه نویسی ریزتر میشدن!!

  12. محسن

    پادکست خوبی بود ، اما سوالات می تونست خیلی بهتر باشه و اینکه آقای نوایی به نظرم زیاد جالب نبود که بعد از هر پاسخی شرایط تو ایران رو مسخره کنن ، چون قابل قیاس نیست ، سرمایه ، امکانات و یا حتی فرهنگی که تو ایران وجود داره . تو ایران هم شرکت های خیلی خوبی هستن که با حداقل های هزینه کارهای خیلی بزرگی میکنن. اینکه شرکت هایی به بزرگی گوگل چه کاری انجام میدن برای ایده گرفتن خیلی خوبه ولی اینم باید دونست ایا همه چی باهم سازگار هست که بشه همچین شرایطی رو تو ایرانم ساخت؟

    1. با احترام به نظر شما اما شوخی های من صرفا در جهت این است که فضا گفتگو خیلی رسمی و کسل کننده نشود. وگرنه من هم مثل خیلی از شما در همین فضای کار ایران مشغول بکار هستم. اما امیدوارم ما هم روزی شرکت هایی با چنین استانداردهای بالای کاری، در ایران داشته باشیم.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه