سونی از بانجی راضی نیست؛ درخواست رئیس پلی‌استیشن از استودیو برای پاسخگویی بهتر

۷ اسفند ۱۴۰۲ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
دستینی 2

هیروکی توتوکی (Hiroki Totoki)، رئیس پلی‌استیشن، در یک جلسه پرسش و پاسخ با تحلیلگران صنعت پس از آخرین گزارش مالی سونی، خلاقیت استودیوی سازنده‌ی بازی دستینی ۲ یعنی بانجی (Bungie) را ستود، اما همچنین گفت که می‌خواهد شاهد پاسخگویی بیشتری در رابطه با بودجه‌ها و برنامه‌های توسعه از سوی تیم رهبری استودیو باشد.

گفتنی است که سونی خبر خرید بانجی را در ژانویه‌ی سال ۲۰۲۲ میلادی اعلام کرد. این یک معامله‌ی مهم است که از برخی جهات به‌ عنوان حرکت سونی در مقابل تصاحب اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت و فرصتی برای اضافه کردن تجربیات سرویس محور بیشتر به فهرست استودیو‌های پلی‌استیشن تلقی می‌شود. در آن زمان گفته شد که بانجی به‌ عنوان یک شرکت فرعی مستقل با این آزادی عمل بالا کار خود را ادامه می‌دهد تا بتواند در چند پلتفرم بازی‌های خود را منتشر کند. بانجی نیز در آن زمان گفت که سونی بی قید و شرط از آن‌ها حمایت می‌کند که کاملا مورد انتظار بود.

با این حال با گذشت تنها دو سال از این قرارداد، این رابطه نشانه‌هایی از فروپاشی را نشان می‌دهد. گزارشی در دسامبر ۲۰۲۳ حاکی از آن بود که تعداد بازیکنان دستینی ۲ به طور چشمگیری کاهش یافته است، در حالی که گفته می‌شود درآمد‌ها ۴۵ درصد کمتر از پیش‌بینی‌ها بوده است. همچنین گفته شد که روحیه‌ی افراد در استودیو پس از اخراج برخی در ماه اکتبر در وضعیت بدی قرار دارد. بنا به گزارش‌ها، بانجی همچنین با احتمال تصاحب کامل سونی روبرو بود و این به استقلال عملکردی آن پایان می‌داد.

بازی destiny 2

در این میان اظهارات توتوکی به احتمال زیاد این نگرانی‌ها را برطرف نمی‌کند. او با پرداختن به وضعیت سونی اینتراکتیو اینترتینمنت صحبت‌های خود را شروع کرده و گفت که کارمندان رک کاملی از نقش‌ها و مسئولیت‌های فردی خود دارند، اما لزوما نمی‌دانند که چگونه تلاش‌های مربوطه‌ی آن‌ها با رشد کلی، تولید سود پایدار و غیره ارتباط دارد. توتوکی گفت:

با ارائه‌ی توضیحات بسیار شفاف در مورد شرایط شرکت و صنعت و همچنین دیدگاه‌های تحلیلگران، من می‌خواهم آن‌ها را تشویق کنم تا به درک خود برسند. این کار باعث می‌شود همه‌ی افراد در کسب‌ و کار به یک توافق فکری برسند. سپس، من می‌خواهم آن‌ها در نظر داشته باشند که برای رسیدن به اهداف اصلی‌مان چه کاری باید انجام دهیم.

توتوکی در ادامه به طور خاص به بانجی پرداخت:

من از استودیو‌های بانجی بازدید کردم و با مدیریت جلساتی داشتم و دیدم که کارکنانی که در استودیو‌ها کار می‌کردند، انگیزه‌ی بالایی داشتند و خلاقیت و همچنین دانش قابل توجهی از آثار سرویس محور از خود نشان دادند. با این حال، من همچنین احساس کردم که از منظر تجاری در زمینه‌هایی مانند استفاده از بودجه‌های مختلف و مسئولیت‌پذیری برای برنامه‌های زمانی توسعه یا همان ددلاین‌ها، جا برای بهبود وجود دارد. ‌امیدوارم به گفت‌و‌گو‌ها ادامه داده و راه حل‌های خوبی پیدا کنیم.

بازی ماراتن استودیو بانجی

توتوکی که در اکتبر ۲۰۲۳ به عنوان رئیس سونی اینتراکتیو اینترتینمنت وارد شرکت شد و در‌ آوریل ۲۰۲۴ پس از بازنشستگی رئیس و مدیر عامل قدیمی یعنی جیم رایان، نقش مدیرعامل موقت را به عهده خواهد گرفت، ممکن است نظرات متفاوتی در مورد نحوه‌ی اداره‌ی بانجی نسبت به مدیر قبلی داشته باشد. بانجی با مدیریت نادرست اخراج‌ها، باعث ناامیدی بسیاری شد چرا که فقط یک ماه بعد پس از این اتفاق، انتشار بسته‌ی الحاقی بزرگ دستینی ۲ یعنی The Final Shape را از فوریه تا ژوئن ۲۰۲۴ به تعویق انداخت و به سال مالی بعدی سونی موکول کرد.

طبق گزارشی در دسامبر گذشته، کارکنان انتظار دارند که اگر این بسته به خوبی عمل نکند، اخراج‌های بیشتری رخ خواهد داد. در همین حال، بازیکنان باقی‌مانده در حال تحمل یک فصل طولانی با محتوای کم هستند، در حالی که Helldivers ۲ یک مسیر جایگزین برای تیراندازی به بیگانگان در فضا با دوستان ارائه می‌دهد. هرچند حداقل آقای توتوکی می‌تواند خود را با این واقعیت آرام کند که آن هم یک بازی از سونی است.

منبع: PCGamer

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه