رینگ اسپرت؛ سوار بر خودروی آینده (بخش اول)

۱ مهر ۱۳۹۸

در قسمت هشتم از مستند رینگ اسپرت، قصد داریم به نقد و بررسی اتومبیل خودران رنو سیمبیوز بپردازیم و نگاهی به آینده خودروها داشته باشیم.

رنو در سال ۲۰۱۷ از یک خودرو مفهومی اسپرت تحت عنوان سیمبیوز (Symbioz) رونمایی کرد. این کانسپت یک اتومبیل خودران هوشمند است که می‌تواند بدون کنترل راننده هدایت شود. سیمبیوز هم‌چنین یک ماشین الکتریکی و بدون آلاینده است و رنو تصمیم دارد تا سال ۲۰۲۳ این ماشین را به مرحله‌ی تولید برساند. رنو سیمبیوز در مرکز تحقیقاتی رنو معروف به تکنوسنتر در حاشیه پاریس نگهداری می‌شود. این کانسپت به دو موتور الکتریکی مجهز شده که در چرخ‌های عقب قرار دارند. این پیشرانه‌ها می‌توانند حداکثر توان ۴۹۰ اسب‌بخار و گشتاور ۵۵۰ نیوتون‌متر تولید کنند.

رنو سیمبیوز در مرکز تحقیقاتی رنو معروف به تکنوسنتر در حاشیه پاریس نگهداری می‌شود. این کانسپت به دو موتور الکتریکی مجهز شده که در چرخ‌های عقب قرار دارند. این پیشرانه‌ها می‌توانند حداکثر توان ۴۹۰ اسب‌بخار و گشتاور ۵۵۰ نیوتون‌متر تولید کنند. سیمبیوز در سطح ۴ اتومبیل خودران طبقه‌بندی می‌شود و به همین دلیل می‌توانیم آن را یک ماشین هوشمند بدانیم که از آینده خبر می‌دهد. بسیاری از شرکت‌ها از جمله تسلا روی ساخت خودروهای خودران تمرکز می‌کنند و ظرف چند سال دیگر، شاهد معرفی و تولید این‌ گونه خودروها خواهیم بود.

در این قسمت از مستند خودرو رینگ اسپرت نگاهی به رنو سیمبیوز، ماشین الکتریکی خودران داریم تا شما را با دنیای متفاوت این خودرو آشنا کنیم. با قسمت اول این بخش از مستند ماشین همراه ما باشید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۱ دیدگاه
  1. Avatar امین آزاد

    ممنون رفیق خیلی خوشحالم خوشتون اومده

  2. Avatar امير

    امین جان خیلى خوب بود، کلا مستند هایى که الان از شما دیدم خیلى واقع بینانه و به دور از تعریف و تمجیدهاى مبالغه آمیز یا نقداى تند و تیز و یه طرفه بوده. امیدوارم با همین فرمون ادامه بدى. به چالش کشیدن سیستم راننده خودکار ماشین – هرچند تو سیمولیتور بود – هم قسمت جذاب این مستند بود مخصوصا اینکه این اتقاق با دو سه تا سناریوى مختلف اتفاق افتاد. واقعا خسته نباشید و دست مریزاد داره

    1. Avatar امین آزاد

      ممنون رفیق خیلی خوشحالم خوشتون اومده

  3. Avatar کیان

    عالی بود واقعا دمتون گرم. قبلا یه ویدیویی برخی از سایت های به اصطلاح تست خودر و از این ماشین منتشر کردن که بیشتر تبلیغ ماشین بود نه حتی معرفی ساده و صادقانه . ممنون که انقدر وقت گذاشتین و در طول ۵ ماه این ماشین رو بررسی کردین و مشکلاتش رو مطرح کردین. کار رنو واقعا قابل تقدیره اما هنوز جای کار داره تا این ماشین برای ورود به جاده ها ایمن و بی عیب بشه . سپاسگزارم از آقای ازاد و تیم خوبشون.

  4. Avatar مصطفی

    جالب بود همه چیش منتظر قسمت یا قسمت های بعدی هستیم..

  5. Avatar کسری خانی

    قبلا چندتا از سایت های خودرویی این ماشینو تست کردن و فقط ازش تعریف کردن مرسی که صادقانه این ماشین رو به چالش کشیدید امیدوارم با همین سیاست جلو برید

  6. Avatar محسن

    سلام.یه سوال از آقای آزاد دارم
    در اواخر نقد و بررسی این قسمت ایشون با سرعت ۱۸۶ کیلومتر در فاصله حدود ۱۵-۲۰ متری ماشینو میزارن رو حالت خود ران و این نتیجه رو میگیرن که ماشین نتونست خوب شرایط رو کنترل کنه و تصادف شد و این نقطه ضعف این حالت هست.سوال من اینه که در شرایط عادی و با بهترین ماشین روز دنیا وقتی با سرعت ۱۸۵ کیلومتر حرکتی میکنید امکان نداره در فاصله کمتر از ۲۵ متر ماشین توقف داشته باشه بعد چطور ایشون توقع دارن حالت خود ران اینکارو بکنه؟
    علیرغم مشکلاتی که خودرو های خود ران در حال حاضر دارن، بنظرم پیشرفت خوبی داشتن و این مشکلات هم بزودی حل میشه.

    1. Avatar امین آزاد

      سلام در فاصله ۱۵ تا ۲۰ متری خودرو جلویی ، اتومبیل رو در شبیه ساز در حالت خودران قرار دادم ، اگر قبلش رو دیده باشین در حال مانور با خودرو بودم اگر هوش مصنوعی بطور کامل توسعه پیدا کنه در این حالت باید ادامه مانور رو دنبال کنه یا یک راه امن انتخاب کنه ولی هوش مصنوعی قادر به چنین کاری نبود چرا که هوش مصنوعی هنوز در اول راه هست چندین بار در تست، این کار رو تکرار کردم یک بار حتی بدون مانور و باز خودرو خطا داد هنوز توسعه الگوریتم های این نوع خودروها و توسعه هوش مصنوعی نیاز به تکنولوژی هایی داره که متولد نشدن یا در حال توسعه هستند یکی از این تکنولوژی ها توسعه پردازنده های بسیار سریع تر از چیزی هست که ما الان داریم شرکت هایی مثل اینتل یاانویدیا در این زمینه در حال فعالیت هستند ولی هنوز راه زیادی مونده دعوت میکنم ازتون قسمت دوم رو ببینید

      1. Avatar علی اصغری

        در خصوص “”توسعه پردازنده های بسیار سریع تر از چیزی هست که ما الان داریم شرکت هایی مثل اینتل یاانویدیا در این زمینه در حال فعالیت هستند”” که فرمودین باید این نکته رو فراموش نکنین که این نوع توسعه ی سخت افزار به هدف پردازش های ابری هست .
        در این مورد یعنی خوردروی خودران یا به طور کلی دستگاهایی که به طور مستقل از هوش مصنوعی استفاده میکنند شرکت هایی مثل گوگل در صدد کاهش پارامترهای یادگیری شبکه های عصبی و پیچشی هست برای افزایش سرعت خود الگوریتم هاست و توسعه سخت افزار کمکی نخواهد کرد.

  7. Avatar سید هادی

    دمتون گرم !

    چقدر خفن ، رفتی فرانسه گزارش گرفتید به این خوبی 🙂

  8. Avatar پدرام

    خیلی عالی بود

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه