چطور ماندگاری خوراکی‌های سالم را بیشتر کنیم؟ (فرمول قسمت ۱۶)

۹ آذر ۱۳۹۹

خیلی از افرادی که دوست دارند تغذیه‌ی سالم داشته باشند و به جای خوراکی‌های ناسالمی مثل شیرینی‌ها، چیپس و پفک، سبزی و میوه‌های تازه مصرف کنند، از ماندگاری کم و پلاسیده شدن میوه و سبزیجات در یخچال شکایت می‌کنند. اما یک روش خوب برای تازه نگه داشتن این خوراکی‌های سالم برای مدت طولانی‌تر وجود دارد که در این قسمت از فرمول به شما معرفی می‌کنیم.

سبزی‌های محبوبتان مثل هویج یا کرفس را به اندازه‌هایی که دوست دارید برش دهید و درون یک ظرف دردار قرار دهید. سپس روی آن‌ها آب بریزید و در یخچال نگهداری کنید. در طول هفته، می‌توانید از این سبزی‌ها به هر میزان که دوست داشتید از آب دربیاورید و میل کنید. با این کار سبزیجات برای مدت طولانی ترد و تازه باقی می‌مانند.

اگر نگران از دست دادن ویتامین سبزی‌ها هستید، باید بدانید اکسیژن، نور و حرارت ۳ فاکتوری هستند که باعث می‌شوند سبزیجات مواد مغذی خودشان را از دست بدهند. در این روش سبزیجات شما فقط در معرض اکسیژن هستند. اولین ویتامینی که در معرض اکسیژن از بین می‌رود ویتامین C و در برخی موارد ویتامین E است. اما در عوض میزان زیادی از دیگر مواد مغذی موجود در سبزی‌ها مثل ویتامین‌های گروه B، فیبرها و کلی ویتامین و مواد معدنی دیگر را از دست نمی‌دهید!

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه