۳ پیشنهاد برای تشویق دانش‌آموزان به تغذیه سالم! (فرمول قسمت ۳۷)

۲۵ آذر ۱۳۹۹

فصل مدرسه شروع شده و باید بچه‌ها را هروز با چند تغذیه‌ی خوشمزه و مقوی راهی مدرسه کنیم. برای این که بچه‌ها درس را بهتر یاد بگیرند و انرژی کافی داشته باشند، در طول روز نیاز به مصرف ۱۳ واحد میوه و سبزی، ۲ الی ۳ لیوان لبنیات و ۱۰۰ الی ۲۰۰ گرم غلات دارند. ما می‌توانیم بخش زیادی از این نیاز را در یک برنامه تغذیه سالم برای دانش آموزان ابتدایی بگنجانیم؛ اما چطور بچه‌ها را به مصرف خوراکی‌های سالم عادت بدهیم؟

  1. تغذیه سالم برای دانش آموزان را با همکاری خودشان آماده کنید. وقتی بچه‌ها در تهیه غذای خود مشارکت می‌کنند، علاقه بیشتری برای امتحان خوراکی‌های جدید و چیزی که شما برای آن‌ها آماده کرده‌اید، پیدا می‌کنند.
  2. سعی کنید در هر وعده خوراکی که برای بچه‌ها آماده می‌کنید تنوع رنگی ایجاد کنید. به بچه‌ها یاد بدهید که باید روزانه از هر گروه رنگی غذایی مصرف کنند. در زبان انگلیسی به این کار اصطلاحا “eating the rainbow” گفته می‌شود که یک الگو برای تغذیه سالم و کامل است.
  3. خوراکی‌ها را طوری آماده کنید که خوردن آن‌ها راحت باشد. زنگ‌های تفریح کوتاه هستند و وقتی که خوردن یک خوراکی برای بچه‌ها سخت باشد آن را نخواهند خورد. پس میوه‌ها و سبزیجات را خرد کنید یا آن‌ها را در سیخ‌های چوبی قرار دهید تا هم ظاهر جذاب‌تری داشته باشند و هم خوردن آن‌ها سرگرم کننده باشد.

بیشتر بخوانید:
۵۰ سوپرفود طبیعی که به معنای واقعی برای بدن مفید هستند

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه