ثروتمندترین شرکت‌ها در صنعت بازی کدامند؟

۱۳ شهریور ۱۳۹۸

در سال‌های اخیر، بازی به یک صنعت چند میلیارد دلاری تبدیل شده است. پس جالب است بدانید چه کسانی بیشترین درآمد را از این راه کسب می‌کنند و اطلاعات جالبی در رابطه با شرکت‌های فعال در این زمینه بدست آورید!

اگر اهل بازی هستید حتما این ویدیو را ببینید و بگویید به نظر شما آینده صنعت بازی چگونه خواهد بود؟ فکر می‌کنید کمپانی‌هایی مثل آکیولس(Oculus) با واقعیت مجازی به این لیست راه پیدا می‌کنند؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۴ دیدگاه
  1. Avatar محمد قاسمی

    این امار اشتباس صددرصد راک استار باید میبود سونی هم اول باید میشد

  2. Avatar فرشاد

    به نظر من که شرکتهایی مثل Oculus و تکنولوژی vr خیلی کار دارن تا بتونن جایگاه خوبی داشته باشن
    در کل خوب بود فقط به نظرم سخت افزار(کنسول و pc) و نرم افزار(بازی) جدا میکردید

  3. Avatar mr.dh

    سلام. دقیقا چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این چه مدلش بود. نامردیه سونی و ماکرو کنسول سازن.. بقیه فقط بازی تولید میکنن. یه جورایی اصلا منصفانه نبود این رده بندی

  4. Avatar عباس

    درآمد مایکروسافت باعث شد چشمهام چهارتا بشه، وقتی بازار ایران رو نگاه میکنم (طبیعتا قضاوت من از روی بازار ایران هست که باهاش ارتباط دارم) حس میکنم باید سونی اول باشه. برای شرکت خالق pes جایگاه بالاتری قائل باشم. اما انگار بدجوری اشتباه میکردم. مایکروسافت اول هست و سونی دوم. کونامی اختلاف زیادی با الکترونیک آرتز داره. این یعنی اختلاف سلیقه ما با بقیه مردم خیلی فرق داره. به نظرم یه علتش میتونه سطح پایین زبان انگلیسی باشه بین مخاطبهای ایرانی. ما به اکشن بیشتر از سناریو اهمیت میدیم و این رو میشه از محبوبیت بالای کال آف دیوتی تو ایران فهمید. حتی نسخه هایی که تو دنیا چندان محبوب نیستن تو ایران معمولا خیلی محبوب میشن. خب اگر ما هم زبان انگلیسی مون خوب بود و یخورده هم مطالعه خارج از برنامه داشته باشیم که سطح سلیقه مون تو بحث داستان شناسی بالاتر بره و عناصری مثل شخصیت پردازی برامون مهم تر از اکشن باشه شاید بتونیم به سلیقه بقیه نقاط نزدیک تر بشیم. درباره محبوبیت بیشتر pes نسبت به fifa به نظرم قضیه بیشتر به فرآیند ساده تر pes ربط داره، تو این بازی راحت تر و ساده تر میشه گل زد. هیجان برای ما تو تعداد گل ها صادق هست، نه اینکه بازی تاآخرین حد رئال و واقعی باشه. با فانتزی بهتر کنار میایم. ما تو خانواده خودمون همه جاpes داریم و دور هم که جمع میشیم pes یه گردهمایی خارق العاده رو رقم میزنه. تعداد گل بیشتر شاید هیجان سطحی تری نسبت به بازی رئال تر و واقعی تری داشته باشه. اما خب ما با این نوع از هیجان بهتر کنار میایم. یه بازی واقعی تر مثل فیفا که طبیعتا مشکل تر هم هست، احتمالا تو جذب سلیقه اکثریت طرفداران فوتبال و سایر ورزشها تو سططح دنیا موفق تر خواهد بود.چون دریبل زدن تو دنیای بازی فیفا مثل بازی واقعی میشه گفت مشکل هست و نتیجه اش میشه اینکه بازیکن هیجانی رو تجربه میکنه که تو تمام لحظات بازی، از دفاع تا حمله و حتی تا زدن گل ادامه پیدا میکنه.اونجا حتی یه تکل خوب و طبیعتا واقعی هم میتونه به اندازه یه گل تو بازی pes هیجان انگیز باشه. اما ما باهاش تا حدی بیگانه ایم. ما دوست داریم راحت دریبل بزنیم و بدن بازیکن تحت کنترل ما در هر وضعیت بدنی که باشه وقتی کلید O یا ۳ رو که میزنیم راحت تکل بزنه. دوست داریم راحت حمله کنیم، نه اینکه متر به متر پاس بدیم، تو سبک بازیهای دیگه هم تقریبا همین جوریه، با کمی اختلاف… چقدر طولانی نوشتم!!!!!!

    1. Avatar رامین

      کالاف تو کل دنیا پرفروشه…کنسول سونی هم تو کل دنیا بیشتر از کنسول مایکرو فروخته..چیزی نزدیک دو برابر..این درامد ها تخمینی هستنو ممکنه درامد های دیگه کمپانی هم توش دخیل باشه

  5. Avatar RaVeN

    اطلاعات جالبی بود اما ناقص!!!مخصوصا در مورد اکتیویژن بلیزارد که در ویدیو گفته میشه بعد از ادغامشون در ۲۰۰۸ منجر به ساخت بازیهایی نظیر warcraft،starcraft و diablo شد در حالی که هر سه بازی حدود ۲۰ سال و حتی بیش از ۲۰ سال پیش توسط بلیزارد خلق شدند و خود cod هم خیلی قبل تر از ادغام این دو شرکت توسط اکتویژن ساخته میشد…

  6. Avatar امین

    به نظر من واقعیت مجازی به سرنوشت حسگرهای حرکتی دچار میشه. البته شاید تو حوزه های دیگر موفق بشه ولی بعید میدونم بتونه گیمرها رو به خودش جذب کنه.

  7. Avatar الهه

    جالب

  8. Avatar ami

    فک میکردم شماره یک Rockstar باشه 🙁

  9. Avatar Bijan

    در گذشته انجی ها و نرم افزار های بازی سازی به شدت انحصاری بودن و داشتن پشتوانه مالی حرف اول را در بازی سازی میزد اما امروزه با وجود این چنین بازار بزرگی و همچنین وجود بستر مناسب برای همگان در تولید بازی از قبیل انبوه نرم افزار ها و انجین های رایگان کمپانی های نوپای امروزی در آینده به غول های این عرصه بدل خواهند شد. ما در دوره ای هستیم که می شود به تنهایی در خانه بازی تولید کرد.

  10. Avatar سبحان

    عشق است مایکروسافت

  11. Avatar حامد

    خیلی عذر میخوام ولی راک استار این وسط کشکه ؟
    خدا میدونه چه قدر از فروش gta 5 (حتی همین الان) و مخصوصا gta online درامد داره ! خیلی نگاه ویدیو سطحی بود به این موضوع … سگایی که چندین ساله معلوم نیست کجاست درامد عجیب غریبی داره !

    1. امیرحسین میرزایی امیرحسین میرزایی

      من احساس می‌کنم به این دلیله که آمار دقیقی از راک‌استار نداریم؛ البته تیک‌تو (مالک راک‌استار) همیشه آمار و ارقام اقتصادی خودش رو ارایه می‌ده. با این حال راک‌استار خودش هیچ وقت حرف نمی‌زنه.
      قبول دارم که تیک تو باید توی این لیست جای می‌گرفت، فقط به خاطر راک‌استار.
      هر چی باشه، راک‌استار پرفروش‌ترین عناوین تاریخ صنعت سرگرمی رو می‌سازه.

  12. Avatar AM

    چرا همرو تازگیا ویدیو میزارین؟
    همه حجم ندارن ویدیو ببینن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه