چطور از دایره راحتی خود بیرون بیاییم؟ (فرمول قسمت ۸۹)

۴ آذر ۱۳۹۹

خیلی مواقع ما لذت تجربه کردن چیزهای جدید را از خودمان می‌گیریم، چون باور کرده‌ایم که بهترین انتخاب مطمئن‌ترین انتخاب است. در صورتی که توانایی ریسک کردن و خروج از دایره راحتی مهم‌ترین قدم برای رشد کردن است. در این قسمت از برنامه‌ی فرمول ۵ گام برای بیرون آمدن از دایره راحتی را با هم مرور می‌کنیم.

قدم اول: افزایش اطلاعات

منشا اضطراب ترس از ناشناخته‌ها است. ما معمولا بدترین عواقب ممکن را برای گذر کردن از مرز راحتی و امنیت خودمان در نظر می‌گیریم. برای گذر کردن از این اضطراب باید دانش خودتان را با مطالعه و تحقیق کردن بالا ببرید.

قدم دوم: داشتن برنامه

برای خودتان شفاف کنید که می‌خواهید به چه چیزی برسید. یک لیست از کارهایی که برایتان راحت نیست تهیه کنید و یادتان باشد اصلی‌ترین احساسی که قرار است به آن غلبه کنید احساس ترس شماست. ترسی که در هر موقعیتی می‌تواند چهره‌ی منحصربه‌فردی از خودش نشان دهد.

قدم سوم: آهسته جلو رفتن

هیچ‌وقت ناگهان از دایره راحتی خود بیرون نپرید، چون ممکن است تحمل آن برایتان سخت باشد و با همان سرعت دوباره به داخل دایره راحتی‌تان برگردید. برای غلبه به ترس‌های خود قدم‌های کوچک بردارید. مثلا قبل از این که برای یک جمع بزرگ صحبت کنید، حرف زدن را در جمع دوستان و خانواده تمرین کنید.

قدم چهارم: معاشرت با افرادی که اهل ریسک هستند

هیچ جایگزینی برای این قدم وجود ندارد! اگه می‌خواهید در انجام کاری بهتر شوید باید با کسایی که آن کار را بهتر از شما انجام می‌دهند معاشرت کنید و از رفتار آن‌ها الگو بردارید.

قدم پنجم: هوشیار بودن به بهانه‌گیری‌ها

با خودتان روراست باشید و ترس‌های خودتان را پشت بهانه‌تراشی‌ها مخفی نکنید. در عوض تلاش کنید با خروج از دایره راحتی از کشف و تجربه کردن کارهای جدیدی که قبلا نمی‌توانستید انجام دهید، لذت ببرید. زندگی از جایی شروع می‌شود که دایره راحتی شما تمام می‌شود.

بیشتر بخوانید:
برای مقابله با احساس تنبلی و بی‌انگیزگی چه کنیم؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه