رازهای مرد عنکبوتی (قسمت دوم)

۲۲ خرداد ۱۴۰۲

علیرضا زمانی دانشجوی مقطع کارشناسی‌ارشد رشته زیست‌شناسی دانشگاه تهران، متولد ۲۱ دی‌ماه ۱۳۷۲ است. این عنکبوت‌شناس جوان در دوره کوتاه فعالیت علمی‌اش در شناسایی و معرفی بیش از ۱۲۰ گونه جدید برای ایران و بیش از ۲۰ گونه جدید برای دنیای علم نقش موثری ایفاء کرده است. تالیف نخستین کتاب راهنمای میدانی عنکبوتیان در خاورمیانه با نام “عنکبوت‌ها و عقرب‌های ایران” و همکاری در نگارش بیش از ۳۰ مقاله و گزارش علمی از جمله شاخص‌ترین فعالیت‌های این محقق جوان است.

علیرضا زمانی چند وقتی است که مسئولیت خطیر هماهنگی بانک اطلاعاتی ایران در پروژه موسوم به “کاتالوگ عنکبوت‌های جهان” واقع در موزه تاریخ طبیعی برن (سوئیس) و در عین حال مدیریت بانک اطلاعاتی عنکبوت‌های ایران را هم عهده‌دار شده است. عضویت در بورد دو ژورنال بین‌المللی Check List و Arachnida – Rivista Aracnologica Italiana از جمله دیگر گام‌های استوار این عنکبوت‌شناس جوان در وادی علم عنکبوت‌شناسی است.

دیجی‌کالامگ در این ویدیوکست دو قسمتی، دو موضوع مهم را بررسی خواهد کرد: نخست بررسی مهم‌ترین کشفیات و دستاوردهای علمی ایران در حوزه عنکبوت‌شناسی در ظرف سال‌های اخیر و دوم تمرکز بر یکی از مهم‌ترین یافته‌های جدید این محقق جوان و همکارانش در استان ایلام. پس با ما همراه باشید تا با مرد عنکبوتی ایران به سراغ دنیای پر رمز و راز عنکبوت‌ها برویم.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar سید علی

    خیلی ایشون از کلمه خب استفاده میکنن .

    درود ممنون بابت اطلاعاتتون .

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه