خورشید گرفتگی در شیلی (راه شیری – قسمت ۹)

۱۹ بهمن ۱۳۹۸

پدیده‌های نجومی مانند کسوف و خسوف جزو پدیده‌هایی هستند که همیشه مورد توجه قرار می گیرند. هفته‌ی گذشته هم خورشید ما گرفت! این پدیده از کشور ما قابل دیدن نبود و تنها روی اقیانوس آرام و در بخشی از کشورهای آرژانتین و شیلی قابل مشاهده بود. هفته‌ی گذشته و هم‌زمان با رخ دادن این پدیده‌ی هیجان‌انگیز، ویژه‌برنامه‌ی خورشید گرفتگی شیلی راه شیری به پوشش زنده‌ی این رویداد پرداخت. اگر تماشای این برنامه زنده را از دست دادید هم‌اکنون در قسمت نهم راه شیری می توانید بازپخش این برنامه را تماشا کنید.

در این ویژه‌برنامه درباره‌ی خورشید گرفتگی کلی نیم‌کره‌ی جنوبی صحبت می‌کنیم و با محمدجواد ترابی، همکار برنامه‌ی راه شیری که برای تماشای خورشید گرفتگی به شیلی رفته بود ارتباط مستقیم می‌گیریم تا به طور زنده از حال‌وهوای آن منطقه در لحظه‌ی کسوف برایمان گزارش بدهد. در شرایطی که در هنگام کسوف چند ساعتی از غروب خورشید در ایران سپری شده و ما شب را تجربه می‌‌کردیم، مردم شیلی با گرفتگی کامل خورشید یک شب ناگهانی را تجربه‌ کردند. برای دیدن حس‌وحال این افراد با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

بیشتر بخوانید: خورشید گرفتگی کامل در بهشت منجمان

اگر از تماشای راه‌ شیری لذت می‌برید، تماشای آن را به دوستان خود نیز پیشنهاد کنید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۸ دیدگاه
  1. shahrzad

    سلام.متاسفانه من تازه شروع به دیدن سری برنامه های راه شیری کردم و این برنامه با موضوع کسوف رو تازه دیدم و واقعا افسوس خوردم که چرا در تاریخ خودش و بصورت زنده ندیدم ولی با اینحال بسیار لذت بردم و هیجان زده شدم.ممنون از همه عوامل این برنامه

  2. m.niknam

    سلام/برنامه عالیه.
    یه اشتباه وجود داره/لطفا اصلاح کنید:
    برای دانلود با کیفیت اورجینال،تایتل فایل نوشته شده: lunar eclipse که ینی ماه گرفتگی…
    اما موضوع خورشید گرفتگیه:Solar eclipse

  3. علی

    اگر میشه سابت مرجعی رو برای شناخت رخدادهای نجومی معرفی کنید

  4. moryking

    با درود و احترام
    ضمن تشکر از مجموعه زیبا و عالی راه شیری، خواهشمندم برنامه را در روز های دوشنبه حتما پخش کنید. ما بیننده های این مجموعه ثانیه شماری می کنیم برای دیدن هر قسمت از این مجموعه….
    با سپاس فراوان از تک تک شما عزیزان

  5. ارغوان

    چرا قسمت جدید هنوز نیومده؟

  6. رامان گرگین پاوه

    خیلی اطلاع رسانی ضعیفی داشتید. من از خدام بود که زنده می دیدم اما اصلا متوجه نشدم. می دونم که در عرض یک روز تصمیم گرفتید اما حداقل می تونستید به مشترکین دیجی کالا پیام بدید یا…

  7. enceladus1

    جناب صفاریان پورمتشکرم که به این موضوع پرداختین…لطفا یک برنامه رو به بحث حیات در سایر کرات و اقمار اختصاص بدهید.انسلادوس تایتان اروپا و…لطفا در این برنامه ارتباط زنده هم با جناب دکتر فیروز نادری برقرار کنید.
    برنامه ای در مورد نظریه ریسمان هم میتونه جالب باشه البته با حضور استاد ارجمند محسن ایرجی.

    سپاس

  8. مهدی

    سلام .این قسمت هم خیلی جذاب بود به قول آقای صفاریان پور باعث ریزش مو میشد D: فقط اینکه کاش برنده مسابقه هفته رو اعلام میکردید واقعا جون من یکی به لب رسید تا یه هفته رو سر کنم برسه به دوشنبه . حالا قسمت نهم هم که اختصاص داده شد به خورشید گرفتگی و اعلام نتایج یه هفته دیگه عقب افتاد دیگه هیچ چی . نمیدونم چه طور یه هفته دیگه سر کنم خخخ. ممنون از برنامه خوبتون. ایشالله قسمت به قسمت با قوت هر چه بیشتر .

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه