روز هشتم جشنواره فیلم فجر ۹۷: شگفتی ناخوشایند، غافلگیری خوشایند

۲۲ خرداد ۱۴۰۲

در روز هشتم جشنواره فیلم فجر ۹۷ در سینمای رسانه سه فیلم مناقشه‌برانگیز میان منتقدان به نمایش درآمد. «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی از همه مهم‌تر بود. فیلمی که مخالفان و موافقان شدیدی داشت. بعد از اینکه چند سال پیش با فیلم «ابد و یک روز» و ستایش‌های زیادی که نصیبش شد او را به عنوان استعداد جوان سینمای ایران پذیرفتیم طبیعی بود که حالا منتظر فیلم‌ دومش باشیم.

متاسفانه سعید روستایی به جز یکساعت اول فیلم نتوانست انتظارها را برآورده کند و حتی فیلمش را تا مرز بی‌ارزش شدن پیش برد.

فیلم «ایده اصلی» آزیتا موگویی از آن فیلم‌هایی است که در اکران به خاطر قصه‌اش بیشتر به چشم خواهد آمد. یک قصه پر از رودست که یادآور «نقاب» کاظم ‌راست‌گفتار با فیلمنامه پیمان قاسم‌خانی یا «نیش» جورج روی هیل است. جزو معدود فیلم‌های جشنواره که احتمالا روی فروش‌اش در گیشه می‌شود حساب کرد و البته نکته خاصی نداشت که متمایز و برجسته‌اش کند.

و در نهایت فیلم «سرخپوست» نیما جاویدی که غافلگیری خوشایندی بود. بعد از فیلم قبلی‌اش «ملبورن» حالا این یکی اثری به مراتب دوست‌داشتنی‌تر و البته قصه‌گوست هرچند پایانش نچسب است. نوید محمدزاده در فیلم نیما جاویدی است که حضور متفاوت دارد و فضاسازی فیلم هم درجه یک است.

ستاره‌های فیلم‌های روز هشتم جشنواره فیلم فجر ۹۷ از پنج ستاره

  • متری شیش و نیم: یک ستاره (با توجه به انتظاری که از سعید روستایی داشتیم و با توجه به یک ساعت اول فیلم می‌توانست فیلم چهار یا پنج ستاره امسال باشد اما فیلم از نیمه چنان سقوط می‌کند که همین یک ستاره را برای کارگردانی یکساعت اول و فقط بازی پیمان معادی به آن می‌دهیم).
  • ایده اصلی: یک ستاره و نیم
  • سرخپوست: سه ستاره
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه