از نبات تا به دنیا آمدن؛ امان از این ملودرام‌های اجتماعی لوس ایرانی!

۲۲ خرداد ۱۴۰۲

در قسمت سوم از فصل جدید برنامه بوم، اسماعیل دلخموش درباره فیلم نبات ساخته پگاه ارضی و فیلم به دنیا آمدن به کارگردانی محسن عبدالوهاب صحبت کرده است.

دو فیلمی که به نسبت بقیه فیلم‌ها در ماه رمضان فروش بدی نداشتند و به جز فروش به خاطر حضور بازیگران مهم جلوی دوربین و عوامل حرفه‌ای پشت دوربین می‌شد درباره‌شان حرف زد.

پگاه ارضی در خارج از ایران تحصیل کرده و اولین فیلمش «نبات» را با حضور شهاب حسینی ساخته است. نازنین فراهانی هم نقش روبه‌روی شهاب حسینی را بازی می‌کند. داستان زن و شوهری که سال‌ها پیش از هم جدا شده‌اند و حالا زن که در آستانه یک بیماری قرار دارد به ایران بازگشته تا دخترش را ببیند.

اسماعیل دلخموش در این ویدیو توضیح می‌دهد که چرا پگاه ارضی در به تصویر کشیدن چالش اصلی فیلم ناموفق بوده و فیلم «نبات» نمی‌تواند مخاطبش را راضی کند. ملودرام خانوادگی که حتی چندان احساس‌برانگیز هم از کار درنیامده است.

آن طرف محسن عبدالوهاب را داریم. کسی که به عنوان دستیار رخشان بنی‌اعتماد کارش را شروع کرد و البته اواخر دهه هشتاد اولین فیلم بلند خودش «لطفا مزاحم نشوید» را به صورت مستقل کارگردانی کرد. آن فیلم اپیزودیک بود و به عنوان یک فیلم اول اثر متوسط قابل قبولی محسوب می‌شد اما «به دنیا آمدن» از جهاتی از آن فیلم عقب‌تر است.

هدایت هاشمی، بازیگر مورد علاقه عبدالوهاب است که در هر دو فیلمش حضور دارد. فیلم داستان زنی است که با همسرش تصمیم می‌گیرند بچه‌شان را سقط کنند و وسط این قصه اشاراتی هم به وضعیت اجتماعی ایران دارد. فیلمی خنثی که پایانش هم به نتیجه‌گیری آن کمک نمی‌کند.

در کل منتظریم تا اکران عید فطر یخ سینماها را بشکند. و البته امیدواریم شاهد چند فیلم غیرکمدی ولی جدی هم باشیم که از لحاظ کیفی از فیلم‌هایی مثل «نبات» و «به دنیا آمدن» آثار بهتری باشند.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه