۷ نکته بهداشتی که باید در باشگاه ورزشی رعایت کنید (فرمول قسمت ۷۹)

۱ آذر ۱۳۹۹

باشگاه‌های ورزشی بهترین مکان برای ورزش کردن هستند، چون همه تجهیزات مورد نیاز برای ورزش را دارند، انرژی موجود در فضا ما را تشویق به ورزش می‌کند و مهم‌تر از همه اینکه مربی‌های حرفه‌ای باشگاه می‌توانند ما را به درستی راهنمایی کنند. اما فقط شما نیستید که باشگاه ورزشی را دوست دارید؛ باشگاه‌های ورزشی جزو اماکن مورد علاقه برای تجمع باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و میکروب‌های خطرناک و بیماری‌زا هستند و خطر بیمار شدن در باشگاه ورزشی را برای ما ایجاد می‌کنند. با انجام این ۷ نکته بهداشتی در باشگاه ورزشی می‌توانید از بیمار شدن پیشگیری کنید.

اول: قبل از ورود به باشگاه روی هر بریدگی و زخم پوستی را با دقت بپوشانید.

دوم: در باشگاه حتما کفش بپوشید و تا جای ممکن با پای برهنه کف سالن راه نروید.

سوم: اگه روی زمین باشگاه ورزش می‌کنید (ورزش‌هایی مانند یوگا و پیلاتس) حتما از زیرانداز شخصی استفاده کنید و اگر از دستگاه استفاده می‌کنید حتما یک حوله تمیز همراه‌تان باشد و قبل از نشستن آن را روی دستگاه پهن کنید.

چهارم: دستگاه‌ها، دنبل‌ها یا وسایل دیگر باشگاه را قبل و بعد از استفاده با یک دستمال مرطوب آنتی باکتریال یا اسپری ضدعفونی کننده تمیز کنید.

پنجم: دست‌های خودتان را قبل و بعد از ورزش بشویید و سعی کنید حین ورزش به هیچ عنوان به صورت خودتان دست نزنید تا عوامل بیماری‌زا از طریق دهن، بینی و چشم وارد بدن شما نشوند.

ششم: حتما بعد از ورزش دوش بگیرید و از مواد شوینده مثل صابون و شامپوی بدن استفاده کنید تا باکتری‌ها از روی سطح پوست‌تان پاک شوند.

هفتم: لباس‌های خیس را عوض کنید. شستن و قرار دادن لباس‌ها و کفش ورزشی در هوای آزاد روش خوبی برای از بین بردن میکروب‌ها و پیشگیری از ایجاد قارچ است.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه