چطور یک روز بد را به یک روز خوب تبدیل کنیم؟ (فرمول قسمت ۸۱)

۴ آذر ۱۳۹۹

همه ما می‌دانیم که داشتن یک روز بد چه حسی می‌تواند داشته باشد. وقتی روی صندلی‌مان فرو رفته‌ایم و فقط منتظریم که این روز وحشتناک تمام شود. اما چند راه وجود دارد که با انجام آن‌ها می‌توانیم دوباره کنترل اوضاع را به دست بگیریم و روز بدمان را به یک روز خوب تبدیل کنیم.

  • موقعیت فعلی خودتان را بپذیرید ولی عکس‌العمل خودتان را تغییر دهید

اولین کاری که باید انجام دهیم این است که بپذیریم روز بدی داریم پشت سر می‌گذاریم، به جای اینکه غر بزنیم و انکار کنیم و سعی کنیم به جای مقاومت نسبت آن، کنترل آن را در دست بگیریم.

  • به یکی از دوستان نزدیک‌تان زنگ بزنید و با او چند دقیقه درد و دل کنید

حرف زدن با کسی که بهش اعتماد دارید می‌تواند ذهن شما را به سمت افکار مثبت هدایت کند. خیلی پیش پا افتاده است اما گاهی راهکاراهایی که خوب جواب می‌دهند به راحتی فراموش می‌شوند.

  • از فضای مجازی فاصله بگیرید

شاید منبع این افکار منفی فضای مجازی نباشد اما مشخصا بالا و پایین کردن نیوز فید هم کمکی به شما نمی‌کند. چون بیشتر شما را در موقعیت مقایسه قرار می‌دهد. بهترین کار فاصله گرفتن از هر فضای مجازی است.

  • دوش بگیرید

آب نماد تغییر است و می‌تواند ذهن ما را تمیز، شفاف و تغذیه کند. پس اگر در خانه‌اید دوش بگیرید و اجازه دهید آب این افکار منفی را با خودش بشورد و ببرد.

  • ۳ تا نفس عمیق بکشید

دم عمیق از طریق بینی و بازدم کامل از دهان ذهن و بدن شما را آرام و تنش و استرس را کم می‌کند.

  • یک درس یاد بگیرید

گاهی با وجود اینکه هر کاری می‌کنیم، روزمان هنوز همان‌قدر بد و طاقت‌فرسا است؛ در این مواقع دنبال یک درس بگردید. ببینید می‌توانید چه چیزی از این روز وحشتناکی که پشت سر گذاشتید یاد بگیرید. اینجوری کمتر احساس می‌کنید وقت و انرژی شما تلف شده است.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه