چطور از اگزمای پوستی جلوگیری کنیم؟ (فرمول قسمت ۷۷)

۲۹ مهر ۱۳۹۹

آب و هوای زمستان دشمن پوست ماست و باعث خشکی پوست و حتی اگزما می‌شود. بیشترین مناطقی که در زمستان دچار اگزما می‌شوند دست و صورت هستند. اگزما لکه‌های قرمزی روی پوست هستند که به شدت باعث خارش و احساس ناخوشایند می‌شوند. برای پیشگیری از اگزما چند راه وجود دارد که در این ویدیوی فرمول آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

راه اول: اجازه ندهید پوستتان به طور مکرر در معرض دمای سرد و گرم قرار بگیرد؛ مثلا وقتی دستتان خیلی سرد است ناگهان آن‌ها را زیر آب داغ نگیرید یا به شوفاژ نچسبانید.

راه دوم: برای پیشگیری از اگزما طول روز چند مرتبه پوستتان را با کرم یا روغن‌های سبک مرطوب کنید.

راه سوم: در زمستان از مواد شوینده‌ی ملایم و طبیعی مخصوص پوست‌های حساس استفاده کنید. مواد شیمیایی موجود در صابون‌ها می‌توانند در روزهای زمستان هر پوستی را حساس کنند.

راه چهارم: مرتب ویتامین D بخورید، پوست انسان در اثر تابش خورشید ویتامین دی تولید می‌کند ولی در زمستان معمولا خبری از خورشید نیست و هوا ابری است؛ در نتیجه خبری هم از ویتامین D نیست.

راه پنجم: بعد از قرار گرفتن در محیط‌های مرطوب مثل زیر باران و برف، به سرعت لباس‌های خودتان را عوض کنید، چون فضای مرطوب اگزما را تشدید می‌کند و باعث بروز قارچ می‌شود.

راه ششم: ماساژ پوست با روغن نارگیل و روغن مغز آفتابگردان طبیعی را در برنامه‌ی هر روزتان جا بدهید.

راه هفتم: اگر سابقه‌ی اگزما دارید در زمستان غذاهای حساسیت‌زا مثل شیر و تخم مرغ نخورید. در عوض غذاهای حاوی پروبیوتیک را به رژیم غذایی خود اضافه کنید که باعث کاهش علائم اگزما در بدن می‌شوند.

روتین پوستی
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه