آواز کانتونا و جام جهانی ۲۰۱۸ اروپایی

۲۶ شهریور ۱۳۹۸

جمله معروفی میان فوتبال‌دوستان وجود دارد که می‌گوید: «جام جهانی یعنی یورو به اضافه برزیل و آرژانتین.» البته این جمله قدمت طولانی دارد پیش از آنکه تیم‌های آسیایی یا آفریقایی هم بتوانند در جام‌های جهانی خودشان را نشان بدهند ولی بنظر می‌رسد لااقل امسال بخش اروپایی این جمله در مورد جام جهانی ۲۰۱۸ صحت پیدا کرده است.

شب گذشته تنها نمایندگان غیر اروپایی باقی مانده در جام جهانی ۲۰۱۸ نیز راه خانه را در پیش گرفتند.

اروگوئه که تا اینجای جام در قاموس یک مدعی ظاهر شده بود و با حذف پرتغال و کریستیانو رونالدو اعتماد به نفس بالایی کسب کرده بود، حریف فرانسوی‌های بی نقص نشد و نهایتا در همین مرحله با جام وداع کرد.

فرانسوی‌ها که ۴ سال پیش در همین مرحله با شکست مقابل آلمان تجربه خوبی را کسب کرده بودند، این‌بار اشتباه قبلی‌شان را تکرار نکردند و با ارائه یک بازی برتر و منطقی راه خود را برای رسیدن به نیمه نهایی هموار کردند. اروگوئه در غیاب یکی از تاثیرگذارترین مهره‌هایش یعنی کاوانی نتوانست علیرغم همه تلاش‌هایش جلوی فرانسه تاب بیاورد.

در آن سوی جدول اما رقابت بین برزیل و بلژیک نوید یک بازی جذاب و سراسر اتفاق را می‌داد. بلژیک پرستاره امسال با حضور فلاینی و ادن هازارد و لوکاکو از ابتدای جام جهانی آنقدر درخشان ظاهر شده بود که می‌شد  بازی برزیل و بلژیک را فینال زودهنگام خواند. واقعا هم بازی جذابی شد و دو تیم از دقایق ابتدایی نشان دادند که به هیچ چیز جز پیروزی در ۹۰ دقیقه و صعود فکر نمی‌کنند.

اما با وجود اینکه برزیل خوب بازی می کرد، دوبار تور دروازه خود را لرزان دید. گل به خودی فرناندینیو و شوت سرکش دی بروین کافی بود تا نیمه اول به سود شیاطین سرخ بلژیک به پایان برسد.

در نیمه ی دوم اما برزیل آماج حملات خود را گسترش داد و با درخشش کوتینیو و نیمار در بازیسازی، توانستند یک گل را روی فرار و ضربه ی سر رناتو آگوستو به ثمر برسانند. درخشش کورتوا، دروازه‌بان بلژیک مانع از این شد که شوت‌های برزیلی‌ها به ثمر برسد.

بلژیکی‌ها با بالاترین سطح تجربه و آمادگی ذهنی بازی را کنترل کردند و نهایتا با سوت پایان بازی مشخص شد که آنها حریف فرانسه در نیمه نهایی خواهند بود.

در ویدئوکست امروز همچنین به بررسی دو بازی باقی مانده از مرحله یک چهارم می پردازیم. جایی که روسیه میزبان امید دارد بتواند با از سر راه برداشتن کرواسی به جمع ۴ تیم پایانی جام راه یابد.

همچنین انگلستان پس از صعود در ضربات پنالتی مقابل کلمبیا، حال می‌خواهد با از پیش رو برداشتن سوئد چغر و بد بدنی که به غول‌کش اروپا معروف شده، برای اولین بار پس از ۲۸ سال به جمع ۴ تیم پایانی راه یابد.

حاشیه‌ها را هم ببینید که نکته‌های بامزه‌ای دارد از جو دادن‌های الکی نیمار در زمین فوتبال تا اریک کانتونای فرانسوی و پادشاه منچستر که در تمجید از امباپه و بازی‌اش مقابل آرژانتین آواز معروف آرژانتینی را بازخوانی می‌کند و او را با سوباسای کارتون فوتبالیست‌ها مقایسه می‌کند.

جام جهانی 2018 در دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. امیر

    در خوب بودن برزیل که شکی نیست منتها بدون نیمار اگه نیمار نبود شانس حضور در چهارتا تیم رو داشتن

  2. مرضیه

    برزیل خیلی خوب بوددددددد

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه