جنگ یوزهای ایران و شیرهای مراکش

۲۶ شهریور ۱۳۹۸

هیچ کس انتظارش را نداشت. این را هم در چهره بازیکنان در زمین می‌شد دید و هم در ادا و اطوارهای پوتین و بن سلمان در دو طرف اینفانتینو. روس‌ها که با لقب بدترین روسیه تاریخ پا به جام جهانی ۲۰۱۸ گذاشته بودند خیلی زود همه چیز را علیه خود دیدند. آلن زاگایف هافبک طراح آنها که شاید بیشتر امید و آرزوی‌شان به ساق‌های او بود تنها ده دقیقه پس از شروع بازی دچار مصدومیت شدید همسترینگ شد و خبرها حاکی از آن است که حتی اگر معجزه‌ای رخ دهد و میزبان تا فینال مسابقات برسد او قادر به همراهی تیمش نخواهد بود.

اما چه بسا که شاید همین مصدومیت و تعویض اجباری او با چریشف نقطه عطف در اقبال تزارها بود. گل اول روسها روی ضربه سر گازینسکی تنها چند دقیقه پس از ورود چریشف به زمین به ثمر رسید.

روس‌ها در ادامه حملات‌شان که مبتنی بر قرار دادن توپ در اختیار عربها و طراحی ضد حمله بود توانستند توسط چریشف تازه وارد یک گل دیگر هم بزنند که البته ژانگولر بازی‌های مضحک دو دفاع وسط عربستانی هم در هدیه دادن این فرصت به آنها بی تاثیر نبود.

روس‌ها در اواسط نیمه ی دوم گل سوم را در شرایطی به ثمر رساندند که زیوبا مهاجم تنومندشان تنها چند ثانیه پس از ورود به زمین روی یک ضربه سر زیبا توانست برای اولین بار در جریان بازی مربی خود را وادار به ابراز خوشحالی کند.

اما این پایان عذاب عربستانی‌ها نبود. آنها که نه خیری از بازی ال سهلاوی دیده بودند و نه خطری را بعد از ورود ال موالد ایجاد کردند در دقایق پایانی دو گل بسیار زیبای دیگر دریافت کردند تا باز هم سنت دریافت گلهای پرشمار در جام جهانی را حفظ کنند.

چریشف که با یک ضربه بیرون پای استثنایی خودش را همین ابتدای کار در جدول گلزنان به صدر فرستاد در ثانیه‌های پایانی شاهد هنرنمایی گولووین از روی ضربه آزاد بود که در کنار سه پاس گل توانست با این گل عنوان بهترین بازیکن زمین را هم اذعان خود کند.

اما قطعا جالبترین صحنه‌های این بازی تقابل دو رهبر روی سکوهای ویژه ورزشگاه بود که برای هر گل ژست خاص خودشان را گرفتند.

حال باید دید آیا روس‌ها در جو بازی افتتاحیه غیرت کردند و اینگونه از ضعف عر‌ب‌ها نهایت استفاده را بردند یا اینکه در چالش‌های بزرگتری که مقابل مصر و اروگوئه پیش رو دارند هم می‌توانند منتقدین بی شمارشان را وادار به سکوت کنند.

آنالیز بازی‌های روز دوم جام جهانی ۲۰۱۸: پیش‌بازی اروگوئه-مصر، ایران-مراکش و اسپانیا-پرتغال

روز دوم مسابقات جام جهانی روسیه ۲۰۱۸ استثنائا شامل سه دیدار بسیار حساس خواهد بود. اولین دیدار ساعت ۱۶:۳۰ در گروه اول و بین تیم‌ها مصر و اروگوئه برگزار خواهد شد. این دو تیم قبلا فقط یک‌بار با هم بازی کرده‌اند که بازی دوستانه بوده و اروگوئه آن بازی را با نتیجه دو بر صفر به نفع خودش پایان داده بود. یکی از مهم‌ترین ستاره‌های زمین محمد صلاح، بازیکن لیورپولی مصر است که با توجه به اینکه بعد از مصدومیت در فینال جام باشگاه‌های اروپا جلوی رئال مادرید نگرانی‌هایی در مورد آمادگی‌اش وجد دارد، احتمال می‌رود او را از ابتدای بازی داخل زمین نگذارند هرچند صلاح خودش تاکید کرده که صددرصد آمادگی بازی را دارد. از آن طرف در تیم مصر سوارز و کاوانی دو مهاجمی هستند که مصری‌ها باید خیلی مراقب‌شان باشند. گودین و خیمنز هم دو بازیکن اتلتیکو مادرید در تیم اروگوئه هستند که می‌توانند خطرناک ظاهر شوند. البته با توجه به نتیجه گروه B ممکن است اروگوئه ترجیح بدهد جوری صعود کند که به اسپانیا برخورد نکند.

بازی اسپانیا-پرتغال جزو بازی‌های جذاب گروهی است که تیم ملی ایران هم در آن حضور دارد. هر دو تیم مدعی صعود هستند. و البته اسپانیا تا پیش از ماجراهایی که درباره سرمربی‌اش پیش آمد و ممکن است روحیه تیم را به هم ریخته باشد جزو مدعیان کسب عنوان قهرمانی جام جهانی امسال هم بود. احتمالا بهترین نتیجه برای دو تیم مساوی خواهد بود. در سال‌های گذشته رقابت خیلی نزدیکی داشتند. آخرین بازی رسمی‌شان یوروی ۲۰۱۲ بود که نتیجه بازی در وقت اصلی صفر-صفر شد و درنهایت در ضربات پنالتی اسپانیا توانست پرتغال را شکست بدهد. نکته جالب دیگر قرار گرفتن کریستیانو رونالدو در مقابل خیلی از هم تیمی‌هایش در رئال مادرید است. رونالدو تا به حال نتوانسته به سرجیو راموس گل بزند و ممکن است بخواهد در این بازی شانس‌اش را امتحان کند.

درنهایت بازی مهم برای ما ایرانی‌ها ساعت ۱۹:۳۰ در استادیوم سن‌پترزبورگ است. وقتی تیم ملی کشورمان باید جلوی مراکش به میدان برود. بازی بسیار حساسی که درباره‌اش با امیر حاج‌رضایی در ویدیوکست دیگری صحبت کردیم و برای هر دو تیم اهمیت زیادی دارد. هر دو تیم برای برد به میدان خواهند رفت و فشار زیادی رویشان است.

برای اطلاع بیشتر درباره تاکتیک تیم ملی ایران اینجا را ببینید: امیر حاج رضایی از شانس‌های ایران می‌گوید

جام جهانی 2018 در دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه