انگلیس در پی اثبات خودش در جام جهانی ۲۰۱۸

۲۶ شهریور ۱۳۹۸

ویدیوکست امروز را در حالی ضبط کردیم که باز هم با قطعی برق مواجه شدیم و البته نکته عجیبش این بود که با جدول خاموشی که در اختیارمان بود ساعت قطع برق مغایرت داشت! به هر حال بازی هیجان‌انگیز فرانسه و بلژیک از مرحله نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ دیشب برگزار شد و درنهایت فرانسه توانست به فینال این دوره از رقابت‌ها صعود کند.

رقابت تنگاتنگ فرانسه و بلژیک با یک گل به نفع فرانسه به پایان رسید و فرانسه توانست برای سومین بار در شش دوره اخیر جام جهانی به فینال صعود کند.

تیم بلژیک بازی را بهتر آغاز کرد و در دقیقه ۱۵ صاحب فرصت خوبی شد اما ضربه ادن هازارد با فاصله‌ای کم از کنار دروازه به بیرون رفت. بازی با برتری بلژیک ادامه پیدا کرد و این تیم روی کرنر ارسالی می توانست به گل برسد اما هوگو لوریس با یک عکس العمل تماشایی ضربه دیدنی توبی آلدرویرلد را به کرنر فرستاد. از دقیقه ۳۰ بازی متعادل تر شد و تیم فرانسه توانست روی ضد حملات خطرناک ظاهر شود. بهترین موقعیت بازی در دقیقه ۳۹ نصیب فرانسه شد اما تیبو کورتوا با یک عکس العمل توانست ضربه پاوار که با دروازه بلژیک تک به تک شده بود را به کرنر بفرستد تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد. تیم فرانسه که در دقایق پایانی نیمه اول تیم برتر میدان بود، در دقیقه ۵۱ بازی روی کرنر ارسالی و با ضربه سر ساموئل اومتیتی توانست به گل برسد.

در قسمت اصلی ویدیوکست به دیگر بازی مرحله نیمه نهایی پرداختیم. انگلیس و کرواسی امشب روبه‌روی هم به میدان می‌روند. انگلیس که با وجود اینکه مهد فوتبال است خیلی دیر به فیفا پیوست. روابط اتحادیه فوتبال انگلستان و فیفا تنش زیادی داشت درنتیجه سال ۱۹۲۸ آنها از عضویت فیفا خارج شدند. سال ۱۹۴۶ دوباره به فیفا پیوستند. درنتیجه انگلستان تا سال ۱۹۵۰ خودش را از حضور در رقابت‌های جام جهانی محروم کرد. سال ۱۹۵۰ هم در همان مرحله اول از آمریکا یک بر صفر شکست خوردند و از بقیه مسابقات بازماندند. تا همین امروز هم از آن بازی به عنوان یکی از شرم‌آورترین لحظات تاریخ فوتبال انگلستان یاد می‌شود. بازیکنان انتخابی ما از انگلستان پیکفورد، دروازه‌بان این تیم است که با ۱۸۵ سانتی‌متر قد یکی از کوتاه‌ قامت‌ترین دروازه‌بانان جام جهانی به حساب می‌آید. دروازه‌بانی که احتمالا خودش هم فکر نمی‌کرد تا این حد بتواند در صعود تیمش موثر باشد. در خط دفاع استونز را داریم. البته هری مگوایر هم می‌توانست انتخاب بعدی‌مان باشد اما استونز در باشگاهش نیمکت‌نشین بود و به همین دلیل درخشش او بیشتر به چشم می‌آید. او هر ۲۱۸ دقیقه یک گل برای تیمش به ثمر رسانده که برای یک دفاع امتیاز خوبی به شمار می‌رود. دو سال پیش با ۵۵.۵ میلیون یورو که برای یک بازیکن خط دفاع رقم بزرگی به شمار می‌رود به منچستر سیتی رفت و با توجه به اینکه ۹۴درصد پاس‌هایش در جام جهانی سلامت بوده می‌شود فهمید چرا گواردیولا اصرار داشته که او را در تیمش داشته باشد. در خط هافبک هم لینگارد با ۹۳درصد پاس صحیح حضور دارد. او از کودکی در آکادمی منچستر یونایتد آموزش دیده است. در خط حمله هم اصلا نمی‌شود کسی را به جز هری کین متصور شد. او با شش گل در حال حاضر بازیکنی است که در هر ۶۱ دقیقه یک گل به ثمر رسانده و آمار درخشانی دارد.

حاشیه‌های مربوط به حضور انگلیس در جام جهانی از بخش‌های جذاب ویدیوکست امروز است. انگلیسی که سال ۱۹۶۶ با گلی قهرمان شد که هنوز درباره رد شدن توپ از خط دروازه تردیدهایی وجود دارد اما در جام جهانی سال ۲۰۱۰ انگار کارمای آن بازی برگشت و گل مشخص لمپارد را روی دروازه نویر داور مردود اعلام کرد. تقریبا همه بازیکنان تیم انگلستان در سالی که این تیم قهرمان شد از ملکه لقب «سر» دریافت کردند و اسطوره‌ترین‌شان هم بابی چارلتون بود.

از آن طرف تیم کرواسی را داریم که سابقه چندانی در جام جهانی ندارد. تیم کرواسی تا به حال چهار بار در جام جهانی حضور پیدا کرده است. اتفاقا خیلی دیرهنگام جزو تیم‌های جام جهانی شد و اولین دوره حضورش سال ۱۹۹۸ بود. آخرین بار هم دوره پیش در جام جهانی حضور داشت. بهترین دستاوردشان رسیدن به مرحله نیمه نهایی در سال ۱۹۹۸ و برد و کسب عنوان سوم بود. در تیم کرواسی سوباسیچ دروازه‌بان است که پنالتی خوب می‌گیرد و انگلیس باید امیدوار باشد کار به ضربات پنالتی نکشد. ویدا در خط دفاعی است که در تیم بشیکتاش بازی می‌کند. لوکا مودریچ هافبک کرواسی ممکن است به عنوان بهترین بازیکن جام صاحب توپ طلا شود و مانژوکیچ در خط حمله کرواسی هر چند کم گلزنی کرده اما بازیکن موثر و زحمتکشی است.

جام جهانی 2018 در دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه