چطور با مصرف ویتامین از فراموشی جلوگیری کنیم؟ (فرمول قسمت ۶۹)

۱۹ بهمن ۱۳۹۸

حتما شنیده‌اید که برخی از ویتامین‌ها و اسیدهای چرب مثل امگا ۳ می‌توانند از فراموشی جلوگیری کنند یا سرعت پیشرفت آن را کاهش دهند؛ البته نه در همه‌ی مواقع، اما شواهدی وجود دارد که سبک زندگی و تغذیه توانسته در بهبود حافظه موثر باشد. در این قسمت از فرمول در مورد خواص رژیم مدیترانه‌ای و تاثیر ویتامین روی فراموشی و حافظه توضیح می‌دهیم.

مواد مغذی که کمبود آن‌ها در بدن با مشکلات حافظه مرتبط است عبارتند از ویتامین B12، ویتامین E و منابع امگا ۳. طبق تحقیقات پزشکی رژیم غذایی مدیترانه‌ای مملو از این مواد مغذی و صدها ماده‌ی ضروری دیگر برای بدن است! به همین دلیل پزشکان تا این اندازه رژیم غذایی مدیترانه‌ای را به مردم توصیه می‌کنند؛ در این رژیم تنوعی عالی از سبزیجات وجود دارد، غذاها سرخ نمی‌شوند، فقط از روغن زیتون و روغن نارگیل استفاده می‌شود و اثری از گوشت قرمز و غذاهای فرآوری‌شده نیست.

آگاه بودن از عادت‌ها و غذاهایی که به حافظه آسیب می‌زنند بسیار مهم است. مصرف غذاهای سرخ شده، باعث آسب به عروق و افزایش کلسترول می‌شود و تحقیقات نشان داده این دو بیماری روی عملکرد مغز و حافظه تاثیر می‌گذارند.

باید بدانید تغییر حتی یکی از این فاکتورها می‌تواند اختلال حافظه را به تعویق بیندازد و شما را از شر بسیاری از فراموشی‌های روزمره نجات دهد.

بیشتر بخوانید:
۸ علت فراموشی ناگهانی و راه مقابله با آن‌ها

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه