تشییع جنازه تیم آلمان توسط طرفداران برزیل

۲۶ شهریور ۱۳۹۸

ویدیوکست امروز دیجی‌کالا مگ جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با تحلیل بازی‌های روز قبل شروع می‌شود. مهم‌ترین بازی احتمالا میان انگلستان و بلژیک بود. فوتبال‌دوستان می‌دانند که با توجه به صعود قطعی هر دو تیم این بازی بیشتر جنبه تشریفاتی داشت و البته می‌توانست سرگروه را مشخص کند. اما نکته اینجا بود که مثل «بچه‌های آسمان» مجید مجیدی دوم شدن طرفدار بیشتری داشت چون تیم دوم در مرحله بعد روبه‌روی کلمبیا بازی می‌کرد که به نسبت ژاپن حریف ساده‌تری محسوب می‌شد. انگلستان این بازی را با یک گل باخت اما می‌تواند از این شکست خوشحال باشد.

تیم ژاپن خوش‌شانس بود که بخاطر قانون بازی جوانمردانه در حالی که همه امتیازاتش با تیم سنگال برابر بود و سنگالی‌ها جنگنده‌تر در جام جهانی ۲۰۱۸ ظاهر شدند فقط بخاطر تعداد کارت زرد کمتر موفق به صعود شد. ژاپنی‌ها که از لحاظ امتیاز، گل زده و تفاضل گل با سنگالی ها برابر بودند، در دقایق پایانی شکست ۱-۰ مقابل لهستان، رو به پاس کاری‌های متعدد جهت اتلاف وقت بازی کردند چرا که می‌دانستند با توجه به شکست ۱-۰ سنگال برابر کلمبیا، این آنها هستند که بخاطر تعداد کارت زرد کمتری که دریافت کرده‌اند به مرحله بعدی صعود می کنند.

نهایتا برای آفریقا و آسیا تنها یک جا در مرحله ی بعدی وجود داشت که نصیب سامورایی‌ها شد و هر ۵ نماینده قاره ی سیاه در مرحله گروهی با جام جهانی ۲۰۱۸ خداحافظی کردند.

کلمبیا هم به لطف پیروزی مقابل سنگال به عنوان صدرنشین گروه باید در مرحله بعدی رقیب انگلستان باشد. اما نکته مهم و حیاتی برای دو تیم این است که در مرحله بعدی برنده دیدار سوئد و سوئیس انتظارشان را خواهد کشید. این در حالی است که ژاپن و بلژیک می‌دانند هر کدام که پیروز شوند به احتمال قوی برزیل را در یک چهارم پیش رو خواهند داشت.

در ویدئوکست امروز همچنین به بررسی اولین دیدارهای مرحله یک هشتم خواهیم پرداخت.

جایی که آرژانتینی‌ها پس از صعود دراماتیکشان به این مرحله یک قرعه سخت انتظارشان را می‌کشد. فرانسه که تا به این جای کار نمی‌توان گفت که عالی بوده اما با دو پیروزی و یک تساوی و تنها دریافت یک گل از روی نقطه پنالتی صعود کرده به نظر می‌آید که بتواند همان بلایی را سر یاران مسی بیاورد که کرواسی انجام داد.

همچنین پرتغالی‌ها که در برابر ایران و بازی دفاعی ما به مشکلات زیادی برخوردند حال باید جلوی بهترین خط دفاعی جام قرار بگیرند. خط دفاعی‌ای که دیه گو گودین و خیمنز را دارد و هنوز گلی را دریافت نکرده است. ضمن اینکه اروگوئه بر خلاف ایران در نوک خط حمله خود دو مهاجم آماده و طراز اول دارد که می‌توانند تک موقعیت‌ها را مقابل دروازه پاتریشیو به گل تبدیل کنند.

در بخش دیگر تیم منتخب دور گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ را به انتخاب دیجی کالا مگ معرفی کرده‌ایم. تیمی که یک دفاع ایرانی در سمت راستش حضور دارد: رامین رضاییان که مسئول مهار کریستیانو رونالدو در مسابقه ایران و پرتغال بود و وظیفه‌اش را خیلی خوب انجام داد. در خط حمله وهبی خضری بازیکن تونسی را داریم. این مهاجم تنها بازیکن خوب تیم تونس در این رقابت‌ها بود و تنها بازیکن تونسی که در تاریخ فوتبال این کشور توانسته در جام جهانی بیشتر از یک گل به ثمر برساند. درون دروازه هیون ووی از کره جنوبی قرار دارد. مردی که پیروزی کره‌ای‌ها مقابل آلمان و حذف آلمان از جام جهانی مدیون اوست. مینا، سیلوا و گرنکویست دفاع‌هایی هستند که در تیم منتخب ما حضور دارند چون علاوه بر وظیفه سازمانی‌شان یعنی دفاع از دروازه گلزنی هم کرده‌اند. لیونل مسی با بازی خوبی که مقابل نیجریه انجام داد بالاخره توانست جای خودش را در این فهرست باز کند. کانته از فرانسه و کوتینیو هم در ترکیب حضور دارند. کوتینیو که حالا جای نیمار را به عنوان بهترین بازیکن برزیل گرفته است.

حواشی بخش محبوب خود ماست. وقتی به اتفاقات خارج از زمین فوتبال می‌پردازیم مثل وقتی طرفداران برزیل تابوت آلمان را در خیابان‌های بیروت می‌چرخانند تا این‌طوری انتقام آن شکست سهمگین ۷ بر یک دوره قبل را بگیرند.

جام جهانی 2018 در دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه