۵ دلیل برای اینکه بیشتر با خودمان خلوت کنیم (فرمول قسمت ۷۸)

۴ آذر ۱۳۹۹

روانشناسان همیشه توصیه می‌کنند که زمانی را برای تنهایی و خلوت با خودمان اختصاص دهیم؛ اما اکثر ما همیشه سرمان برای این کار شلوغ است. جالب است بدانید هرچقدر که سرتان شلوغ‌تر باشد، بیشتر از خلوت کردن با خودتان سود خواهید برد.

مزیت اول: تنها وقت گذراندن قدرت همدلی را بالا می‌برد و کمک می‌کند افرادی که در دایره نزدیک شما قرار نمیگیرند را بهتر درک کنید.

مزیت دوم: بهره‌وری را افزایش می‌دهد؛ این روزها خیلی از شرکت‌ها فضای open office را برای کار در نظر گرفته‌اند تا ارتباط کارمندان با یکدیگر را ساده‌تر کنند، اما تحقیقات نشان داده محاصره شدن با تعداد زیادی آدم، بهره‌وری افراد را از بین می‌برد.

مزیت سوم: قدرت ذهنی شما را افزایش می‌دهد؛ ما انسان‌ها افراد اجتماعی هستیم اما تنهایی هم برای آن‌ها به همان اندازه مهم است. توانایی تحمل تنهایی با شادی، سطح رضایت از زندگی و مدیریت استرس مرتبط است و کسایی که می‌توانند از تنهایی لذت ببرند کمتر افسردگی را تجربه می‌کنند.

مزیت چهارم: تنهایی چراغ خلاقیت را روشن می‌کند؛ چون تنها بودن با افکار به ذهن‌تان این فرصت را می‌دهد که به جاهای مختلف سرک بکشد و این کار به خلاقیت شما کمک می‌کند.

مزیت پنجم: با تنهایی می‌توانید خودتان را بهتر بشناسید؛ چون در خلوت‌تان احساس راحتی بیشتری می‌کنید؛ می‌توانید خودتان باشید و بدون تاثیرهای بیرونی تصمیم بگیرید. همچنین کمک می‌کند بینش بهتری نسبت به خودتان داشته باشید.

پس اهمیت خلوت کردن با خودتان در تنهایی را جدی بگیرید و برای آن وقت بگذارید.

بیشتر بخوانید:

برای مقابله با احساس تنبلی و بی‌انگیزگی چه کنیم؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه