نفرین هزاره سوم گریبان تیم آلمان را گرفت

۲۶ شهریور ۱۳۹۸

به نظر می‌آید ژرمن‌ها قصد کرده‌اند نفرین هزاره سوم را ادامه دهند. فرانسه، ایتالیا و اسپانیا در هر دوره که قهرمان شدند، دوره بعد را با حذف از دور گروهی پشت سر گذاشتند.

آلمان ها که شاید گروهی ساده تر از این را خودشان هم نمی توانستند انتخاب کنند، در اولین قدم مغلوب مکزیکی های سختکوش شدند.

شاگردان پرادعای یوآخیم لو در روزی که انتظار می رفت قبل از بازی تیم ملی برزیل، رقیب اصلی شان برای قهرمانی، خودی نشان دهند، از همان دقایق ابتدایی تحت فشار بسیار زیاد سرعت و تکنیک سبزپوشان مکزیکی قرار گرفتند و نهایتا هروین لوزانو که انتظار می‌رفت در این جام ستاره ی نوظهور جام باشد مانوئل نویر را با شوتی محکم مغلوب کرد.

ژرمن‌ها در ادامه هر چه زدند به در بسته خورد و آمدن رویس و برندت و گومز هم نتوانست قفل دروازه اوچوآی دوست داشتنی را باز کند تا اولین شگفتی واقعی جام رقم بخورد.

البته با توجه به اینکه کره و سوئد حریفان خیلی قَدَری به حساب نمی‌آیند اما شاید همین پیروزی مکزیک مقابل مدافع عنوان قهرمانی باعث شود تا آنها هم با روحیه و انگیزه‌ای مضاعف به مصافشان روند.

حال باید دید غرور آلمان‌ها تا کجا اجازه شگفتی سازی در این گروه را خواهد داد.

از گروه بعدی، پیروزی با ارزش برای صرب‌ها بدین معناست که می توانند برای صعود از این گروه بسیار امیدوار باشند. البته که به احتمال قوی صعود به عنوان تیم دوم گروه به معنای رویارویی با ژرمن‌ها در مرحله ی بعدی خواهد بود، اما صرب‌ها نیامده‌اند که از نامی بترسند. آنها آمده اند تا یادآوری کنند که حتی اگر نام کشورشان تغییر کرده، اقلا در زمینه فوتبال باید به آنها مانند اجدادشان احترام گذاشت.

کاستاریکا آمده بود تا یکبار دیگر تاریخ ساز شود. اما شاید ترکیب گروه آنقدرها هم دراماتیک نبود تا حماسه تکرار شود. البته صربستان هم نه انگلستان بود که بهترین گزینه برای این است که مقابلش شگفتی آفرید، نه ایتالیای پیر و فرسوده. صربستان جوان بود و با انگیزه. البته که گل پیروزی را کولاروف با تجربه زد و ایوانوویچ هم رکورد تعداد بازی ملی برای کشورش را شکست، اما جوانان صرب بودند که یاد تیمهای قدرتی و تکنیکی یوگسلاوی را زنده کردند. کاستاریکا حقیقتا حرف زیادی برای گفتن مقابل اروپایی‌ها نداشت و اگر میتروویچ بیشتر دقت میکرد شکست سنگین تری نصیبشان می شد.

اما در آخرین بازی روز چهارم، طلایی پوشان برزیل که ساعتی قبل از شروع دیدارشان شاهد شکست رقیب اصلی شان برای قهرمانی بودند، به مصاف سوئیسی رفتند که مشان داد نشستن در رتبه ی ششم رده بندی فیفا بی خود و بی جهت بدست نیامده است.

سوئیسی‌ها پا به پای ستارگان برزیل فوتبال بازی کردند و لیافتشان کمتر از تساوی ارزشمندی که بدست آوردند نبود.

حال صربستان در صدر جدول این گروه قرار خواهد گرفت و اگر نیمار و خسوس نتوانند خود را به سطحی برسانند که کوتینیو مقابل سوئیس در آن بازی می کرد، احتمالا برزیل هم مانند آلمان برای صعود از گروهی که در ابتدا راحت به نظر می آمد به زحمت بیافتد.

در ادامه رقابت‌ها‌، در روز پنجم سوئد بدون زلاتان ایبراهیموویچ مقابل کره قرار خواهد گرفت. هر دو تیم با توجه به شکست آلمان مقابل مکزیک با روحیه و انگیزه ی مضاعفی برای سه امتیاز خواهند جنگید.

در گروه بعدی نیز بلژیک و انگلستان به احتمال زیاد روز راحتی را به ترتیب مقابل پاناما و تونس خواهند داشت. درباره پیش‌بازی‌های این تیم‌ها هم هم در ویدیوکست صحبت کردیم. بخشی از ویدیو به ستاره روز گذشته اختصاص دارد که یک ایرانی بود. درباره فغانی داور بازی آلمان-مکزیک و اقتدارش در قضاوت و تصویر مشهوری که از دیشب از او در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، حرف زدیم.

جام جهانی 2018 در دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar کامبیز یوسفی

    سیامک خیلی تکی …

  2. Avatar وحید

    “آلمان ها که شاید گروهی ساده تر از این را خودشان هم نمی توانستند انتخاب کنند …”

    متاسفانه تحلیل شما بر اساس اطلاعات نادرست شکل گرفته
    گروه ” اف ” با حضور آلمان, مکزیک, سوئد و کره جنوبی از سخت ترین و رقابتی ترین گروه های جام ۲۰۱۸ است.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه