«وال‌مارت» چقدر بزرگ است؟

۱۱ شهریور ۱۳۹۸

برای آشنایی با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا یعنی «وال‌مارت» (Walmart) آماده شوید. تا به حال اسم آن را شنیده‌اید؟ خب، اجازه دهید معرفی کنم؛ وال‌مارت شرکت خرده‌فروشی آمریکایی است که دارای بزرگترین شبکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای موادغذایی، سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها در جهان است. این شرکت در سال ۲۰۱۲ در رتبه سوم از بزرگترین شرکت‌های جهان قرار گرفت. در سال مالی ۲۰۱۳ شرکت وال‌مارت با درآمدی معادل ۴۶۹ میلیارد دلار، به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت جهان بر پایه میزان درآمد، شناخته شد.

مؤسس این فروشگاه؛ “سام والتون” است، که در سال ۱۹۱۸ در کینگفیشر، اکلاهما زاده شد و تا ۵ سالگی در مزرعه پدرش کار می‌کرد. پس از آن، به دلیل مشکلات اقتصادی، به‌همراه سایر اعضای خانواده، مزرعه پدری را رها کردند و برای تجارت، رهسپار مناطق مختلف آمریکا شدند. سام و برادرش؛ “باد والتون”، اولین فروشگاه تخفیف‌دار را در سال ۱۹۶۲ به صورتی ساده و سنتی، در آرکانزاس راه‌اندازی کردند.

در سال ۲۰۱۱ در رتبه‌بندی انجام شده، توسط مجله فورچون، شرکت وال مارت، رتبه اول از بزرگترین شرکت‌های عمومی جهان را به خود اختصاص داد. این شرکت همچنین، با بیش از دو میلیون کارمند، بزرگترین کارفرمای خصوصی جهان به‌شمار می‌آید. شعبه مرکزی آن، در بنتونویل، آرکانزاس، در ایالات متحده آمریکا قرار دارد.

ویدیو را تماشا کنید تا از فرایند شکل‌گیری و بزرگ شدن این شرکت باخبر شوید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar وحید

    این سری از ویدیو هاتون خیلی خوبن.
    متشکرم از زحماتتون
    فقط با دانلود فایل ویدیو Walmart، نکته ای که دیدم این بود که اسم فایل رو Valmart.mp4 ذخیره کردین D-:

  2. Avatar علیرضا مرادی

    واییییییییی….عجب آدم بزرگی بوده این سام والتونننننننن…خیلی ویدیوی خوبی بود…واقعا این باید جزء ویدیو های انگیزشی باشه برای مردم و جوان هااااا….احسنتتتتت….????????????????????????????????????????❤

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه