تویوتا برای تعیین مسیر خودروهای خودران از رفت و آمد مردم استفاده می‌کند

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
خودران تویوتا

تویوتا می‌خواهد به کمک خودروهای جاده و رانندگان آنها، خطای خودروهای خودران را کمتر کند.

نحوه‌ی رانندگی و رفتار راننده می‌تواند به خودروهای خودران، نحوه‌ی رانندگی را آموزش دهد.

در حاضر، خودروهای خودران به سنسورهای مختلفی مثل لیزر، رادار و دوربین وابسته هستند تا هنگام رانندگی به مردم یا اشیا برخورد نکنند. تاکنون این خودروها هیچ مشکلی نداشتند، حداقل این چیزی است که گزارش‌ها به ما نشان می‌دهند. هرچند، کارشناسان توتویا فکر می‌کنند که شاید راه بهتری برای جمع‌آوری اطلاعات وجود داشته باشد. این اطلاعات را خود راننده‌ها در اختیار قرار می‌دهند. براساس تویوتا: “به دلیل ماهیت کم‌تکرار جمع‌آوری داده، نقشه‌هایی که با این روش تولید می‌شوند، به ندرت به‌روزرسانی می‌شوند. به این ترتیب، سودمندی و کارآمدی آنها محدود می‌شود.” کارشناسان تویوتا، با این هدف می‌خواهند از اطلاعاتی که توسط خودروهای موجود و راننده‌هایشان تولید می‌شود، استفاده کنند؛ بدین معنی که نحوه‌ی رانندگی و رفتار راننده می‌تواند به خودروهای خودران، نحوه‌ی رانندگی را آموزش دهد.

این شرکت امیدوار است که اگر افراد بیشتری به طور مرتب، نقشه‌ای از یک مسیر تهیه کنند، آنها می‌توانند حاشیه‌ی خطا را در یک جاده‌ی مستقیم به حداکثر ۵ سانتی‌متر کاهش دهند. البته این یکی از روش‌هایی است که خودروهای خودران می‌توانند یاد بگیرند بهتر رانندگی کنند. در حال حاضر، هیچ سیستم ایده‌آل و واحدی وجود ندارد، چرا که بسیاری از شرکت‌ها هنوز روی آن کار می‌کنند.

به عنوان مثال، اخیرا یک سیستم جدید معرفی شده بود که برخلاف تجهیزات گران‌قیمت مثل رادار و لیزر، به طور عمده از تصاویر نقشه‌های از پیش لود شده استفاده می‌کرد تا اشیا و موانع روی جاده را تشخیص دهد. هنوز تا فراگیر و قانونی شدن خودروهای خودران راه زیادی باقی مانده. اما این تصمیم تویوتا یک قدم در مسیر درست است.

منبع: Tech Insider

اخبار مرتبط: 

فورد برای تولید اتومبیل‌های خودران با گوگل وارد همکاری می‌شود

اتومبیل‌های خودران گوگل، رقیب جدی اوبر!

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. سحر

    فقط امیدوارم توی دیتابیس آموزش خوردورهای خودران اونها اطلاعاتی از نحوه رانندگی ما در ایران ذخیره نشده باشه. در این صورت خودروهای بدون راننده تویوتا استاد سبقت از راست و لایی کشیدن خواهند شد.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه