شایعه: اپل صد میلیون پنل OLED سامسونگ سفارش داد

۲۸ فروردین ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شایعات درباره‌ی تصمیم شرکت اپل در استفاده از نمایشگر OLED به جای LCD در محصولات بعدی خود ادامه دارد. طبق آخرین شایعات، اپل به سامسونگ سفارش صد میلیون نمایشگر ۵.۵ اینچی OLED در سال ۲۰۱۷ داد. نمایشگرهای OLED احتمالا راهشان را به آیفون پلاس ۲۰۱۷ باز می‌کنند. اما زمان‌بندی سفارش طوری است که صفحه‌های OLED به iPhone 7 نخواهد رسید و تنها iPhone 7S از این تکنولوژی بهره‌مند خواهد بود.

این اطلاعات از یک منبع در نسخه‌ی چینی روزنامه‌ی وال استریت (WSJ) درز کرده و هم‌چنین اشاره می‌کند که سامسونگ برای این سفارش خط تولیدی در منطقه‌ی آسان پلنت (Asan plant) واقع در دره‌ی کریستال تنگ‌جیونگ کره‌ی جنوبی مشخص کرده. این در حالی است که خبر استفاده از نمایشگرهای OLED سامسونگ در مدل‌های آیفون آینده، خبر تازه‌ای نیست. اما تا پیش از این، انتظار این اتفاق را در  ۲۰۱۸ داشتیم، و نه یک‌سال زودتر.

مینگ‌چی کو، تحلیل‌گر شرکت سرمایه‌گذاری چینی KGI، پس از درز کردن این شایعات، اطلاعاتی مشابه را به اشتراک گذاشت. اگرچه، او تقریبا با اطمینان اظهار کرده که آیفون پلاس ۲۰۱۷ صفحه نمایش ۵.۸ اینچی خواهد داشت.

apple-KOREA

دلیل این‌که شرکت اپل تصمیم گرفته از صفحه‌نمایش‌های OLED استفاده کند، می‌تواند این باشد که هزینه‌‌ی تولید آنها کمتر از LCD است. در حال حاضر فقط در اپل واچ از OLED استفاده می‌شود. یکی از مزیت‌های این نوع صفحه نمایش این است که در مقایسه با LCD کیفیت تصویر بهتری دارد. علاوه بر این، ضخامت کمتر آن به اپل این امکان را می‌دهد که دستگاه‌های باریک‌تری بسازد. هرچند که کیفیت تصویر یک موضوع سلیقه‌ای است. شاید عده‌ای رنگ‌های طبیعی LCD را ترجیح دهند و معتقد باشند که رنگ نمایشگرهای سامسونگ کمی اغراق‌آمیز است. در هر حال جالب خواهد بود اگر اپل در آخرین لحظه، از شرکت LG که مهم‌ترین شریک او در حال حاضر در تولید نمایشگر است، درخواست تولید پنل OLED کند. تا کنون شرکت LG مهم‌ترین شریک اپل در ساخت پنل‌های این تولیدکننده‌ی بزرگ تلفن همراه بوده است.

منبع: GSMArena

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Ali S

    پس اپلی ها کجان؟

  2. Next is Now

    صفحه نمایش اپل هم تا ۱ سال دیگر مثل رم و پردازنده محصولی از غول تکنولوژی سامسونگ خواهد بود

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه