نتفلیکس برای سنجش سرعت اینترنت سایت راه‌اندازی کرد

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت رسانه‌ای نتفلیکس، تولیدکننده‌ی مجموعه‌های تلویزیونی، سایتی راه‌اندازی کرده تا به‌وسیله‌ی آن سرعت اینترنت‌‌تان را بسنجید. این سایت به نشانی www.fast.com در سریع‌ترین زمان و به‌محض باز شدن سایت مقابل چشم‌تان، عددی را به شما می‌دهد که درواقع سرعت دانلود بر حسب کیلوبایت بر ثانیه است. درواقع این سایت سرعت اینترنت را تست می‌کند و به‌ویژه برای کسانی مناسب است که چندان از محاسبات مهندسی سر در نمی‌آورند.

به‌محض باز شدن سایت مقابل چشم‌تان، عددی را به شما می‌دهد که درواقع سرعت دانلود بر حسب کیلوبایت بر ثانیه است.

البته برای سنجش سرعت اینترنت سایت‌هایی مثل speedtest.net هم هستند اما نتفلیکس می‌خواسته سرویسی را ارایه دهد که هم در سریع‌ترین زمان ممکن عددی را برای تخمین میزان سرعت بدهد و هم برای کسانی که سرعت اینترنت پایینی دارند مناسب باشد.

همان‌طور که اشاره شد این سایت فقط یک عدد به شما می‌دهد و آن سرعت دانلود برحسب کیلوبایت بر ثانیه است؛ هیچ تخمینی از سرعت آپلود، پینگ، تاخیر و… وجود ندارد. نتفلیکس گفته Fast.com برای ارایه‌ی تحلیل مهندسی شبکه راه‌اندازی نشده و تنها می‌خواهد به اعضای خود سرویسی رایگان، آسان و سریع بدهد تا تخمینی از میزان سرعت ارایه‌شده توسط ISP خود داشته باشند. با این وجود لینکی هم به speedtest.net در سایت وجود دارد تا کاربران درصورت نیاز به اطلاعات بیشتر و همچنین مقایسه‌ای از تست سرعت اینترنت دسترسی داشته باشند.

ناگفته نماند برای استفاده از Fast.com لازم نیست عضو نتفلیکس باشید؛ نیاز به هیچ ثبت‌نام یا عضویتی نیست، فقط کافی‌ست سایت را (فرقی نمی‌کند با چه دستگاهی) باز کنید.

منبع: GSM Arena

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. حمید

    با اینترنت سیم کارت ایرانسل کار نکرد. سایت باز میشه ولی بعد از مدتی پیغام خطا در اتصال به سرور میده. اینم پیغام خطا :
    Could not reach our servers to perform the test. You may not be connected to the internet

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه