استیم ماشین، کندتر از کامپیوترهای شخصی ویندوز

۱ خرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
استیم ماشین

این‌طور که پیداست دستگاه‌های شبیه به کنسول استیم ماشین، فعلا نمی‌توانند از نظر سرعت اجرای بازی به پای کامپیوترهای شخصی برسند.

SteamOS در روند بازی عملکرد کندتری نسبت به ویندوز ۱۰ داشت.

اگر شما بخواهید یک دستگاه «استیم ماشین» (Steam Machine) بخرید، هدف‌تان به احتمال زیاد این خواهد بود که یک دستگاه بازی جمع و جور با توان کامپیوتر شخصی داشته باشید. اما آیا واقعا عملکرد این دستگاه‌ها در حد کامپیوترهای شخصی است؟ براساس Ars Technica ظاهرا این‌طور نیست. اعضای این وب‌سایت اخیرا بنچمارکی انجام دادند و عملکرد سیستم‌های عامل SteamOS و ویندوز ۱۰ را روی سخت‌افزارهای مشابه مقایسه کردند. ظاهرا، راحتی استفاده و کاربری استیم ماشین به قیمت سرعت آن تمام شده است. هر دو سیستم عامل در تست‌های مربوط به رابط کاربری شبیه هم عمل کردند، اما SteamOS در روند بازی عملکرد کندتری نسبت به ویندوز ۱۰ داشت. در واقع بسته به نوع بازی و تنظیمات مختلف شما برای کیفیت اجرای بازی مثل وضوح تصویر، ممکن است فریم‌های زیادی را از دست بدهید. تمام بازی‌هایی که تست شدند روی مدل پایین‌تر این دستگاه (پردازنده‌ی دو هسته‌ای پنتیوم با فرکانس ۳ گیگاهرتز و یک کارت گرافیک GeForce GTX 660) به خوبی اجرا می‌شدند. اما بازی‌های سنگین‌تر ممکن است مشکل ایجاد کنند.

علت این اختلاف ممکن است در بهینه‌سازی ریشه داشته باشد. درایورهای ویدیو و بازی‌ها معمولا آن‌طور که باید برای لینوکس بهینه‌سازی نمی‌شوند (سیستم عامل SteamOS بر مبنای لینوکس قرار دارد). این موضوع تعجبی ندارد، چون اکثر گیمرهای کامپیوتر شخصی، از ویندوز استفاده می‌کنند و سخت‌افزارها و بازی‌ها هم طبیعتا بیشتر برای ویندوز بهینه‌سازی می‌شوند. به عبارت دیگر، نرم‌افزار لینوکس نمی‌گذارد از تمام توان سخت‌افزار استفاده شود. اگر توسعه‌دهندگان کدهایشان را اصلاح کنند، این مشکل‌ها حل می‌شود و دستگاه‌های استیم ماشین می‌توانند با کامپیوترهای شخصی همگام شوند.

منبع: Ars Technica

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. رضا

    همانطور که گفته شد، أین بنچ مارک روى یک استیم ماشین سطح پایین و قیمتی به اندازه ى سایر کنسول ها انجام شده. کمبود بازى هم به دلیل نوپا بودن استیم ماشینه. هر چند ps4 و Xbox one نسبت به قیمت، کاربری و بازى هاى زیادى دارند.

  2. مختار

    جدیدا گفته شده که میشه ویندوز را هم بر روی استیم ماشین ها نصب کرد.

  3. Amir

    تنها دلیل، استفاده از OpenGL در لینوکس هستش که با DirectX قابل مقایسه نیست! Apple هم که اخیرا API اختصاصی خودش Metal رو به کار گرفته… تنها راه Steam انحصاری کردن و بهینه سازی OpenGL و یا ساخت یک API جدیده.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه