منوی استارت به ویندوز RT اضافه شد

۲۶ شهریور ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مایکروسافت ویندوز RT را در کنار ویندوز ۸ معرفی کرد. این نسخه از ویندوز برای پردازنده‌های ARM ساخته شده بود و از ساختار متفاوتی نسبت به نسخه اصلی ویندوز بهره می‌برد. این سیستم عامل چندان با استقبال مواجه نشد، اما تبلت Surface RT و تبلت لومیا ۲۵۲۰ از سوی نوکیا با آن راهی بازار شدند.

مایکروسافت در آپدیتی جدید منوی استارت را به ویندوز RT اضافه کرد.

اگر از جمله افرادی هستید که همچنان از این تبلت‌ها استفاده می‌کنید، مایکروسافت آپدیت جدیدی برای آن‌ها عرضه کرده است. درحالی که ویندوزهای ۷ و ۸.۱ به شکل رایگان به ویندوز ۱۰ به‌روزرسانی می‌شوند، مایکروسافت اعلام کرد که ویندوز ۱۰ برای تبلت‌های ویندوز RT عرضه نمی‌شود، اما برای آن‌ها یک آپدیت منتشر می‌کند که برخی از ویژگی‌های ویندوز ۱۰ را به این سیستم عامل اضافه خواهد کرد.
این آپدیت که Windows RT Update 3 نام دارد از شب گذشته منتشر شده است. یکی از بزرگ‌ترین تغییراتی که با نصب آن مشاهده خواهید کرد، اضافه شدن منوی استارت است. البته منوی استارت ویندوز RT کارهای ویندوز ۱۰ را انجام نمی‌دهد، اما شباهت‌هایی به آن دارد. منوی استارت به صورت پیش فرض روی این سیستم عامل فعال نمی‌شود و کاربران باید پیغام فعال شدن این منو را تایید کنند. زمانی که منوی استارت را فعال می‌کنید، تغییراتی در این سیستم عامل به وجود می‌آید. یکی از این تغییرات، اینترنت اکسپلورر است. برنامه اینترنت اکسپلورر را اگر از منوی استارت اجرا کنید به شکل تمام صفحه به‌نمایش در می‌آید و ظاهر جالبی را از خودش به نمایش می‌گذارد.
درحالت کلی این آپدیت تغییرات زیادی را در این سیستم عامل به وجود نیاورده است. کاربران سیستم عامل ویندوز RT نمی‌توانند از ویندوز ۱۰ استفاده کنند. همچنین هنوز بسیاری از برنامه‌های قرار گرفته روی فروشگاه ویندوز روی ویندوز RT اجرا نمی‌شوند.

windowsrt-update3-star

به‌نظر نمی‌رسد که مایکروسافت در آینده آپدیت‌های بیشتری را برای این سیستم عامل منتشر کند و این به‌روزرسان احتمالا آخرین تغییری است که برای ویندوز RT منتشر شده است.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه