نکسوس ۶ با حسگر اثر انگشت چه شکلی می‌شد؟

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

در اوایل سال جاری میلادی، دنیس وودساید (Dennis Woodside) مدیرعامل قبلی شرکت موتورولا، تایید کرد که این شرکت قصد داشت با همراهی شرکت گوگل، نکسوس ۶ را به حسگر اثر انگشت مجهز کند.

مدیر عامل سابق شرکت موتورولا اطلاعات و تصاویری در مورد برنامه‌های کنسل شده که قرار بود در نکسوس ۶ استفاده شود، فاش کرد.

نکسوس ۶ آخرین گوشی هوشمند از سری محصولات نکسوس است که سال گذشته با قیمت ۶۵۰ دلار رونمایی شد. همانطور که می‌دانید این گوشی هوشمند با همکاری دو شرکت بزرگ موتورولا و گوگل طراحی، تولید و روانه بازار شد. سال گذشته گوگل، نکسوس ۶ را در کنار نکسوس ۹ که با همکاری شرکت HTC‌ ساخته شده بود، رونمایی و به طور رسمی عرضه کرد.
این در حالی است که به تازگی تصاویر جدیدی از برنامه‌های این شرکت که قرار بود در نکسوس ۶ استفاده شود، منتشر شد. پیش از این قرار بود موتورولا با همکاری گوگل نکسوس ۶ را همراه با یک اسکنر اثر انگشت در قسمت پشت بدنه طراحی کنند. به طور کلی قرار بود این قطعه در داخل حفره‌ای با شکل دایره جای بگیرد، این حفره در اصل در قسمت پشت دستگاه وجود داشت؛ منظور همان محل قرارگیری لوگوی موتورولا در پشت نکسوس ۶ است.

nexus-6_1 nexus-6_2 nexus-6_3 nexus-6_4

این در حالی است که در نهایت این شرکت‌ها تصمیم گرفتند نکسوس ۶ را بدون استفاده از فناوری حسگر اثر انگشت تولید کنند. به گفته مدیر عامل موتورولا دلیل این کار این بود که بهترین تامین‌کننده حسگرهای اثر انگشت توسط شرکت اپل خریداری شده بود.
لازم به ذکر است که در تصاویر منتشر شده نرم‌افزاری که امکان قفل گشایی یا خرید آنلاین برای کاربر را فراهم می‌کند هم دیده نمی‌شود. نکته قابل توجه این‌جاست که اندروید لالی‌پاپ قابلیت پشتیبانی از حسگرهای اثر انگشت به طور بومی را نداشت. به این معنی که گوگل برای استفاده از این فناوری باید تغییرات نرم‌افزاری مخصوصی را روی نکسوس ۶ ایجاد می‌کرد. اما در نهایت گوگل حدود دو ماه پیش امکان پشتیبانی بومی از حسگر اثر انگشت را به عنوان یکی از بهبودهای سیستم‌عامل اندروید M در جریان کنفرانس Google I/O فراهم کرد. براین اساس ممکن است گوگل در دو دستگاه نکسوس آینده خود از این فناوری استفاده کند.

منبع: Phone Arena

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه