ایرباس برای بازرسی کیفی هواپیماها از پهپاد استفاده می‌کند

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اصولا شرکت‌های هواپیمایی چندان از پهپاد‌ها استقبال نمی‌کنند اما ظاهرا شرکت ایرباس از این قاعده مستثنی شده. این شرکت فعال در حوزه حمل و نقل هوایی در حال آزمایش و بررسی پهپادها و قابلیت‌ آنها برای بررسی‌های کیفی هواپیماها پیش از تحویل به مشتریان است.

پیش از این بازرسان کیفی ایرباس باید خود بخش‌های بالایی هواپیما را می‌دیدند و متوجه می‌شدند که آیا نقص، خراش یا فرورفتگی در بدنه وجود دارد یا نه.

این فرایند بسیار دشوار بود و چیزی حدود ۲ ساعت طول می‌کشید. حال با استفاده از پهپاد طبق آنچه ایرباس نشان داده این فرایند در حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد.

ایرباس برای ساخت یک پهپاد فالکون ۸ با شرکت AscTec همکاری می‌کند، پهپادهایی که در آن‌ها از دوربین‌های RealSencse شرکت اینتل استفاده می‌شود. این دوربین‌ها ۴۲ مگاپیکسلی‌اند و برای ضبط داده‌های لازم به کار می‌روند. پهپادها در یک مسیر مشخص و از پیش تعیین شده پرواز می‌کنند و در آن مسیر از بدنه هواپیما عکس می‌گیرند. اگر لازم باشد از یک نفر برای کنترل دستی پهپاد‌ هم استفاده می‌شود.

این سیستم در هواپیماهای Airbus A330 و A350  تست شده و احتمالا در سال آینده برای همه هواپیماهای ایرباس استفاده خواهد شد. در ادامه می‌توانید ویدیویی مربوط به این پهپادها و شکل استفاده‌شان برای بازرسی هواپیماها را ببینید:

منبع: Gizmag

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه