بروزرسان خودکار ویندوز ۱۰ برای مایکروسافت دردسرساز شد

۸ تیر ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بسیاری از کاربران از اینکه سیستم‌های عامل ویندوز ۷ یا ویندوز ۸.۱ آن‌ها به شکل خودکار به ویندوز ۱۰ بروزرسانی می‌شوند، ناراضی هستند. مایکروسافت با معرفی ویندوز ۱۰ اعلام کرد که کاربران می‌توانند در طول یک سال آینده، این سیستم عامل را به صورت رایگان روی سیستم‌های ویندوز ۷ و ویندوز ۸.۱ خودشان نصب کنند. البته این شرکت ویندوز ۱۰ را به‌زور روی سیستم کاربران نصب می‌کند و روش آن هم به شکلی است که کاربران با بروزرسانی کردن ویندوزهای خودشان ویندوز ۱۰ را هم دانلود خواهند کرد. حتی این بروزرسانی بدون اجازه‌ی کاربران صورت می‌گیرد و آن‌ها هیچ‌گونه انتخابی در این‌کار ندارند.

دادگاه مایکروسافت را به پرداخت ۱۰ هزار دلار جریمه به خانمی که از این شرکت برای بروزرسان خودکار ویندوز ۱۰ شکایت کرده بود، جریمه کرد.

یکی از افرادی که کامپیوترش به شکل خودکار به ویندوز ۱۰ آپدیت شده، از مایکروسافت شکایت کرد و در دادگاه هم برنده شده است. براساس گزارشی که در سایت Times قرار گرفته، دادگاه مایکروسافت را به پرداخت جریمه‌ی ۱۰ هزار دلاری به خانمی که کامپیوترش به شکل خودکار به ویندوز ۱۰ آپدیت شده محکوم کرده است. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که مایکروسافت از ماه گذشته بروزرسان خودکار کامپیوترها به ویندوز ۱۰ را غیرفعال کرد.

مایکروسافت در این‌باره بیانیه‌ای منتشر کرده و گفته:” قابلیت بروزرسان خودکار به ویندوز ۱۰ را غیر فعال کردیم تا در آینده با مشکلات حقوقی و شکایت‌های مختلف در این زمینه مواجه نشویم.” البته هنوز نمی‌دانیم که در آینده اگر فردی از مایکروسافت برای این بروزرسانی خودکار شکایت کند، چه اتفاقی خواهد افتاد.

منبع: The Verge

‌‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. حبیب دادخواه

    مایکروسافت چند سال اخیر سیاست های اشتباهی در پیش گرفته که روح از خود راضی و حق به جانب خودش رو نشون می ده
    به جای کاربرها تصمیم می گیره و اعمال می کنه
    ویندوز ۱۰ بی خاصیت ترین سیستم عامله که با هیچ یک از نرم افزارهای تکنیکی سازگاری نداره

    1. محسن

      این از اون حرفا بودا
      بی خاصیت ترین سیستم عامل؟
      فعلا که بهترین عملکردو از نظر سایت های معتبر گرفته
      ببخشید فک نکنم شما تابحال از ویندوز ۱۰ دستکتاپ کار کرده باشید که این حرف و میزنید
      از روی غرض لطفا حرف نزنید

      1. حبیب دادخواه

        برای کسایی که از نرم افزار خاصی مثل پریمییر، افتر افکت یا تری دی مکس استفاده می کنن سیستم عاملی که سازگاری نداره بی خاصیته

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه