بزرگ‌ترین نویسنده‌ی کمیک دنیا دیگر نمی‌نویسد

۱۷ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

«آلن مور» (Alan Moore) یکی از تاثیرگذارترین چهره‌های دنیای کمیک‌های مصور، و یکی از بهترین نویسندگان معاصر است. مور اخیرا در مصاحبه‌ای به خبرگزاری The Guardian گفته است که می‌خواهد نوشتن کمیک را به کنار بگذارد؛ البته پس از اینکه پروژه‌های فعلی‌اش تمام شوند.

آلن مور گفته که می‌خواهد تمرکزش را روی نوشتن رمان بگذارد.

مور در مصاحبه‌اش به گاردین گفته است: “در حال حاضر مشغول تمام کردن چند کتاب برای نشر Avatar هستم که در دنیای لاوکرفتی که اخیرا روی آن کار می‌کردم جای می‌گیرند. پس از آن Cinema Purgatorio را تمام خواهم کرد و یک کتاب دیگر، یعنی کتاب آخر مجموعه‌ی «لیگ مردان خارق‌العاده» را تمام خواهیم کرد. پس از آن، ممکن است برخی اوقات کمیک‌های کوچکی بنویسم، اما دیگر کارم با دنیای کمیک‌ها تمام شده است.”

alanmoore-1

بهترین کمیک‌های دهه‌ی هشتاد و حتی می‌توان گفت برخی از بهترین کمیک‌های تاریخ این صنعت، توسط آلن مور نوشته شده‌اند. کمیک‌هایی مثل «واچ‌من» (Watchmen)‌ با موضوع‌های عمیق و ریشه‌ای خاصی که داشته‌اند، روند حرکت کمیک‌ها را تغییر داده‌اند. مور هم‌چنین کمیک هایی مثل V for Vendetta یا The Killing Joke را نوشته است. او هم‌چنین روی مجموعه‌های ابر قهرمانی مثل Green Lantern یا Swamp Thing کار کرده است و بهترین داستان‌های سوپرمن هم توسط مور نوشته شده‌اند.

AlanMooreComics

کمیک واچ‌من، اولین کتاب مصور تاریخ بود که توانست به عنوان یک اثر ادبی فاخر شناخته شود و جایزه‌ی بزرگ ادبی Hugo Award را دریافت کند. دیگر کمیک‌های مور مثل The League of Extraordinary Gentlemen یا The Killing Joke هم جوایز ادبی متعددی گرفته‌اند.

پس از اینکه مور سر شخصیت‌هایی که برای کمیک‌های DC خلق کرده بود، با این شرکت به مشکلات حقوقی برخورد کرد، نوشتن کمیک‌های ابرقهرمانی را کنار گذاشت. او در ادامه باز هم کمیک‌های شگفت‌انگیزی مثل From Hell یا Promethea را خلق کرد.

در مصاحبه با The Guardian، مور به این موضوع اشاره کرده است که به تمام آنچه می‌خواسته در دنیای کمیک رسیده است و می‌خواهد تمرکزش را روی نوشتن رمان بگذارد. رمان بعدی آلن مور، «اورشلیم» (Jerusalem) قرار به تاریخ محل تولد او یعنی «نورثمپتون» در انگلستان می‌پردازد و ماه آینده عرضه می‌شود.

منبع: The Verge

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. bardia

    سلام.
    مقاله ی عالیی بود فقط میشه در مورد تمام نویسندگان تاریخ کمیک یه مطلب کوتاهی بزارین؟؟؟

  2. حسین

    آلن مور نویسنده بسیار بزرگ و کم نظیریه و اکثر داستان هایی که نوشته آثار بزرگ و فاخر و قابل احترامی هستند.

    امیدوارم رمان ها و داستان های جذاب و برکشش دیگری بنویسه.

    اما در مورد تیتر خبر ؛ بزرگترین نویسنده کمیک دنیا؟
    تردید دارم چرا که نویسندگان خیلی بزرگ و هم رده ای داریم که با وجود آن ها دادن لقب بزرگترین به یک نفر چندان درست نیست.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه