بچه‌ها بیشتر از کنسول دستی، دوست دارند با گوشی بازی کنند

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گوشی‌های ما هرروز با هر معرفی جدید قدرتمند و قدرتمندتر می‌شوند. این یعنی در حوزه‌ی بازی هم توسعه‌دهنده‌ها هرروز می‌توانند بازی‌های جدیدی برای گوشی‌های هوشمند طراحی کنند که پیچیده‌تر و از نظر گرافیکی جذاب‌ترند. اما آیا این موضوع می‌تواند علتی باشد برای این‌که بچه‌ها معمولا ترجیح می‌دهند با گوشی بازی کنند و نه کنسول دستی؟

بله، شاید این‌طور باشد. بر اساس مطالعه‌ای که به‌تازگی انجام شده بچه‌ها این روزها خیلی زودتر از ما صاحب گوشی می‌شوند. همین موضوع باعث می‌شود که کم‌تر به کنسول نیاز داشته باشند. این درحالی‌ست که تا کمتر از یک دهه‌ی پیش، اولین تلفن همراه یک فرد در اواخر نوجوانی یا حدود بیست سالگی برای او تهیه می‌شد.

بچه‌های امروزی در میانگین سن ۱۰.۳ سال صاحب گوشی می‌شوند و از میان آنها ۶۴ درصد دسترسی به اینترنت هم دارند.

به‌این‌ترتیب این نوجوان یا تازه‌جوان‌ها تجربیاتی از کنسول بازی یا حتی کتاب داشتند و سپس وارد مرحله‌ی استفاده از گوشی هوشمند به‌جای همه‌ی این‌ها می‌شدند. اما طبق مطالعات بچه‌های امروزی در میانگین سن ۱۰.۳ سال صاحب گوشی می‌شوند که از میان آنها ۶۴ درصد دسترسی به اینترنت هم دارند. همین عوامل هستند که باعث می‌شوند کنسول‌های ساخت شرکت‌هایی مثل نینتندو از لحاظ محبوبیت به رتبه‌ی چهارم سقوط کنند.

این کنسول‌ها در رتبه‌های بعد از ابزارهای سرگرمی‌ای مثل گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و DVDها قرار گرفته‌اند. این روند در ادامه می‌تواند باعث شود نینتندو در آینده‌ی نه‌چندان دور به‌طور جدی‌تر وارد صنعت بازی در گوشی‌های هوشمند شود که به نظر می‌رسد تغییر مسیر جالب و موفقی از آب در بیاید.

منبع: Ubergizmo

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه