دوربین هوشمند آمازون به درد شرکت‌ها و توسعه دهندگان می‌خورد

۱۲ آذر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

همین حالا هم منشی هوشمند آمازون یعنی آلکسا، در قالب اسپیکرهای ارزان این شرکت، به خانه‌های افراد زیادی راه پیدا کرده‌اند. با این حال آمازون می‌خواهد که هوش مصنوعی این شرکت در شرکت‌ها هم استفاده شود و در این کنار هم ابزارها و وسایل مختلفی برای استفاده از این هوش مصنوعی، به شرکت‌ها بفروشد.

قابلیت‌هایی مثل امکان تشخیص افراد، تصاویر و اجسام، به صورت پیش‌فرض روی DeepLens نصب شده‌اند.

آمازون دیروز از چند محصول جدید برای تحقق این هدف خود رونمایی کرد. بزرگترین محصول معرفی شده، یک دوربین ۲۵۰ دلاری به اسم DeepLens است. آمازون هم‌چنین از یک پلتفرم تازه برای توسعه و استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی به اسم SageMaker رونمایی کرد.

این رونمایی‌های آمازون، به اضافه‌ی یکی دو محصول دیگر مثل یک سرویس برای ترجمه‌ی متون با هوش مصنوعی،‌ همگی به این موضوع اشاره دارند که آمازون هم می‌خواهد خیلی جدی روی جریان به وجود آمده در حول هوش مصنوعی حرکت کند. کاملا واضح است که آمازون گوگل را با محصولات خود هدف گرفته.

دوربین DeepLens شاید جالب‌ترین محصول معرفی شده‌ی آمازون باشد. این دوربین، مثل دوربین Clips گوگل قابلیت‌هایی بر مبنای هوش مصنوعی دارد، ولی برخلاف Clips برای توسعه دهندگان ساخته شده است. قابلیت‌هایی مثل امکان تشخیص افراد، تصاویر و اجسام، به صورت پیش‌فرض روی DeepLens نصب شده‌اند. آمازون می‌گوید که این دوربین می‌تواند انسان‌های مختلف، سگ‌ها و گربه‌ها، چهره‌ها، وسایل روزمره، حرکات افراد و حتی غذاهای گوناگون را تشخیص دهد.

شرکت‌ها می‌توانند از DeepLens برای توسعه‌ی نرم‌افزارهای مختلف که نیاز به شناسایی بصری دارند، استفاده کنند. برای مثال اگر یک انبار دارید و می‌خواهید به صورت خودکار، بار شما اسکن شود، می‌توانید چند دوربین DeepLens را در انبار خود قرار دهید. می‌توانید از هوش مصنوعی که آمازون تمرین داده است برای تشخیص آیتم‌ها استفاده کنید، یا اینکه خودتان یک الگوریتم بسازید و آن را روی دوربین‌ها لود کنید.

این دوربین آمازون می‌تواند با وضوح تصویر ۱۰۸۰p تصویربرداری کند و یک پردازنده‌ی اینتل Atom هم داخل آن قرار گرفته است. می‌توان با استفاده از وای-فای، یک پورت مینی HDMI یا اتصال USB برای انتقال داده از دوربین استفاده کرد.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه