سایپا تولید پراید دوگانه‌سوز را متوقف کرد

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بنابه گزارش صنعت‌نویس، جدیدترین آمار ارائه شده از سوی وزارت صنعت،معدن و تجارت از توقف تولید پراید دوگانه سوز خبر می‌دهد.

سوخت اصلی خودروهای دوگانه سوز گازوییل یا بنزین و سوخت جایگزین، گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی)، گاز مایع (ال‌پی‌جی) یا هیدروژن است. این دو نوع سوخت در باک‌های جداگانه‌ای نگهداری می‌شوند تا در صورت نیاز بتوان به‌طور خودکار یا دستی، نوع منبع انرژی مصرفی را میان این دو تغییر داد.

آمار نشان می دهد سایپا در بهار امسال در هیچ یک از سایت‌های خود پراید دوگانه سوز تولید نکرده است. این در حالی است که سال گذشته در مجموع بیش از پنج هزار و ۵۰۰ دستگاه پراید دوگانه سوز را به تولید شد.

در ابتدا از خودروهای دوگانه‌سوز استقبال خوبی به عمل آمد. مهم‌ترین دلیل آن هم قیمت پایین‌تر گاز نسبت به بنزین در آن سال‌ها بود اما به طور کلی از مزایای خودروهای دوگانه سوز، کاهش آلاینده‌ها، کاهش مصرف بنزین و قیمت کم‌تر سوخت جایگزین یاد شد. با این حال اگر امروز پای صحبت مالکان خودروهای دوگانه‌سوز بنشینیم،احتمالا از استهلاک شدید قطعات موتوری، خام‌سوزی سوخت، توان و شتاب کم و درنتیجه اذیت و نگهداری سخت‌تر گلایه می‌کنند.

به نظر می‌رسد در دنیایی که بازار خودروی جهانی به سمت اتومبیل‌های سبز (هیبرید و الکتریکی) پیش‌ می‌رود، استفاده از خودروهای بنزینی روز به روز کم‌تر می‌شود اما این موضوع توجیه نمی‌کند که خودروهای دوگانه‌سوز را راه‌حلی مناسب برای کمک به محیط زیست، کاهش مصرف سوخت و آلایندگی بدانیم. احتمالا نارضایتی بعضی از مشتریان و استقبال کم آن‌ها باعث شده تا امروز شاهد توقف تولید نسخه دوگانه سوز از خودروی پرتیراژ داخلی یعنی پراید باشیم.

منبع: صنعت‌نویس
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. Avatar awedell

    علت عدم تولیدش نارضایتی مشتریان نبوده، سازمان محیط زیست به سایپا اعلام کرد که تو سال ۹۶ باید پراید دوگانه سوز هم از استاندارد یور ۴ تبعیت کنه و این کار قیمت این ماشین رو به تو بازار با تیبا بنزینی یکی میکرد. اصلا توجیه اقتصادی نداشت. موتور پرایدهای دوگانه سوز یورو ۲ بود.

  2. Avatar امیررضا

    دیگه کلا دوگانه سوز تولید نمیشه
    دلیلش هم تمام شدن موجودی ecu مخصوص این خودروها وهم چنین عدم امکان وارداتش بخاطر تحریم هست

  3. Avatar علی

    لطفا مبحث دوگانه سوز یا تک سوز را برای شما بگویید انتخاب کنید

  4. Avatar محمد رضا کرمی

    با کمال احترام نظر فوق زیاد کارشناسی شده نیست و عدم گاز سوز بودن خودرو های جدید پراید جهت تغییر و از رده خارج شده خودرو پراید تا سال ۹۷ و انتقال لوازم گاز سوز خط تولید پرایدبه خودرو تیبا دوگانه سوز هست دوست عزیز

    1. سلام محمدرضا جان

      پیرو این خبر گزارش های مختلفی منتشر شده که براساس آمار(به این موضوع در ابتدای خبر اشاره کردیم) علت کاهش و توقف تولید پراید دوگانه سوز را بطور صریح استقبال ضعیف و سرد مردم از این خودرو یادکرده اند.

      ممنون همراه ما بودی

      1. Avatar محمد رضا کرمی

        خشایار جان سلام

        در پاسخ عرض کنم در اخرین روزهای سال ۹۵ تعداد محدودی خودرو دوگانه سوز برای فروش در سایپا ارائه شد که در عرض چند دقیقه به فروش رسید.سیاست کاری سایپا تغییر سلیقه دادن مشتریان از پراید به تیبا و جمع شدن این خودرو تا پایان سال ۹۷ هست عزیزم

        ممنون از پاسختون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه