[ویدیو] سخنرانی‌های برتر TED؛ عجیب یا فقط اندکی متفاوت؟

۱۲ تیر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

‌ممکن است جایی حرفی را بشنویم و در آن لحظه با تمام وجود فکر کنیم که آن گفته چقدر درست و جهان‌شمول است؛ جالب این‌جاست که مدتی بعد در زمان و مکانی دیگر، دقیقا برعکس آن کلامی که قبلا به‌خاطرش هیجان‌زده شده‌ بودیم، برایمان درست به‌نظر می‌رسد. «درک سایورز» (Derek Sivers) یکی از سخنرانان TED در یک ویدیوی کوتاه با چند مثال جالب این موضوع را به ما نشان می‌دهد.

چندی پیش یک ویدیوی TED بسیار جالب را در دیجی‌کالا مگ منتشر کردیم. در آن ویدیو آقای سایورز به حضار توصیه می‌کرد که اهداف‌شان را با دیگران به اشتراک نگذارند: «وقتی شما اهداف‌تان را برای دیگران تعریف می‌کنند، به نوعی رضایت می‌رسید؛ همین رضایت جزئی، شما را از حرکت در مسیر رسیدن به آن هدف باز می‌دارد.» همان‌موقع فکر کردیم که عکس این طرز فکر آقای سایورز هم می‌تواند کاملا درست باشد. امروز یک ویدیوی دیگر از آقای سایورز را به شما معرفی می‌کنیم. در این سخنرانی در کمتر از ۱۸۰ ثانیه، او با چهار مثال، یک واقعیت جالب را به ما گوش‌زد می‌کند:

«هیچ‌گاه فراموش نکنید که در هر کجایی که هستید و برای هر ایده‌ی درخشانی که به ذهن‌تان رسید، ممکن است عکس آن هم صحیح باشد.»

     ‌

کلمه‌ی اختصاری TED از یک سه کلمه‌ی فناوری (Technology)، سرگرمی (Entertainment) و طراحی (Design) ریشه گرفته است. TED در واقع به مجموعه‌ای از کنفرانس‌های سخنرانی گفته می‌شود که در آن هر یک از سخنرانان، حداکثر در ۲۰ دقیقه یک ایده‌ی جالب را برای مخاطبانشان مطرح می‌کنند. در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰۰ سخنرانی به سبک TED بر روی شبکه اینترنت وجود دارد. ما قصد داریم محبوب‌ترین سخن‌رانی‌های TED را به شما معرفی کنیم.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. عطر

    بسیار عالی بود ممنون امیدوارم که زحمت ترجمه مابقی این سخنرانی هار و بکشید تا همه امکان استفاده رو داشته باشن باز هم تشکر میکنم

  2. ممی زاده

    اگر در استبداد افکار دیگران زندگی نکنیم میتوانیم درست و کامل فکر کنیم.حدیث هست :پیش از رسیدن به موفقیت در کاری آن را برای دیگران بازگو نکنید.

  3. behzad

    سعی کنین ویدیوهایی که توی سایت میذارین رو با دو کیفیت مختلف قرار بدین. چون بعضی ها شاید نتونن اونها رو با این حجم بالا دانلود کنن. مثلا همین فایل ۲ دقیقه ای حجمش ۳۸ مگ شده!! واقعا زیاده

  4. سیدامیر سجادی

    جالب بود و بسیار پر معنی …

  5. iman

    بادرود واحترام
    بادیدن این مطلب مهم می توان گفت :دلایل موفقیت تمدن اروپایی نسبت به تمدن رهای دیگر توجه به جهان پیرامون ،الهام گرفتن ازآن ونکته مهمترازآن نسبت به مواردی که بی اهمیت جلوه می کنددقت بیشتری می کردند……

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه