هوش مصنوعی مایکروسافت به کمک افراد نابینا می‌آید

۱۵ آذر ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

هوش مصنوعی در چند وقت گذشته مورد توجه شرکت‌های مختلف قرار گرفته است. از دستیارهای صوتی روی گوشی‌های موبایل گرفته تا اتومبیل‌های خودران مشاهده خواهید کرد که هوش مصنوعی در آن‌ها به کار رفته است. مایکروسافت هم از جمله شرکت‌هایی است توجه ویژه‌ای به این موضوع دارد و می‌خواهد محصولات مختلف خودش را به هوش مصنوعی مجهز کند. به‌تازگی گفته شده که این شرکت قصد دارد از هوش مصنوعی در نرم‌افزار PowerPoint استفاده کند تا تصاویر به شکل خودکار دارای توضیح شوند. در واقع هوش مصنوعی مایکروسافت می‌تواند عکس‌ها را شناسایی کند و درباره‌ی آن‌ها توضیح دهد. همچنین هوش مصنوعی می‌تواند این عکس‌ها را برای افراد نابینا توضیح دهد.

هوش مصنوعی مایکروسافت به شکل خودکار عکس‌های قرار گرفته در فایل‌های پاورپوینت را به افراد نابینا توضیح می‌دهد.

مایکروسافت گفته که هوش مصنوعی به شکل خودکار بهتر می‌شود و هر روز می‌تواند اطلاعات دقیق‌تری را به تصاویر اضافه کند. هر چقدر که افراد بیشتری از این سرویس استفاده کنند، هوش مصنوعی عملکرد بهتری از خودش نشان می‌دهد. در واقع هوش مصنوعی از کاربران یاد می‌گیرد و سعی می‌کند توضیحات بهتری برای عکس‌ها بنویسد.

باید به این موضوع اشاره کنیم که فیسبوک هم مدتی پیش این قابلیت را در اختیار کاربران قرار داده بود و کاربران این شبکه‌ی اجتماعی می‌توانستند اجازه دهند که هوش مصنوعی به شکل خودکار برای تصاویر آن‌ها یادداشت بنویسند.

این ویژگی جدید از سال‌ آینده به Office 365  اضافه می‌شود.

منبع: The Verge

‌‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه