فضانوردان در ایستگاه فضایی با آب پینگ پنگ بازی می‌کنند

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تنیس رومیزی یکی از ورزش‌های بسیار مفرح است که نیاز به واکنش سریع و دقیق دارد، اما روند بازی پینگ پنگ در فضا متفاوت است.

«اسکات کلی» (Scott Kelly)، فضانورد آمریکایی ۳۰۰امین روزش در ایستگاه فضایی بین‌المللی را با بازی پینگ پنگ جشن می‌گیرد. انجام این بازی به تنهایی در شرایط بدون جاذبه‌ی فضا ممکن می‌شود. کلی به جای راکت‌های چوبی از نوعی راکت مخصوص از جنس پلی‌کربنات آب‌گریز و یک گوله‌ی آب استفاده می‌کند.

او در ویدیویی که منتشر کرده می‌گوید: “من می‌خواستم نمایش کوچکی از این راکت‌ها ارایه دهم. آنها آب‌گریز هستند و مثل یک کت بارانی آب را دفع می‌کنند. اینجا در ایستگاه فضایی ما اجازه داریم با گوله‌ی آب پینگ پنگ بازی کنیم.”

کلی در طول این ۳۰۰ روزی که در فضا بوده آزمایش‌های علمی مختلفی انجام داده که از میان آنها می‌توان به خوردن کاهوی پرروش یافته در فضا و پرورش دادن یک گل اشاره کرد.

برای بازی پینگ پنگ، هرچه قطره‌ی آب کوچک‌تر باشد، راکت فشار بیشتری می‌تواند به آن وارد کند. اگر قطره‌ی آب بزرگ‌تر باشد نیروی کمتری برای از هم پاشیدن آن لازم خواهد بود، چرا که کشش سطحی کم می‌شود.

اگرچه ماموریت‌های ایستگاه فضایی بین‌المللی معمولا ۶ ماه به طول می‌انجامد، اما اسکات کلی و اعضای تیم‌اش یک ماموریت یک ساله را در ایستگاه فضایی سپری می‌کنند. این کار به منظور تحقیق و آمادگی برای ماموریت‌های درازمدت احتمالی به مریخ انجام می‌شود.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Wired

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه