مقایسه لپ‌تاپ مایکروسافت سرفیس و مک‌بوک‌پرو

۱۰ شهریور ۱۳۹۸

اگر قصد خرید یک لپ‌تاپ قوی داشته باشید احتمالا به مقایسه مایکروسافت سرفیس پرو و مک‌بوک‌پرو بر می‌خورید.در این ویدیوی دو دقیقه‌ای، مقایسه اجمالی این دو محصول پیش روی شما است.

«مک‌بوک پرو ۱۳اینچی» یکی دیگر از سه محصول جدید شرکت «اپل» است که در سال ۲۰۱۶ معرفی شده است. مثل همیشه بدنه‌ی این لپ‌تاپ تماما از آلومینیوم برس‌خورد‌ه‌ی مات ساخته شده است؛ اما بااین‌حال فقط یک کیلو و ۳۷۰ گرم وزن دارد. ضخامت آن حدود ۱۵ میلی‌متر است و طول و عرض آن به ترتیب به ۳۰۴.۱ و ۲۱۲.۴ میلی‌متر می‌رسد. صفحه‌نمایش ۱۳.۳ اینچی آن از نوع رتینا با وضوح ۲۵۶۰×۱۶۰۰ پیکسل است و شفافیت، کیفیت و روشنایی بسیار عالی و کم‌رقیبی دارد.رم ۸گیگابایتی این مدل همچنان از نوع DDR3 و حافظه‌ی داخلی آن هم ۲۵۶ گیگابایت از نوع SSD با اتصال PCI-e است. عملکرد باتری MacBook Pro بهبود یافته و شارژدهی آن در شرایط وب‌گردی با اتصال Wi-Fi از ۹ به ۱۰ ساعت رسیده است که بیش از یک روز کامل کاری را پوشش می‌دهد.

در «سرفیس پرو» نیز از پردازنده کبی لیک (Kaby Lake) نسل هفتمی اینتل استفاده شده است. مدل‌های Core i5 و Core m3 این دستگاه هم بدون فن طراحی شده‌اند. استفاده از این پردازنده به مایکروسافت امکان داده سرفیس پروی جدید را با باتری بهتری روانه بازار کند. باتری این لپ‌تاپ هیبریدی قادر است ۱۳٫۵ ساعت کار کند و این یعنی افزایش ۵۰ درصدی عمر باتری نسبت به مدل قبلی.

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. F

    با اپل میشه فارسی تایپ کرد؟

  2. farhad2

    من هر دو را امتحان کردم . تارکپد و صفحه کلید بی نظر اپل را هم باید در برابر سرفیس ذکر می‌کرد.

  3. حسین

    بخشی از مطالبتون غلط بود و با هذف تخریب مک بود. مثل پردازنده.چون مک پرو ١٣ اینچی مدل core i7 هم داره.

  4. farid

    تاچ بار که قابلیت محسوب نمیشه که بخواد قابل مقایسه باشه
    این بخاطر ضعف اپله که بعد از این همه سال نتوسته سیستم عامل دستکتاپش رو لمسی کنه، اگه تاچ بار قابلیتی رو ارائه کنه باید رو صفحه نمایش اتفاق میفتاد نه اینکه یه سری کلید لمسی که بقیه کلیدها اضافه بشه !
    از معایب لمسی نبودن سیستم عامل دستکتاپ اپل اینه که اصلن نمیشه کیبور رو جدا کرد !!! در نتیجه اپل برای رقابت با تبلت های هیبریدی مایکروسافت از آی او اس برای مک پرو استفاد کرد !!! یعنی یه آیفون با صفحه نمایش ۱۳ اینچی !

    1. mostafa

      دقیقاً، دوست عزیز.
      من هم کاملاً با شما موافقم.

    2. farhad2

      حالا که همین تاچ بار اپل از صفحه لمسی کاربردی تر

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه