شما بگویید؛ آبروی آسیا در جام جهانی ۲۰۱۸ کدام تیم بود؟

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
جام جهانی 2018 شما بگویید قاره آسیا

عربستان جام جهانی ۲۰۱۸ را با چنان باخت مفتضحانه‌ای شروع کرد که خیلی‌ها همان اول از قاره آسیا ناامید شدند. اما روز بعدش ایران با بازی خوب در مقابل مراکش و کسب سه امتیاز دوباره آبروی قاره آسیا را احیا کرد. از آن طرف کره جنوبی در دو بازی اول گروهی‌اش خیلی بد ظاهر شد. دو باخت در برابر سوئد و مکزیک داشت. ایران به اسپانیا باخت و ژاپن هم بازی را به لهستان واگذار کرد. اما تیم‌های آسیایی از یک جایی به بعد روی دور افتادند.

ژاپن توانست با سنگال نماینده آفریقا مساوی کند و تیم کلمبیا از آمریکای جنوبی را ببرد و با چهار امتیاز ولی با قانون بازی جوانمردانه تنها تیم آسیایی جام جهانی ۲۰۱۸ باشد که صعود می‌کند. آنها شب گذشته مقابل بلژیک هم بازی تماشایی از خودشان نشان دادند و حتی با دو گل برای مدتی از بلژیک پیش افتادند.

ایران هم توانست چهار امتیاز کسب کند. جلوی قهرمان اروپا یعنی پرتغال چنان جنگیدند که بازی با نتیجه مساوی به پایان رسید و کریستیانو رونالدو که یکی از رکوردداران دریافت عنوان بهترین بازیکن جهان است هم نتوانست دروازه ایران را باز کند. تیم ایران با وجود اینکه در گروه مرگ قرار گرفته بود تا لحظه آخر این امید را داشت که به عنوان تیم اول و با شش امتیاز از گروهش صعود کند و درنهایت هم باعث شد سرگروهی تیم به نفع اسپانیا عوض شود.

از آن طرف کره جنوبی در بازی آخرش شگفت‌انگیز ظاهر شد و توانست تیم آلمان یعنی مدافع عنوان قهرمانی را با قدرت شکست بدهد.

هرچند عربستان و استرالیا میان نمایندگان آسیا عملکرد ضعیفی داشتند اما ایران و کره جنوبی و ژاپن تحسین فوتبال‌دوستان را در سرتاسر جهان برانگیختند. شما بگویید که بنظرتان کدام تیم بیشتر آبروی آسیا را خرید؟ ایران، ژاپن یا کره جنوبی؟ دستاورد کدام‌شان مهم‌تر بود؟ چهار امتیاز ایران از گروه مرگ؟صعود ژاپن و بازی‌اش مقابل بلژیک یا کره‌ جنوبی که آلمان را شکست داد؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴۶ دیدگاه
  1. مهدی

    به نظر من کره جنوبی با بازی عالی که در مقابل قهرمان گذشته جام جهانی نشان داد و پیروزی قاطعانه این تیم ابروی اسیا رو تونست بخره. طوریکه بعضی های از این بازی به عنوان فینال جام جهانی یاد می کنند.

  2. ardeshir

    تیم ژاپن از نظر ادب و رفتار ورزشی و معرفت انسانی بهترین تیم جام جهانی است.

  3. بهنام

    قبول کنید ایران هم جنگید ولی نه مثل ژاپن چون ژاپن با تمام وجود جنگید و گل های بیش تر و زیبا تری نسبت به ایران زد و همیشه هجوم می برد حتی زمانی که تیمش جلو بود و وقت تلفی نمی کردند که این کار رو من تا حالا از هیچ تیمی ندیده بودم . قطعا ژاپن غرور آسیاست .

  4. سید علی

    سلام مجدد
    راستی یادم رفت کدوم احمقی اسم گروه ما رو گروه مرگ گذاشته بود این گروه چهار تا اسکلت شکسته بیشتر نبود اسپانیا و پرتغال که نرسیده حذف شدند سر گروه این تیمم به نظرم مراکش بود که واقعا خوب بازی کرد و در حقش اکراه شد
    به نظرم ضعیف ترین تیم در این مسابقات ایران بود در بین تیم های آسیایی هرچند از بقیه تیم ها هم بالاتر نبود

  5. mohamad

    ب نظرم با وجود تحریما و کمبود امکانات تو همه زمینه ها ، بهترین تیم ایران بود، هیچ وقت نمیتونید اسپانیا رو با بلژیک مقایسه کنید ، یه نگاه به داورا مسابقه پرتقال و اسپانیا با ایران بندازین … پایین ترین داورا جام از نظر عملکرد … کلا ما مردمی هستیم همیشه تو سر خودمون میزنیم که بگیم تحلیل گر شاخی هستیم :)) میگن ژاپن جسورانه بازی کرد تو فوتبال برد مهمه نه جسورانه بازی کردن و ثانیه آخر گل خوردن و باختن …. بازم می تونید تمرینات و امکانات ژاپن و بقیه تیم ها رو با خودمون مقایسه کنیم … بدون شک ایران بهتر از تیما دیگه آسیایی بود..

  6. رضا

    بهترین بازی ژاپن
    بهترین بازی جوانمردانه ژاپن
    بهترین تماشاچی ژاپن
    کاش یادبگیریم

  7. علی

    فقط ژاپن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه