آشنایی با مکلارن ۷۶۵LT ؛ شتاب گیری صفر تا صد فقط در ۲.۸ ثانیه

۱۷ اسفند ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

کمپانی مکلارن محصولی جدید به نام ۷۶۵LT معرفی کرد. اگر با شیوه نامگذاری این خودروساز انگلیسی آشنا باشید، حتما می‌دانید پسوند LT از عبارت Long Tail برگرفته شده و هر مدلی که دارای این پسوند باشد، به معنای آنست که قسمت انتهایی کشیده‌تری دارد.

در نگاه نخست به ۷۶۵LT شباهت بی‌حد و حصر آن با مدل ۷۲۰S بالافاصله آشکار می‌شود. این مساله اصلا هم بی‌دلیل نیست، چرا که ۷۶۵LT بر اساس ۷۲۰S ساخته شده و در واقع نسخه ارتقا یافته از آن به شمار می‌رود. در مقایسه با ۷۲۰S این سوپر اتومبیل جدید سبک‌وزن‌تر، ایرودینامیک‌تر و تند و تیزتر است.

مکلارن 765LT

مکلارن ۷۶۵LT نیروی خود را از همان موتور ۴ لیتری توئین توربوی سابق دریافت می‌کند، با این تفاوت که به لطف بهینه‌سازی‌های انجام شده، قدرت آن به ۷۵۵ اسب بخار و گشتاورش به ۸۰۰ نیوتن متر افزایش پیدا کرده است. نیروی تولیدی توسط این موتور از طریق گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به سمت چرخ‌ها ارسال می‌شود. مکلارن ادعا می‌کند تعویض دنده در این گیربکس ۱۵ درصد سریع‌تر از گیربکس ۷۲۰S است.

مکلارن 765LT

با تکیه بر چنین قوای محرکه توانمندی، مکلارن ۷۶۵LT قادر است در عرض ۲.۸ ثانیه سرعت خود را به صد کیلومتر در ساعت برساند. شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت هم ۷.۲ ثانیه اعلام شده که رکوردی شایسته تحسین است. این خودرو توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعت را دارد.

به غیر از برتری در بخش قوای محرکه، مکلارن ۷۶۵LT از لحاظ وزن نیز نسبت به ۷۲۰S در وضعیت بهتری قرار داشته و ۸۰ کیلوگرم از آن سبک‌تر است. بهره‌گیری گسترده از فیبرکربن، اگزوزهای تیتانیومی و شیشه‌هایی با ضخامت کمتر از جمله دلایل این برتری هستند. بد نیست بدانید تازه‌ترین ساخته مکلارن وزن خشکی برابر با ۱۲۲۹ کیلوگرم دارد.

شرکت مکلارن سوپر اتومبیل جدید خود را به رینگ‌های ۱۰ پره و تایرهای پیرلی P Zero Trofeo R تجهیز کرده است. به منظور بهبود هندلینگ، با بازنگری در بدنه ۷۶۵LT از اجزای فیبرکربنی بیشتری استفاده شده است؛ این اجزا شامل مواردی مثل اسپلیتر جلو، سپر جلو و عقب، رکاب‌های جانبی، دیفیوزر و باله فعال می‌شوند. به گفته مکلارن عرض محور جلو به اندازه ۶ میلی‌متر افزایش پیدا کرده و ۵ میلی‌متر هم از ارتفاع خودرو کاسته شده تا پایداری خودرو بهبود یابد. علاوه بر این‎ها مهندسین مکلارن در کمک‌فنرها، سیستم مدیریت شاسی و همچنین فرمان بازنگری‌هایی داشته‌اند.

وظیفه متوقف کردن ۷۶۵LT را دیسک‌های کربن-سرامیک و کالیپرهایی که از مدل سنا به امانت گرفته شده‌اند، بر عهده دارند. به عنوان یک آپشن امکان انتخاب دیسک‌های سنا با لنت‌های سفارشی نیز برای خریداران ۷۶۵LT فراهم شده است.

در داخل کابین مکلارن صندلی‌ها، تونل میانی و بخش‌هایی از کف و چند قسمت دیگر را از فیبرکربن تولید کرده؛ روکش برخی اجزا از هم از آلکانترا انتخاب شده است. در حالت استاندارد ۷۶۵LT فاقد سیستم تهویه و سیستم صوتی است، اما در صورت سفارش مشتری امکان نصب این سیستم‌ها وجود دارد. صندلی‌های سبک وزن به کار برده شده در مدل سنا دیگر آپشن کابین هستند که خریدار می‌تواند آن را سفارش دهد.

مکلارن قصد دارد تنها ۷۶۵ دستگاه از ۷۶۵LT را تولید کند. تحویل این خودرو برای ماه سپتامبر امسال (شهریور) برنامه‌ریزی شده است.

منبع: Motor1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه